پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

هدر رفت واقعی آب شرب در مشهد ۹ درصد است

  • کد خبر: ۱۱۴۳۵۲
  • ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
هدر رفت واقعی آب شرب در مشهد ۹ درصد است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در حال حاضر هدر رفت واقعی آب شرب در مشهد ۹ درصد است و کمترین میزان نسبت به شهر‌های بزرگ را دارد. تلاش داریم این ۹ درصد کاهش یابد. ضمن اینکه هدر رفت آب در بخش توزیع به منظره از دست دادن آب نیست، زیرا آب به چرخه برمی‌گردد

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسین اسماعیلیان امروز ۵ تیرماه در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب استان که به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب در شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امسال سختی در خصوص تامین آب شرب در پیش داریم. بیش از دو دهه است که در مشهد خشکسالی داریم. خشکسالی در دو سال اخیر با توجه به کاهش ۶۲ درصدی بارندگی نسبت به میانگین دراز مدت بی سابقه بوده و تداوم آن در سال آبی جاری با کاهش ۲۰ درصدی بارندگی شرایط ویژه به وجود آورده است. گذر از این شرایط با همراهی مردم و برنامه‌های پیش بینی شده فراهم خواهد شد.

وی افزود: یکی از اقدامات خوبی که در بحث آب و فاضلاب انجام شده پیگیری‌ها به صورت ملی بوده است. ثمره تلاش‌ها در این زمینه در مصوبات سفر استانی رئیس جمهور با تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار بوده و در مجموع  برای کلان شهر مشهد بیش از پنج هزار میلیارد تومان برای بخش آب و فاضلاب پیش بینی شد. بخشی از این اعتبار برای پروژه‌های اضطراری تامین آب شرب مشهد تخصیص داده شده که هم اکنون نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به روند کاهشی اتفاقات آب طی چند سال اخیر در مشهد تصریح کرد: مجموعه اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است. در حال حاضر هدر رفت واقعی آب شرب در مشهد ۹ درصد است و کمترین میزان نسبت به شهر‌های بزرگ را دارد. تلاش داریم این ۹ درصد کاهش یابد. ضمن اینکه هدر رفت آب در بخش توزیع به منظره از دست دادن آب نیست، زیرا آب به چرخه برمی‌گردد. این مساله از منظر اقتصادی مهم است.

اسماعیلیان تصریح کرد: ۸۰ درصد آب شرب بازچرخانی می‌شود و به چرخه منابع باز می‌گردد، حتی آب مصرفی هم وارد فاضلاب شده و به چرخه برمی‌گردد، اما در مورد روستا‌ها وضعیت متفاوت است. تاسیسات روستا‌ها به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز فعلی نیست. ۲۷۰ روستا در شهرستان مشهد تحت پوشش این شرکت است که ۹۰ روستا در شرایط تنش آبی قرار دارند و ۷۵ روستا نیز به صورت تانکری آبیاری خواهند شد. اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان برای روستا‌های استان اعتبار تعیین شده و امید است ظرف دو سال آینده مشکلات در این حوزه مرتفع شود. منابع تامین آب روستا‌ها عمدتا چاه‌ها هستند و در این راستا  اقدامات خوبی در مجتمع امام علی (ع) صورت گرفته است و خوشبختانه مشکل آب روستای فرخد نیز حل شده است.

وی ادامه داد: قطعی برق در تامین آب شرب تاثیرگذار است و از سال گذشته جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد. هماهنگی در آن جلسات با شرکت توزیع برق صورت گرفت که امید است با مدیریت خوب مشکلات سال گذشته به وجود نیاید. آب یک منبع خدادادی و غیرقابل تولید و از طرفی اقلیم ما اقلیمی خشک است. پایین‌ترین سرانه مصرف آب مربوط به مشهد است و علت این است که پهنه بندی و مدیریت مصرف انجام شده است. در حال حاضر سرانه مصرف هر خانوار در روز ۱۲۰ لیتر است که این میزان می‌تواند به ۷۰ لیتر می‌تواند تقلیل یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->