امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

۲۲ پرونده شهدای سلامت خراسان رضوی تایید شد

  • کد خبر: ۱۲۳۳۳۵
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
۲۲ پرونده شهدای سلامت خراسان رضوی تایید شد
مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد از تایید ۲۲ پرونده مربوط به شهدای سلامت استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود زحمتکش، نماینده سازمان نظام پزشکی مشهد در کمیته احراز و تشخیص شهدای سلامت استان اظهار کرد: بالغ بر ۴۰ پرونده شهید سلامت از ابتدا تشکیل شده که ۱۳ پرونده تائید نشده، ۲۲ پرونده تایید شده و مابقی در دست اقدام است. 

نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی خراسان رضوی، ادامه داد: شاید این روزها کمی از ترس و دلهره مواجهه و ابتلا به کرونا در سطح جامعه کاسته شده باشد که می‌تواند ناشی از کاهش شدت ابتلا بر اثر واکسیناسیون گسترده و ابتلاهای گسترده قبلی باشد اما نباید فراموش کنیم که روزهایی را پشت سر گذاشتیم که ارائه خدمت در مراکز درمانی حکم بازی با جان را داشت. 

وی با اشاره به لطمات و صدمات جبران‌ناپذیر روحی و روانی که کرونا بر کادر درمان به ویژه در خط آخر و بر کادر درمان فعال در مراکز بستری برجای گذارد، بیان کرد: ما پیک‌های سهمگینی را پشت سر گذاشتیم. پزشکان و پرستاران ما مبتلا می‌شدند اما مجبور بودند بلافاصله پس از بهبودی نسبی و در حالی که هنوز با عوارض بیماری دست به گریبان بودند در  شیفت‌های کاری حضور پیدا کنند. دیدن مرگ هموطنانمان و همکارانمان آسان نبوده و نیست. 

زحمتکش ادامه داد: این تصور غلطی است که بگوییم فوتی‌ها برای کادر درمان و پزشکان عادی است. ما با بیمارانمان زندگی می‌کنیم. شادترین لحظات زندگی یک پزشک لحظه بهبودی و نجات جان بیمار و سخت‌ترین و غم‌انگیزترین لحظات، لحظات از دست دادن سلامتی و جان هموطنمان است. 

وی در پایان با اشاره به شرایط پاندمی کرونا در کشور بیان کرد: اگر چه از قله پیک هفتم عبور کردیم اما با رسیدن به شرایط پساکرونا هنوز فاصله زیادی داریم و باید بپذیریم که رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و انجام واکسیناسیون علیه کرونا ممکن است تا سال‌ها با ما همراه باشد؛ بنابراین باید این مسائل را رعایت کنیم تا به سلامت از پاندمی عبور کنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->