گرفتارشدن چند خودرو در سیل امروز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تخریب برخی از جاده‌های روستاهای سرخس در پی بارش باران (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: وضعیت اکثر نقاط شهر عادی است | رفع آب گرفتگی میدان انقلاب تا فردا طول می‌کشد ۲۵۰ تماس مرتبط با سیل و بارندگی با آتش‌نشانی مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس دهی قطار شهری مشهد تا ساعت ۲۴ تمدید شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرهنگ‌سازی ماندگار در نسل آینده، با توجه ویژه به حوزه کودک و نوجوان ۴۰۰ میلیارد تومان از طلب پیمانکاران شهرداری مشهد تسویه شد بارش شدید باران محور فریمان _ مشهد را مسدود کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم وقوع سیل و آب‌گرفتگی در اکثر مسیر‌های ورودی و خروجی مشهد | تمام محور‌های استان به غیر از مشهد باز است (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرماندار طرقبه شاندیز: سیلاب مناطق ییلاقی را فراگرفته است (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تا امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارندگی‌های مشهد ۲.۵ برابر درمقایسه‌با سال پیش افزایش یافته است ویدئو | بسته شدن جاده فریمان-مشهد بر اثر وقوع سیل (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت معابر شهر مشهد بعد از بارش شدید باران و راه افتادن سیلاب (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مسافران حتی‌الامکان از قطارشهری برای رسیدن به فرودگاه استفاده کنند بارش ۳۸ میلیمتری باران در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جریان برق در مشهد پایدار است و هیچ گونه قطعی برق نداریم (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرماندار مشهد: مردم از تردد در شهر پرهیز کنند + فیلم شهردار طرقبه: مردم از حضور در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند حضور استاندار خراسان رضوی در مرکز کنترل و مدیریت ترافیک مشهد| مردم توصیه‌های صادر شده را جدی بگیرند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تردد عادی و بدون وقفه خطوط مترو مشهد بعد از بارش شدید باران (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است

  • کد خبر: ۲۲۵۵۷۱
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰
حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است
رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در برنامه زنده تلویزیونی "گفت‌وگو" حضور پیدا کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در گفتگو با برنامه تلویزیونی "گفتگو" گفت: با پیروزی انقلاب، امام راحل(ره) براساس احکام اسلامی، تصمیم‌گرفتند اداره امور شهر و روستا را به مردم واگذار کنند.

وی افزود: چند اصل در قانون اساسی پیرامون شوراها و نقش پررنگ مردمی آمده که نشان از اهمیت شوراها دارد.

حاجی بگلو گفت: تشکیل این شوراها سال ۵۸ به تصویب رسید ولی جنگ‌تحمیلی مانع از تحقق آن شد و سرانجام سال ۱۳۷۸ با فرمان مقام معظم رهبری اولین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل شد.

وی افزود: نگاه شوراها این بوده که امورات شهر و روستا را نمایندگان مردم عهده‌دار شوند و موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، رفاهی، آموزشی و غیره تأمین کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: شوراها باید نگاه عدالت‌محور داشته باشند و با حضور و نقش‌آفرینی مردمی به دنبال تحقق این مهم باید باشیم. در عرصه شوراهای شهر و روستا، پیوسته در به دنبال فتح قله مشارکت مردمی هستیم ولی همچنان تا رسیدن به قله فاصله داریم. آنچه مسلم بوده این است که مدیران در سطوح مختلف باید شوراباور باشند.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در شهر مشهد بوده و سعی کردیم با تعریف پروژه‌های زودبازده، نقش مردمی را در این پهنه‌ها پررنگ کنیم. با همین نگاه، حدود نیمی از اعتبارات شهرداری را طی سنوات اخیر به مناطق حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار بردیم.

وی افزود: با روند کنونی، در آینده نه‌چندان دور مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر در مشهد نخواهیم داشت و شاهد توزیع عادلانه ثروت شهر می‌شویم.

حاجی بگلو گفت: یکی از مصوبات شورای شهر، شفاف‌سازی حقوق و مزایای دریافتی مدیران شهرداری بود چراکه باور داریم مردم باید در جریان این موضوع و مطلع باشند و واهمه‌ای نباید داشته باشیم. همه ما برای مردم آمده‌ایم و پرداختی‌ها هم‌ که براساس قوانین و مقررات و احکام است.

وی افزود: اگر شفاف نشود مردم سوء ظن خواهند داشت و امیدواریم شهرداری نسبت به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی مشهد گفت: براساس وظایف مصرح در آیین‌نامه داخلی شورای استان، مکلف به پیگیری مسائل و مشکلات شهرهای مختلف و روستاها و مطالبات مردمی از نهادهای متولی هستیم. برهمین اساس، هرماه مدیران کل استان را برای ارائه گزارش و پاسخگویی به مسائل و مشکلات به جلسه علنی استان دعوت می‌کنیم.

وی افزود: متاسفانه گاه شاهد مداخله بیش از حد برخی مدیران در امور شوراها هستیم و به خود اجازه دخالت می‌دهند که خلاف قانون است. به‌عنوان مثال، بخشداران تصمیمات و سیاست‌های دولت را دنبال می‌کنند و به دنبال اهداف خود می‌باشند که موجب می‌شود تصمیمات شوراهای شهر و روستا را رد و یا دستخوش تغییرات می‌کنند.

حاجی بگلو افزود: حوزه‌های دولتی باید با شوراها همسو باشند و اعضای شورای شهر و روستا، دسترسی آنی به مدیران داشته باشند چراکه وظیفه نظارتی دارند. شرایط کنونی به نحوی است که با رویکرد مردم‌محوری شوراها که در قانون ذکر شده، تناقض دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->