سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است آغاز اجتماع مردمی حمایت از «طرح نور فراجا» در مشهد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند انسجام ترافیکی در جنوب شهر مشهد
سرخط خبرها

اخطار‌های محیط زیستی برای متولیان باغ پرندگان مشهد صادر شد

  • کد خبر: ۱۱۸۸۸۱
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
  • ۱
اخطار‌های محیط زیستی برای متولیان باغ پرندگان مشهد صادر شد
معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: باغ پرندگان مشهد هنوز با استاندارد‌های محیط‌زیست و دستورالعمل‌های نگهداری پرندگان فاصله دارد که اخطار‌های لازم در این زمینه برای متولیان صادر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد عرفانی روز چهارشنبه افزود:در بازدید‌های نظارتی مشکلات و نقاط ضعف متعددی در این مجموعه مشاهده شده که تذکرات لازم و اخطار‌های مربوط صادر شده است.

وی ادامه داد: اگرچه طی سه سال گذشته برخی مشکلات در این مجموعه مرتفع شده، اما برخی مشکلات جدید ایجاد و برخی نیز تداوم دارد بنابر این آنچه مد نظر اداره کل حفاظت محیط زیست استان است تامین نشده و بسیاری از فضا‌های نگهداری پرندگان مورد تایید نیست.

معاون محیط زیست خراسان رضوی گفت: هم اکنون در مجموعه باغ پرندگان دامپزشک مستقر داریم که بر تمام گونه‌ها و روند نگهداری آنان نظارت وجود دارد، اما متاسفانه در زمینه تغذیه و استاندارد‌های مد نظر محیط زیست هنوز نظر این اداره تامین نشده است.

عرفانی از جمله تخلفات محرز این مجموعه را کیفیت تغذیه برخی گونه‌های پرندگان به خصوص گوشت خواران، سلامت و بهداشت بصری آبخوری‌ها و فضا‌های شنای پرندگان، نگهداری پرندگان در فضا‌های شیشه‌ای آن هم در مسیر مستقیم تابش نور خورشید، تراکم بالا در درون برخی قفس‌ها و نگهداری گونه‌های ناهمجنس در کنار یکدیگر که موجب برخی تنازعات گونه‌ها می‌شود اعلام کرد.

وی ادامه داد: هدف ما حفظ و نگهداری مراکزی مانند مجموعه باغ پرندگان به عنوان مجموعه‌های شاخص است در عین حال رعایت و اجرای استاندارد‌های زیست محیطی نیز مورد تاکید و جدیت است بنابراین از حضور سرمایه گذاران برای ایجاد فضا‌های بزرگ و طبیعی برای نگهداری گونه‌های مختلف و امکان مشاهده آنان در محیط طبیعی برای مردم استقبال می‌کنیم.

"باغ پرندگان مشهد" نخستین مجموعه از نوع خود در شرق کشور است که از سال ۱۳۹۱ آغاز به کار کرده است و انواع پرندگان با گونه‌های کمیاب ایرانی، آسیایی و آفریقایی در آن نگهداری می‌شوند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تاسف
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
0
0
بله امروز بازدید داشتیم مطمینم همه این پرنده ها رو زجر کش میکنن امیدوارم رسیدگی بشه گناه دارن . همه پرنده ها از گرمای محیط نگهداری در فضای شیشه ای زجر میدیدن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->