زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول
سرخط خبرها

مشتری بومی برای شهرخودروی بلاتکلیف!

  • کد خبر: ۱۱۸۳۴۸
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مشتری بومی برای شهرخودروی بلاتکلیف!
در فاصله کمتر از یک ماه تا آغاز لیگ دسته‌یک فوتبال، یک خریدار بومی خواهان خرید شهرخودرو شده است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های لیگ دسته‌یک فوتبال کشور کمتر از یک‌ماه دیگر آغاز می‌شود و در شرایطی که تیم‌ها در کوران نقل‌وانتقالات و تمرینات دوران بدن‌سازی هستند، نماینده مشهد نه تمریناتش را آغاز کرده و نه اصلا خبری از این تیم به گوش می‌رسد! جامعه فوتبال استان که دیگر حالا بعد از لیگ‌برتر بر باد رفته است و تنها سنگر باقی‌مانده‌اش در بالاترین سطح فوتبال کشور همین مسابقات لیگ دسته‌یک است، نگران از آینده‌ای است که گویا برای هیچ‌کس مهم نیست!

دراین‌میان، بعد از ماجرای خریدار اولی که برای گرفتن امتیاز شهرخودرو به ملاقات مدیران این باشگاه رفت و با تهمت «خریدار تقلبی» روبه‌رو شد، حالا گفته می‌شود خریدار جدیدی پایش به باشگاه تهرانی (!) شهرخودرو باز شده است. یک خریدار بومی که پیش‌تر دستی بر آتش فوتبال استان داشته است، اما می‌گویند با این فضا بیگانه نیست و در اینکه بتواند این بار بزرگ را بردارد، تردید‌های زیادی وجود دارد.

خریدار جدید شهر خودرو کیست؟

آن‌گونه که گفته و شنیده می‌شود، خریدار جدید شهرخودرو یکی از فعالان اقتصادی در بخش «معدن» است. کسی که برخلاف خریدار قبلی راضی شده است چکی به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان به باشگاه بدهد، با این تفاوت که شرط برداشت این چک از حساب، نهایی‌شدن حسابرسی میزان بدهی‌های باشگاه باشد.

جلسه حسابرسی که گویا تابه‌حال دوبار در یکی از هتل‌های مشهد برپا شده است و دوطرف حساب‌وکتاب‌ها را روی میز ریخته‌اند. البته دراین‌بین اختلاف نظر جدی بر سر رقم بدهی شهرخودرو وجود دارد و ظاهرا هنوز مالکان این تیم نتوانسته‌اند خریدار را مجاب کنند. شهرخودرویی‌ها مدعی‌اند بدهی‌هایشان کمتر از ۱۰ میلیارد است و خریدار خواستار روشن‌شدن تکلیف بدهی بیش از ۳۰ میلیاردی باشگاه است که مدیران شهرخودرو بخش بزرگ آن را متعلق به هیئت فوتبال استان و دوران مدیریت تیم توسط آن‌ها می‌دانند. گفته می‌شود خریدار جدید شهرخودرو که البته معلوم نیست چقدر بر خواسته خودش اصرار دارد، از دوستان نزدیک یکی از مربیان بومی سابق شهرخودرو است و به‌واسطه دوستی و آشنایی با او پای کار آمده است.

شهرخودرو؛ بدهکار ۱۰ یا ۳۰ میلیاردی؟

مدیران شهرخودرو از بدو تحویل دوباره تیم از هیئت فوتبال استان خراسان‌رضوی بعد از بازگشت حمیداوی اختلاف نظر جدی با هیئت داشتند. اختلاف نظری که آن‌ها معتقد بودند هیئت در دوره مدیریت تیم با فروش بازیکنان کلیدی مانند اکبر صادقی، میلاد سرلک، فرشاد فرجی و روح‌ا... سیف‌اللهی درآمد هنگفتی را به جیب زده است و باید آن درآمد‌ها را به باشگاه برگرداند و در مقابل، هیئت هم مدعی است شهرخودرو هزینه‌های آن یک‌سال را در نظر نمی‌گیرد.

درباره جزئیات ریز بدهی‌های شهرخودرو نقل‌های مختلفی وجود دارد، اما به تحقیق مشخص شده است که بخش زیادی از این بدهی یعنی چیزی بیش از نیمی از آن، به طلب‌های کوزین مربی سابق این تیم و میروسلاو مهاجم اوکراینی سابقشان مربوط است. مقداری از این بدهی که گفته می‌شود نزدیک به ۳ میلیارد است هم به طلب مهدی رحمتی مربوط است و بقیه مطالبات چند هتل و خرده‌ریز‌هایی مثل حقوق کارمندان باشگاه است. این‌ها البته بخشی از بدهی‌های این تیم است که آشکار است و هنوز از برخی بدهی‌های جزئی دیگر کسی اطلاع ندارد، ولی یک حساب سرانگشتی مؤید این است که شهرخودرو فقط در همین چند قلم ذکرشده حدود ۲۴ میلیارد تومان بدهکار است و معوقات دارد.

فاجعه؛ قریب‌الوقوع، ممکن

چه طبق اعلام سازمان لیگ رقابت‌های لیگ دسته‌اول ۲۰ مرداد و چه با تأخیر یکی‌دو هفته‌ای برگزار شود، آنچه مشهود است، این است که زمان باقی‌مانده برای تشکیل یک تیم فوتبال و حضور در مسابقات آن‌قدر کم است که هیچ‌کس امیدی به این مهم ندارد. به‌ویژه وقتی بدانیم مدیران شهرخودرو دیگر هرگز تیم‌داری نمی‌کنند و فقط به‌دنبال فروش امتیاز باشگاه هستند. در سویی دیگر، خریدار جدیدی که حاضر شده است با بدهی میلیاردی این تیم را بخرد، به‌نظر چندان پشتوانه قوی برای این مهم ندارد.

خریداری که گفته می‌شود پیش از این به‌دنبال اسپانسری و تأمین هزینه‌های پیام توس مشهد بوده، اما به‌جز تعیین مجازی سرمربی برای این تیم که دوست خریدار، رضا ناصحی، بوده توانی برای عملیاتی‌کردن این مهم نداشته است و حالا چندان منطقی نیست که انتظار داشته باشیم بتواند تیمی با این حجم از مشکلات و بدهی را برای لیگ دسته‌یک سروسامان بدهد و جمع‌وجور کند. همه این مسائل مؤید این مطلب است که به‌احتمال فراوان باید منتظر فاجعه قریب‌الوقوع که همانا غیبت نماینده مشهد در لیگ دسته‌یک و سقوط به دسته پایین‌تر و نابودی کامل است، باشیم. فاجعه‌ای که هم قریب‌الوقوع و هم ممکن است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->