حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
سرخط خبرها

اجتماع باشکوه «لبیک یا حسین (ع)» در شهرک شهید‌رجایی مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۱۱۹۵۴۳
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
  • ۱
اجتماع باشکوه «لبیک یا حسین (ع)» در شهرک شهید‌رجایی مشهد برگزار شد
اجتماع باشکوه «لبیک یا حسین (ع)» روز گذشته با حضور پرشور مشهدی‌ها در شهرک شهید‌رجایی برگزار شد.

مرتضی محمدپور | شهرآرانیوز؛ شهر دوباره رنگ ماتم حسین (ع) به خود گرفته و باز شورشی در خلق عالم و آدم پدید آمده است. مردمان شهر دوباره به سوگ امامی نشسته‌اند که خود و خانواده‌اش را برای زنده‌ماندن اسلام به تیغ یزیدیان سپرد. مشهدی‌ها دوباره دیروز گرد هم جمع شدند تا بیعتشان را با امام شهیدشان تازه کنند و به حسین (ع) و خاندان مطهرش لبیکی دوباره گویند.

عصر دیروز هم‌زمان با شب سومین روز از محرم‌الحرام ۱۴۴۴ گردهمایی بزرگ «لبیک یا حسین (ع)» به سیاق سال‌های پیش برگزار شد تا جلوه ماندگار دیگری را در گوشه‌ای از شهر امام رضا (ع) به نمایش بگذارد. البته با این تفاوت که شهدای حادثه فروردین امسال حرم رضوی در این مراسم حضور نداشتند و تصاویر این شهدا زینت‌بخش این مراسم بود.

نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی در این مراسم که با حضور خیل عظیم شهروندان مشهدی و زائران بارگاه نورانی امام هشتم (ع) در شهرک شهیدرجایی برگزار شد، تبیین معنای شعار لبیک یا حسین (ع) را مهم‌ترین پیام قیام عاشورا دانست و اظهار کرد: لبیک یاحسین (ع) به معنی اجابت دعوت حضرت سیدالشهدا (ع) است. یعنی همان دعوتی که از ۱۳۸۳ سال پیش به گوش ما رسیده است و در آن، امام‌حسین (ع) به اهل محرم ندا می‌دهد که هرکس خود را برای خدا خالص کرده است، همه داشته‌هایش را در راه دفاع از دین خدا بذل و انفاق کند.

آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی گفت: از هشتم ذی‌الحجه که امام حسین (ع) از ارض مقدس «منا» به سمت کربلا حرکت کرد، در سه مرحله، ابنای بشر را به بذل جان در راه دین خدا دعوت کرد؛ یکی در جوار مسجد «تنعیم» که رسالت قیامش را اصلاح امت جدش خواند، یکی در خطبه برائت از امان‌نامه یزید که مرگ را والاتر از ذلت دانست و دیگری در صبح روز عاشورا که یارانش را به صبر دعوت کرد و مرگ را پلی دانست که انسان را از مصائب و گرفتاری‌های دنیا به نعمات اخروی هدایت می‌کند.

دعوت به رستگاری اخروی

به گفته او، مسئله‌ای که حضرت سیدالشهدا (ع) مردم را به آن دعوت می‌کند، دعوت به گذشتن از نعمت‌های دنیوی برای دستیابی به رستگاری اخروی است. زیرا نبی مکرم اسلام (ص) نیز فرموده است که انسان برای بقا آفریده شده است، نه برای فنا.

امام‌جمعه مشهد افزود: امام‌حسین (ع) در فرازی از سخنانش دین را لقلقه زبان امویان دانسته است که در کلام اباعبدا... (ع) به‌عنوان نماد حکومت‌های مستکبر زمان هستند و بر این اساس، امروز هم اگر بدون جدیت، این شعار فقط لقلقه زبان ما باشد، نه‌تن‌ها ارزش نیست، بلکه هم‌نواشدن با اشقیای کربلا و جسارت به ساحت نهضت حسینی است.

تجلی لبیک یا حسین (ع)

آیت‌ا... علم‌الهدی تأکید کرد: اگر لبیک یا حسین (ع) با معرفت و ایمان باشد، انسان را در اجر شهدای کربلا شریک می‌کند، اما تحقق این جایگاه مشروط به این است که زنان ما در کلام و عمل خود پیرو زینب کبری (س) باشند و مردان ما هم به ابوالفضل‌العباس (ع) اقتدا کنند.

سرودخوانی و شعرخوانی شاعران اهل‌بیت (ع)، مرثیه‌سرایی مداحان نوجوان و تجلیل از برگزیدگان مسابقه قرآنی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سالاریان
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
0
0
در این عکس اجتماع عظیم لبیک یا حسین (ع)که بیشتر شیعیان هزاره افغانستان به چشم می آیند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->