پشت‌پرده عجیب تخفیف‌های شگفت‌انگیز مکمل‌ها در داروخانه‌‌ها صرف ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی برای جبران خسارت تصادفات جاده‌ای چهار مسیر اصلی در مشهد بر اثر سیلاب همچنان مسدود است (۲۶ اردیبهشت) افزایش تعداد فوتی‌های سیل مشهد به ۴ نفر (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری تا دوشنبه + فیلم سیل در مشهد | تعداد جانباختگان مشهد به ۵ نفر رسید (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کم‌خونی یکی از بیماری‌های شایع در کودکان اهدای اعضای نوجوان مرگ‌مغزی در مشهد، نجات‌بخش زندگی ۷ بیمار شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه پیداکردن دو جان‌باخته سیلاب در پل انقلاب مشهد فوت دو شهروند در سیلاب میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم اورژانس مشهد: ۱۳ شهروند در پی جاری شدن سیلاب مصدوم شدند رئیس سازمان حج: زمان ثبت‌نام عمره هنوز معلوم نیست | پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم! ۸ راهکار برای مقابله با سختی‌های زندگی دیوان عدالت هم شکایت بازنشستگان در مورد افزایش مستمری‌ها را رد کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین رژیم غذایی برای آرتریت یا التهاب مفاصل کدام است؟ بهترین شیوه تربیتی برای مقابله با فحاشی کودکان پیامدهای استفاده از تلفن همراه در سلامت کودکان مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود
سرخط خبرها
معاون وزیر آموزش و پرورش:

باید بدنه مدرسه، مدیریت‌ها و سازمان‌ها پژوهنده شوند

  • کد خبر: ۱۲۳۹۳
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
باید بدنه مدرسه، مدیریت‌ها و سازمان‌ها پژوهنده شوند
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برای توسعه همه جانبه نظام تعلیم و تربیت، پژوهش‌ها باید از حلقه نخبگانی خارج شود و بدنه مدرسه، مدیریت‌ها و سازمان‌ها را پژوهنده کنیم.
به گزارش شهرآرانیوز، سید جواد حسینی امروز، ۲۸ آذر ماه در نشست علمی هفته پژوهش در سبزوار افزود: در زیر نظام پژوهش و برنامه‌ریزی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم و دانش‌آموز پژوهنده، مدرسه و سازمان پژوهنده از محور‌های کلیدی و اصلی است.
وی ادامه داد: هم‌اکنون برخی استادان، معلمان، دانشجویان و دانش‌آموزان با پژوهش‌های خوب، نمونه می‌شوند، اما برای تاثیرگذاری نیاز به گسترش پژوهش در ساختار و بدنه مدرسه، سازمان‌ها و معلمان داریم.
حسینی با اشاره به کاربردی‌کردن پژوهش‌ها گفت: پژوهش باید تبدیل به لقمه‌های دانش شود که در کاربست مدیریتی از آن استفاده گردد و از جنبه تئوری صرف خارج و جنبه کاربستی و مساله‌مدار پیدا کند.
وی افزود: پژوهشگر باید در نظام تصمیم‌گیری سبب رفع مشکلات موجود شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پژوهش از باید پژوهش خطی و کمی به سوی کیفی و حلزونی حرکت کند که نتیجه آن امتداد پژوهی، درس پژوهشی و مدرسه پژوهشی است.
وی گفت: تقویت روحیه پرسشگری و حل مساله از مهمترین مسائل نظام تعلیم و تربیت است که باید در محتوای کتاب‌های درسی، فرهنگ تعلیم و تربیت و پژوهش‌ها لحاظ شود.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع پژوهش و ترویج فرهنگ تفکر و مساله محوری نگاه ویژه شده است.  
حسن محرابی افزود: از رویکرد‌های سند تحول بنیادین، تقویت روح پژوهشگری و پرسشگری در مدرسه است که معلمان و دانش‌آموزان، اندیشه ورز، جستجو گر، علمی و متخصص تربیت شوند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->