وزیر کشور: اتباع بیش از این نباید وارد کشور شوند بن‌گویر: نتانیاهو به من قول حمله به رفح داد رافائل گروسی راهی ایران می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌ رضوی از نظر تعداد مراکز شبه‌خانواده، رتبه اول کشور را دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس نخست وزیر رژیم صهیونیستی: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است قصد اسرائیل برای ممانعت از خروج مردان از رفح آیت‌الله علم‌الهدی: بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود | مدرسه، نقطه آغاز تربیت است صدور چک و ارائه خدمات ثبت احوال مشروط به ثبت اطلاعات شد اعمال قانون ۲۰۹۷ خودروی حادثه ساز و توقیف ۹۷ خودروی متخلف در مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اینفوگرافی | همه چیز درباره تجمعات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری: چند نفر درباره پرونده باغ ازگل احضار شده اند عفو بین‌الملل از بایدن خواست که انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند کنسروهایی که منفجر می‌شوند | شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه شکست‌های پیاپی آمریکا از ملت ایران هشدار رئیس مجلس درباره تامین ارز دارو حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد هواپیمایی لوفت‌هانزا تعلیق پرواز‌ها به تهران را تا ۹ می (۲۹ اردیبهشت) تمدید کرد
سرخط خبرها

نماینده ایران در امور افغانستان: طالبان عاملان جنایت مرزی را مجازات کند

  • کد خبر: ۱۱۴۹۰۵
  • ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
نماینده ایران در امور افغانستان: طالبان عاملان جنایت مرزی را مجازات کند
نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان در پی شهادت سرباز ایرانی در مرز ایران و افغانستان، با بیان اینکه هیچگونه ناامنی در مرزهای مشترک با ایران قابل تحمل نیست، بر شناسایی عاملان این جنایت از سوی مسئولان افغانستان تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان در واکنش به شهادت سرباز ایرانی در مرز ایران و افغانستان، از مسئولان افغانستان خواست تا عاملان این جنایت را مجازات کنند.

وی در توئیتی نوشت: «شهادت مرزبان رشید کشورمان در منطقه مرزی میلک را تسلیت عرض می‌کنم. هیچ‌گونه ناامنی در مرزهای‌مان قابل تحمل نیست. از مسئولان حکومت سرپرست افغانستان انتظار داریم نسبت به شناسایی عاملان این جنایت اقدام و برای پیشگیری از وقوع آن ، اقدامات جدی اتخاذ نمایند.»

این درحالی است که نیروهای مرزی در شمال استان سیستان و بلوچستان ایران که هم‌مرز با افغانستان است، در ساعات پایانی روز سه‌شنبه با گروهی از اشرار که از خاک افغانستان قصد تعرض به خاک ایران را داشتند در گیر شدند که این افراد مسلح، پس از یک درگیری کوتاه، از منطقه متواری شدند.

در این درگیری مسلحانه، "محمد صیاد" از نیروهای مرزبانی، بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

در همین حال دو مقام مسئول در ولایت نیمروز در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس با محکوم کردن حمله اشرار به خاک جمهوری اسلامی ایران، هرگونه درگیری مرزی میان ایران و افغانستان را رد کردند.

به دنبال این موضوع، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان این‌که ابعاد حادثه ناگوار در منطقه مرزی میلک از سوی نهادهای مسؤول در دست بررسی است، از طالبان خواست که نسبت به روشن شدن ابعاد موضوع و مجازات عاملان این حادثه اقدام کند.

کنعانی با اشاره به برگزاری نشست گفت‌وگوهای مشترک مرزی ایران و افغانستان، گفت: از مقامات مسؤول هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان انتظار می‌رود در جهت روشن شدن ابعاد موضوع، مجازات عاملان و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه اقدام جدی به عمل آورند.

از زمان وقوع این حادثه اما برخی رسانه‌های معاند، سعی در آشفته‌کردن اذهان عمومی و فضای امنیتی حاکم بر مرزهای جمهوری اسلامی ایران داشته و با انتشار اخبار نادرست مبنی بر وجود درگیری میان نیروهای مرزبانی ایران و افغانستان، در تلاش برای فتنه‌انگیزی و ایجاد تفرقه و شکاف بین دو کشورند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->