اوسمار دو بازیکن آلومینیوم را پسندید بازیکنان پرسپولیس هم قسم شدند کارمندان باشگاه پرسپولیس علیه درویش اوسمار این دو مدافع را نمی‌خواهد استقلال بدون هوادارانش جشن قهرمانی می‌گیرد؟ استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

یعقوبی: امسال نشد، اما دست از تلاش برنمی‌داریم

  • کد خبر: ۱۱۲۴۵۲
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
یعقوبی: امسال نشد، اما دست از تلاش برنمی‌داریم
پشت‌خط‌زن مشهدی تیم‌ملی والیبال نوجوانان پس از کسب جایگاه هفتم در آسیا مصاحبه کرد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم والیبال نوجوانان دختر ایران در آخرین دیدارش در قهرمانی آسیا موفق شد ازبکستان را شکست دهد و در جایگاه هفتم این رقابت‌ها قرار بگیرد. این همان عنوانی بود که ایران در دوره قبل این مسابقات که سال۲۰۱۸ برگزار شده بود، به‌دست آورد و روی سکوی هفتمی رفته بود. درواقع رده هفتم بهترین جایگاه بین هفت دوره حضور ایران است و فعلا دختران نوجوان فراتر از آن نرفته‌اند. با این عنوان، دختران والیبالیست پشت در‌های جهانی‌شدن باقی مانده‌اند. موضوع جالب این است که هر دو عنوان هفتمی را در این چهار سال میترا شعبانیان کسب کرده است.

۳ پیروزی و ۳ شکست دستاورد تلاش ملی‌پوشان

چهارده روز پیش تیم‌ملی والیبال نوجوانان دختر ایران، تهران را به مقصد ناخون‌پاتوم در تایلند ترک کرد. تیم‌ملی چند روز نخست تمرین کرد و سپس راهی مسابقات اصلی قهرمانی آسیا شد، هرچند در ابتدای راه امکانات بسیار کم میزبان آن‌ها غافل‌گیر کرده بود. روز دوشنبه آخرین مسابقه شاگردان شعبانیان در رقابت‌های قهرمانی آسیا برگزار شد.

این بازی برای مشخص‌شدن رتبه هفتم مسابقات بود که تیم‌ملی ایران به‌مصاف ازبکستان رفت و ۳ بر ۱ به پیروزی رسید. ایران و ازبکستان یک‌بار دیگر در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا به‌مصاف هم رفتند که ایران در آن دیدار هم ۳ بر ۰ پیروز شده بود. دختران نوجوان ایران در مرحله گروهی این مسابقات با پیروزی مقابل ازبکستان و استرالیا و شکست برابر تایلند و کره‌جنوبی از صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا بازماندند. شاگردان میترا شعبانیان در ادامه هم نتیجه را به قزاقستان واگذار کردند و درنهایت با شکست ازبکستان به کارشان در این رقابت‌ها پایان دادند.

دبل شعبانیان در هفتمی

مسابقات والیبال رده سنی نوجوانان با هدف پشتوانه‌سازی برای رده‌های سنی جوانان و بزرگ‌سالان هر دوسال یک‌بار در قاره آسیا برگزار می‌شود. سیزدهمین دوره این مسابقات در سال ۲۰۲۰ به‌دلیل شیوع کرونا برگزار نشد و کنفدراسیون والیبال آسیا این دوره از مسابقات را چهاردهمین دوره نامیده است. ملی‌پوشان ایران سال ۲۰۰۸ نخستین حضور خود را با کسب رتبه یازدهمی تجربه کردند. در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ در جایگاه دهم قرار گرفتند و در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۷ به رتبه نهمی دست یافتند. سال ۲۰۱۸ نیز مانند ۲۰۲۲ هفتم شدند. موضوع جالب این است که چهار سال پیش نیز میترا شعبانیان هدایت تیم‌ملی را برعهده داشت.

نارضایتی پشت‌خط‌زن مشهدی از خودش

میترا شعبانیان، سرمربی تیم‌ملی دختران نوجوان ایران، برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا ترکیب نهایی دوازده‌نفره‌ای را انتخاب کرده بود که یکی از آن‌ها دختر والیبالیست مشهدی بود. سارینا یعقوبی تنها مشهدی تیم‌ملی نوجوانان است و اولین‌بار بود که در مسابقات قهرمانی آسیا به میدان می‌رفت. سارینا یعقوبی شانزده‌ساله با ۱۸۵ سانتی‌متر قد، سابقه بازی در تیم‌های لیگ‌برتری را نیز در کارنامه دارد.

یعقوبی به‌عنوان پشت‌خط‌زن تیم‌ملی در بازی‌های مختلف به میدان رفت. او در روز پایانی درباره پیروزی مقابل ازبکستان گفت: بازی و عملکرد خوبی داشتیم. همگی هماهنگ بودیم و با روحیه خوب بازیکنان برنده شدیم. می‌توانستیم جایگاه بهتری به‌دست بیاوریم، اما ایراد از ما بازیکنان بود، چون کادرفنی بسیار زحمت کشید و فدراسیون هم از نوجوانان حمایت کرد. امسال نشد، اما دست از تلاش برنمی‌داریم و مطمئنم در سال‌های بعد نتیجه بهتری کسب می‌کنیم. پشت‌خط زن تیم والیبال نوجوانان دختر درباره عملکرد خودش در این مسابقات گفت: می‌توانستم عملکرد بهتری داشته باشم. تلاش می‌کنم در آینده بهتر ظاهر شوم.

ضعف بازیکنان از نظر روانی

میترا شعبانیان پس از پایان کار شاگردانش در رقابت‌های قهرمانی آسیا با کسب رتبه هفتمی، اظهار کرد: وقتی نتوانستیم به جمع چهار تیم برسیم، بازیکنان از نظر روانی خیلی به‌هم ریختند و فکر کردند به اهدافشان نرسیده‌اند و مسابقات را به‌گونه‌ای رها کردند. بازیکنان ایران هنوز از نظر ذهنی به خودباوری نرسیده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->