حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
سرخط خبرها

اجرای طرح پروژه تقاطع غیرهمسطح سه راه شاهنامه جهت رفع گره ترافیکی منطقه

  • کد خبر: ۱۲۲۵۰۶
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
اجرای طرح پروژه تقاطع غیرهمسطح سه راه شاهنامه جهت رفع گره ترافیکی منطقه
رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد گفت: سه‌راه شاهنامه گره ترافیکی بزرگی دارد که معمولا شهروندان طی ۳ تا ۴ نوبت در روز به خصوص در روز‌های پنجشنبه و جمعه در ورودی و خروجی مشهد باید ساعت‌ها در ترافیک قرار بگیرند. این پروژه احتمالا از ابتدای ۱۴۰۲ آغاز شود، اما تمام تلاش ما این است که این پروژه را در سال جاری فعال کنیم تا هر چه زودتر این گره ترافیکی باز شود.

گروه مشهد | شهرآرانیوز؛ مجید طهوریان عسکری در گفتگو با شهرآرانیوز با اشاره به ایجاد ۳ پروژه شهری در منطقه تاریخی توس عنوان کرد: یکی از پروژه‌هایی که مد نظر ما قرار دارد پروژه تقاطع غیرهمسطح سه‌راه شاهنامه است. سه‌راه شاهنامه گره ترافیکی بزرگی دارد که معمولا شهروندان طی ۳ تا ۴ نوبت در روز به خصوص در روز‌های پنجشنبه و جمعه در ورودی و خروجی مشهد باید ساعت‌ها در ترافیک قرار بگیرند. این ترافیک نیز برای صنایعی که پس از سه‌راه شاهنامه قرار دارند برای حضور کارگران و کارمندان‌شان نیز خلل ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آن منطقه در محدوده شهری قرار ندارد و جزو حریم شهر مشهد محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: مطابق توافقات اولیه ۷۵ درصد هزینه آن را دولت و مابقی آن را شهرداری تامین می‌کند. این پروژه احتمالا از ابتدای ۱۴۰۲ آغاز شود، اما تمام تلاش ما این است که این پروژه را در سال جاری فعال کنیم تا هر چه زودتر این گره ترافیکی باز شود.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد افزود: مجموعه صداوسیما زمینی ۶۰ هکتاری در بلوار شاهنامه دارد که به عنوان مرکز رادیویی از آن استفاده می‌شود. پیشنهادی به مرکز صداوسیمای کشور ارائه کرده‌ایم که بر اساس آن در این مجموعه یک کار مشارکتی و پروژه سرمایه‌گذاری انجام شود. هم‌اکنون در مراحل مذاکره و طراحی طرح آن هستیم. توافقات اولیه خوبی صورت گرفته و باید در سایر مراحل نیز به توافق برسیم.

طهوریان یادآور شد: بخشی از این پروژه مشکل تملکی دارد. با توجه به اینکه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در سال جاری دیده شده است، به محض جابجایی اسناد مالکیت، وارد فاز اجرا خواهد شد. با این میزان از بودجه احتمالا فاز یک و ۲ آن به سرانجام خواهد رسید.

وی در خصوص پروژه مجموعه ورزشی چهار باغ عنوان کرد: به همت مردم ۱۲ هزار متر زمین به شهرداری اهدا شده است که شهرداری درون آن یک مجموعه ورزشی بزرگی ایجاد خواهد کرد. در این مجموعه ورزشی ۲ سالن سرپوشیده بزرگ به همراه چند زمین ورزشی روباز احداث خواهد شد که سرانه خدمات ورزشی مطنقه را نیز افزایش خواهد داد. مدیریت شهری برای این پروژه نیز ۱۰ میلیارد تومان به صورت تملک و ۱۰ میلیارد تومان برای اجرا کنار گذاشته است که مطالعات آن به اتمام رسیده و به زودی وارد فاز اجرا خواهد شد.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد بیان کرد: همچنین ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت خیابان‌های خاکی بلوار شاهنامه کنار گذاشته شده که تحول خوبی در فضای رفت‌و‌آمد همشهریان ساکن در این بلوار ایجاد خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->