سرخط خبرها

اجرای اگو در سال آینده

  • کد خبر: ۱۱۹۵۸
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰
اجرای اگو در سال آینده
در نشست معتمدان محلی ناحیه ۲ با شهردار منطقه ۶ بیان شد
شهرکی - «توجه به امور مساجد، احداث پل غیرهم‌سطح مصلی، توجه به زیرساخت‌های درمانی و اجرای اگو» مهم‌ترین مطالبات مطرح‌شده از سوی شهروندان ناحیه ۲ در نشست رو در رو با مسئولان منطقه ۶ بود. به گزارش شهرآرامحله، در این نشست که در سالن جلسات شهرداری منطقه ۶ و با حضور شهردار منطقه و رئیس ناحیه ۲ و سرپرست اداره فرهنگی منطقه ۶ برگزار شد، ابتدا دارایی، نماینده امور مساجد، گفت: در این شرایط اقتصادی مردم نیاز به تکیه‌گاه دارند و مساجد باید تکیه‌گاه باشند. خدمات و دلسوزی شما بر کسی پوشیده نیست. اما شهرداری در این چند سال در حوزه مساجد چه کرده است؟ آیا کار شهرداری فقط ساخت‌وساز است؟ نکته دوم این است که منطقه ما محروم است.

افرادی اینجا زندگی می‌کنند که نان شب ندارند. شهرداری آیا برای خانواده‌های نیازمند منطقه برنامه‌ای دارد؟
میرزایی، دیگر شهروند ناحیه ۲، به خدمات خوب معاون فرهنگی سابق منطقه ۶ اشاره کرد و گفت: ما در ناحیه کارشناس فرهنگی نداریم که طرح‌های فرهنگی‌مان را ارائه دهیم و از برنامه‌های فرهنگی شهرداری پیش از اجرا باخبر شویم. او از نبود زیرساخت‌های درمانی در منطقه نیز گلایه کرد وگفت: متأسفانه بیمارستانی در این منطقه نداریم و این از ضروریات است. بخش مهم شهرک شهید باهنر و شهید رجایی بافت فرسوده‌ای دارد. زلزله بیاید تمام محدوده ویران می‌شود. تا اتفاقی نیفتاده است اکنون اجازه ساخت و ساز بدهید تا از اتفاقات ناخوشایند جلوگیری شود.
«تیرانداز» که از اهالی محله کشاورز است هم مسئله ترافیک خیابان حر را به میان آورد و درباره نقشه راه شهرداری گفت: ۲۵ سال است که در محدوده شهری قرار گرفته‌ا‌یم. اگر هر سال یک مشکل، مثلا یک معبر برطرف می‌شد الان این همه مشکل شهری نداشتیم. می‌خواهم بدانم شهرداری برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت برای شهرک شهید رجایی تنظیم کرده است؟
لسانی، دیگر شهروند ناحیه ۲، درباره نبود طرح اگو گفت: اجرای اگو در این محدوده واجب است.
او اشاره‌ای هم به برنامه‌های فرهنگی کرد: برای مجوزگرفتن در برنامه‌های فرهنگی سنگ‌اندازی زیاد است.
موسوی که از قدیمی‌های محله آقا مصطفی خمینی است، از نبود ساختمان ناحیه ۲ در این محدوده گله کرد و در ادامه یک مشکل محلی را مطرح کرد: نرده‌های کنار پل کال کنده شده است و احتمال سقوط کودکان می‌رود.
خانه‌های قولنامه‌ای، بافت فرسوده و مجهز نبودن سوله بحران و بهداشت محیط و بهسازی نشدن روکش کف آسفالت و ناهمسانی پیاده‌رو، موضوعاتی بود که «مطلبیان» از اعضای شورای اجتماعی محله شهرک شیرین به آن پرداخت.
«اسلامی» دیگر عضو شورای اجتماعی محله شهرک شیرین هم پلاک‌نداشتن منازل حاشیه پارک شقایق را به میان آورد و درباره دیگر مشکلات ناحیه ۲ گفت: شهرک شیرین تصفیه‌خانه محلی ندارد. همچنین سالن ورزشی مدرسه استثنایی آماده بهره‌برداری است و به تجهیزات نیاز دارد.
در ادامه حیدری، شهردار منطقه ۶، ابتدا آماری از ناحیه ۲ منطقه ارائه داد: مجموعه آمار نشان می‌دهد در ناحیه دو ۶۴ هزار نفر جمعیت طبق آمار سال ۹۵ بود که الان احتمالا ۷۰ هزار نفر است. در شهید باهنر و شهید رجایی ۱۰۷ هزار آمار رسمی سال ۹۵ بوده و حالا احتمالا ۱۱۵ هزار نفر. افزایش جمعیت باید با توسعه محله همسو باشد و تا زمانی که توسعه نباشد ارتقایی ایجاد نمی‌شود.
وی با بیان اینکه هر روز سخنرانی اتفاق مثبتی ایجاد نمی‌کند، اما عمل به خواسته‌ها رضایت ایجاد می‌کند افزود: دهه فجر امسال کلنگ پل غیرهم‌سطح مصلی به زمین می‌خورد و دهه فجر سال بعد به بهره‌برداری می‌رسد؛ یعنی یک پروژه چهارساله در مدت زمان یک‌سال انجام می‌شود.
یکی از دلایل این نشست هم این بود تا اهالی را آگاه کنید که املاک خود را به بهای ناچیز نفروشند، چرا که با احداث پل، املاکشان ارزش‌افزوده خوبی پیدا می‌کند. موضوعاتی همچون ترافیک، فضای سبز و... هم در زیرمجموعه این پروژه برطرف می‌شود. اما اینکه منزلی پلاک نداشته باشد یا ناحیه‌ای کارشناس فرهنگی که رابط بین شهرداری و مردم در امور فرهنگی است نداشته باشد، پذیرفته نیست و به‌زودی این موارد برطرف می‌شود.
او با اشاره به اینکه این فرهنگ بین شهروندان رواج پیدا کرده است که همه خواسته‌هایشان از شهرداری است، ادامه داد: ساخت بیمارستان واقعا کار شهرداری نیست یا تأمین امنیت و دیگر موارد که باید از دستگاه‌های ذی‌ربط مطالبه کرد.
«درباره اگو هم اتفاق‌های خوبی در سال آینده می‌افتد.» این را شهردار منطقه گفت و افزود: با اینکه اجرای اگو در حوزه وظایف شهرداری نیست، اما از آنجا که مطالبه مردم است و از طرفی نبود اگو به زیرساخت‌های شهری و آسفالت ضربه وارد می‌کند و شهرداری متحمل هزینه‌های سنگین می‌شود، پیگیری کرده‌ایم و سال آینده همه محله‌های منطقه ۶ که اگو ندارند، اگودار می‌شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->