آیت‌الله خاتمی: شهید رئیسی فرزند ایران بود | دلمان سوخت چرا دیر او را شناختیم مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» در حرم مطهر رضوی برگزار شد + فیلم روایت خبرنگاران خارجی از مراسم تشییع شهید جمهور در مشهد | این سیل مردم واقعی بود + فیلم مشهد در آستانه عبور از تنش آبی تابستان بی احتیاطی راننده مشهدی منجر به فوت یک پاکبان شد (۴ خرداد ۱۴۰۳) مدیریت شهری پای کار خدمت به زائران در مراسم تشییع شهید جمهور جزئیات تعطیلی بوستان‌های مشهد در روز جمعه (۴ خرداد ۱۴۰۳) حضور ۳ میلیونی مردم مشهد در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور خبرنگار لبنانی: حضور مسئولان کشوری در مراسم تشییع شهید جمهور نشان‌دهنده ایران مقتدر است سوگواری ملت در مشهد، در فراق خادم ملت + فیلم پیکر شهید آیت الله رئیسی در دارالسلام حرم امام رضا (ع) آرام گرفت + فیلم خبرنگار مصری: رئیس‌جمهور برای ملت ایران اهمیت ویژه‌ای داشت خبرنگار رادیو و تلویزیون چین: امیدوارم ایران به این ضایعه بزرگ غلبه کند خبرنگار شبکه تی‌آرتی: حضور این جمعیت در مراسم تشییع رئیس جمهور ایران در مشهد باور کردنی نیست تمهیدات ویژه مدیریت شهری مشهد برای پس از اتمام مراسم تشییع جمهور شهید شهردار مشهد: تا کنون سه میلیون نفر در آیین تشییع شهید جمهور حضور دارند (۳ خرداد ۱۴۰۳) قطارشهری مشهد به دلیل ازدحام جمعیت، در ایستگاه شریعتی توقف نخواهد داشت (۳ خرداد ۱۴۰۳) پخش زنده مراسم تشییع و تدفین رئیس جمهور شهید، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مشهد مقدس مسیر تشییع پیکر رئیس جمهور شهید در مشهد + زمان تدفین در حرم مطهر امام رضا(ع) مشهدی‌ها؛ بی‌قرار شهیدجمهور | سلام‌ ای غم لحظه‌های جدایی حضور ۱۳۵ تیم امدادگر هلال‌احمر در مراسم تشییع شهید جمهور در مشهد (۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

طرح تفصیلی قرقی و مهـرگان به تایید شورای اسلامی شهر مشهد رسید

  • کد خبر: ۱۱۱۲۸۸
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
طرح تفصیلی قرقی و مهـرگان به تایید شورای اسلامی شهر مشهد رسید
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در ایام دهه کرامت قرار داریم این ایام متعلق به آقا علی ابن موسی الرضا(ع) است، از دیرباز این بقعه مورد توجه زائران و مجاوران بوده است، ما هم وظیفه داریم نسبت به این زائران انجام وظیفه کنیم تا به سهولت به عبادت خود بپردازند.

همتی | شهرآرانیوز، حسن موحدیان، رییس شورای اسلامی شهر مشهد در چهل و دومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در این چند روز مشهد شاهد حضور زائران زیادی بود که از مدیریت شهری که فعالیت گسترده داشتند تشکر می‌کنم.
وی خاطرنشان کرد: از زحمات همکاران که در ساماندهی بازگشایی پادگان و خیابان‌های مجاور آن کار شبانه روزی انجام می دهند، تشکر ویژه دارم، اولویت ما بازگشایی است، قطعا مطالعات دیگر در این منطقه بزودی انجام می‌شود که به محض در اختیار گرفتن زمین و امکانات این منطقه به بهره برداری می‌رسد.

وی در ادامه با عرض تسلیت مجدد به مناسبت سالروز رحلت امام حمینی(ره) گفت: شاهدحضور مردم در مراسمات ۱۴ و ۱۵خرداد که عمدتا در حرم مطهر رضوی برگزار شد،  بودیم.صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در روز ارتحال که تاکید داشتند نگذارید دشمن و ضدانقلاب از انقلاب شما هویت‌زدایی و حقیقیت آن را وارونه‌نمایی کند و نگذاربد که یاد امام  که روح انقلاب است را در جامعه کم رنگ کنند یادآور می شودم و  امیدواریم جوانان در گام دوم انقلاب این فرمایشات را مورد توجه داشته باشند.
وی در ادامه با تبریک به مناسبت روز محیط زیست افزود: شهرداری سهم زیادی در ارتقای زیست محیطی شهر دارند از پاکبانان تشکر ویژه دارم.


تهیه سند توسعه محیط زیست شهر مشهد با همکاری ۱۹دستگاه‌

نجفی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در صحن علنی امروز شورا گفت: روز جهانی محیط زیست است که این روز بهانه ای است تا به این موضوع مورد غفلت فرار گرفته توجه کنیم، به عنوان یک شهروند از اینکه مدیریت شهری دغدغه مند این موضوع است، تشکر ویژه دارم.
وی افزود: با توجه به شعار سال و هفته محیط زیست از طرف وزارت کشور ، معاونتهای خدمات شهری به عنوان معاونت محیط زیست شهری تغییر کرده که خوسبختانه با اقداماتی که در شهرداری انجام شد هم در حوره سخت افزاری و هم نرم افزاری، فعالیت زیادی انجام شده است که ساختار الگویی در کشور است.
وی ادامه داد: در سنوات گذشته و سال جاری پایش آلایندگی با امکانات روز جهانی در مشهد انجام می شود. شهرداری به عنوان مدیریت شهر نیازمند این اطلاعات است به خصوص در طرح تفصیلی مشهد که نیازمند اطلاعات زیست محیطی است.
به گفته وی، در مشهد۱۱هزار و ۷۰۰ خادمان محیط زیست داریم  که در بحث حوزه پسماند متاسفانه در دو ماه امسال ۸درصد تولید زباله را در مشهد داشتیم که جای نگرانی دارد که امیدواریم شهروندان رعایت کنند.

وی در پایان از تهیه سند توسعه محیط زیست شهر مشهد با همکاری ۱۹دستگاه‌ خبر داد و این سند تقدیم شورای شهر می‌شود که بررسی‌های ویژه انجام شود. امیدواریم محیط زیست ما حال بهتری پیدا کند.

در ادامه صحن جلسه سند توسعه محیط زیست کلان شهر مشهد مقدس رونمایی شد. همچنین از دو شهروند سبز درتوسعه فضای سبز شهری و تفکیک زباله از مبدا  و همچنین از ۵پاکبان نمونه، ۶باغبان نمونه تقدیر شد.

تصویب لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر

ماده‌واحده: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، نسبت به نامگذاری تعدادی از معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گرانقدر به شرح ذیل اقدام نماید.
۱- نامگذاری معبر فرعی شهید سعادت‌جو ۱ واقع در خیابان شهید مطهری شمالی۴۶ به نام "شهید محمد نیرومندان" (منطقه۲)
۲- نامگذاری معبر فرعی رئوف ۱۰ واقع در خیابان عبدالمطلب ۲۲ به نام "شهید محمد رضا اکبرنژاد" (منطقه ۲)

تصویب لایحه تأمین بخشی از هزینه‌های راهیان نور سپاه امام رضا (ع)

مـاده‌واحـده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، در راستای حمایت از سفر‌های راهیان نور و انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، نسبت به پرداخت مبلغ ۴۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ (چهل میلیارد) ریال، به سپاه امام رضا (ع) اقدام نماید.
تبصره- شهرداری مشهد مقدس مکلف است، آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه را اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ خود منعکس نماید.

طرح تفصیلی قرقی و مهـرگان به تایید شورای شهر رسید

طرح تفصیلی قرقی و مهرگان، پس از ۱۰ سال بلاتکلیفی، با پیگیــری‌های شورای شــشم و کمیــسیون شهرسازی و معماری به تایید شورای اسلامی شهر مشهدمقدس رسید.

ماده‌ واحده: مستند به بند ۳۴ ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و انتخاب شهرداران، ضرورتاً الگوی توسعه و طرح تفصیلی پیشنهادی محدوده منفصل قرقی و مهرگان به شرح پیوست مهر شده از سوی شورای اسلامی شهر (در قالب خلاصه گزارش و آلبوم نقشه‌های پیشنهادی) با تأکید بر بند‌ها جهت تصویب نهایی به کمیسیون ماده ۵ استان ارسال می‌گردد.

تصویب طرح اصلاح و بازنگری دریافت عوارض از بنا‌های ابقاء شده درکمیسیون‌های ماده ۱۰۰ قانون شهرداری

ماده‌واحده: زمان آغاز اجرایی شدن مفاد مصوبه شماره ۲۱۰۹۷/۱۴۰۰/۶/ش مورخ ۱۱/۱۱/۱۴۰۰ به مدت یک ماه از ۰۱/۰۳/۱۴۰۱ به ۰۱/۰۶/۱۴۰۱ تمدید گردد.
تبصره- در خصوص تخلفات مازاد بر ضابطه که دارای جریمه مبنی بر یک دهم ارزش معاملاتی ساختمانی را دارند عوارض ابقاء بنا اخذ گردد.

طرح دو فوریتی ارائه خدمات رایگان استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در بوستان‌های بانوان تصویب شد

ماده واحده: شهرداری مشهد مکلف است به منظور بزرگداشت مقام دختر در روز ولادت حضرت معصومه (س) مورخ ۱۱/۰۳/۱۴۰۱، نسبت به آغاز ارایه خدمات رایگان استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در سطح پارک‌های بانوان در کل سال با رعایت تبصره اقدام نماید.

همچنین دائمی، عضو شورای اسلامی شهر پیشنهاد داد میزان ساعت رایگان در سطح پارک‌های بانوان مشخص شود و آیین نامه‌ای در این خصوص تعیین شود بر این اساس یک ساعت رایگان برای استفاده بانوان حداقل رایگان باشد؛ که به تصویب رسید.

تبصره: شهرداری مشهد مقدس مکلف است اوارق مالی اجرای این مصوبه را در اصلاح بودجه سال۱۴۰۱لحاظ نماید.

همچنین از سوی ایمان فرهمندی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد پیشنهاد شد که پارکینگی در بوستان‌های بانوان در جهت نگهداری دوچرخه شخصی بانوان شهروند تعبیه شود که به تصویب اعضا رسید

مقرر شد آیین نامه ظرف مدت یک ماه تهیه شود

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->