نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

آنالیز فنی هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران

  • کد خبر: ۱۲۴۰۰۱
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
آنالیز فنی هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران
پرسپولیس مزد کار خوب دفاعی‌اش در هفته های قبل را با صدرنشینی گرفت.

مصطفی صداقت | به گزارش شهرآرانیوز، هفته چهارم لیگ برتر در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه برگزار شد و غیر از شکست سپاهان تقریبا نتایج طبق پیش بینی‌ها رقم خورد. پرسپولیس به صدر جدول رسید و نکته مهم در این اتفاق بسته نکه داشتن دروازه سرخ‌ها در ۴ هفته ابتدایی بوده است.

تساوی تفکرات فوتبالی مشابه

پیکان و نساجی در تهران شروع کننده هفته چهارم مسابقات لیگ برتر بودند. با توجه به سبک بازی دو تیم و تفکرات کادر فنی انتظار نتیجه مساوی از این دیدار میرفت، مجتبی حسینی و پیکان با توجه به سبک فوتبالی که از فصل گذشته انتخاب کرده اند در بازی‌های بیرون از خانه راحت‌تر و بهتر از شرایط تاکتیکی دفاع و ضد حمله سود میبرند تا بازی‌های خانگی که باید بعنوان تیم میزبان بیشتر بر مالکیت توپ و حملات سازمان یافته و خلق موقعیت تمرکز داشت. در این بازی هم در نیمه اول و شروع بازی شرایط نساجی در مالکیت توپ و تعداد موقعیت سازی از تیم پیکان بهتر بود، اما این تیم پیکان بود که با استفاده از نیروی جوانی و دوندگی و سرعت در انتقال از دفاع به حمله، حملات خطرناک‌تر و زهردارتری را روی دروازه نساجی خلق کرد مانند توپی که در دقیقه ۴۲ مدافع جوان نساجی از روی خط دروازه برگرداند. اتفاق مهم و تاثیر گذار در این بازی تصمیم داور در مورد اعلام پنالتی به نفع نساجی بود که ابتدا برخورد دروازبان تیم پیکان با مهاجم نساجی را خطا نگرفت بعد با اعتراض تیم نساجی اعلام پنالتی کرد و بعد دوباره با اعتراض تیم پیکان از اعلام پنالتی منصرف شد و دستور به ادامه بازی داد که در همین حین کارت زرد دوم را به دلیل اعتراض به بازیکن نساجی داد و باعث اخراج و ده نفره شدن تیم نساجی شد. بعد از ده نفره شدن تیم نساجی تیم پیکان فشار را مضاعف کرد و چندین موقعیت خوب گلزنی ایجاد کرد که جوانی و بی دقتی مهاجمان پیکان همینطور عملکرد خوب علیرضا حقیقی و همچنین تیر دروازه مانع از فروپاشیدن دروازه تیم نساجی شوند؛ و در روزی که تیم شمالی به خاطر صحنه مشکوک داوری معترض و ناراحت بود، تک امتیاز را با خوشحالی از تهران و استادیوم دستگردی ببرد.

شخصیت ملوان هنوز لیگ برتری نشده است

دومین بازی هفته، بین دو تیم ملوان و ذوب اهن در انزلی برگزار شد که با توجه به اینکه ملوان در حضور هواداران پرشورش بازی میکرد و با روحیه‌ی مضاعفی که از کسب اولین امتیاز در هفته گذشته در بازی بیرون از خانه به دست اورده بود قصد داشت با حمایت هوادارنش تیم ذوب را که بدنبال کسب اولین برد این فصل به انزلی امده بود را تحت فشار بگذارد، اما برخلاف جریان بازی و روی اشتباه فردی دروازبان تیم ملوان داور یک ضربه پنالتی به نفع ذوب اهن اعلام کرد که بازیکن ذوب ان را تبدیل به گل کرد. صحنه تاثیر گذار این بازی بیرون کشیدن تیم ملوان توسط سرمربی تیم بعنوان اعتراض به اعلام پنالتی بود که یک کار دور از شان لیگ برتر بود که با صحبت‌های ناظر بازی ختم بخیر شد. دو تیم جنگ پایاپایی در میانه میدان داشتند و هیچ کدام پا پس نمیکشید. در ادامه بازی هر دو تیم موقعیت‌های نصف و نیمه‌ای روی در‌وازه هم ایجاد کردند که سهم هر کدام یک ضربه تیر دروازه و همچنین چندین شوت به دروازه بود، اما این تیم ملوان بود که در دقیقه ۵۳ و روی همان سبک ذاتی تیم‌های شمالی و از روی یک ارسال دقیق و ضربه سر زیبا به گل مساوی رسید و در پایان سهم هر تیم یک امتیاز بود تا ملوان با ۲ امتیاز در پایان هفته چهارم در انتهای جدول و تیم ذوب با ۴ امتیاز از ۴ بازی در رتبه دهم جدول قرار گیرند.

دربی تاکتیکی کرمان

سومین بازی هفته دربی استان کرمان و بین دو تیم مس کرمان و گل گهرسیرجان بود. گل گهر شروع طوفانی و پر فشاری را داشت. امیر قلعه نویی که نمیخواست بیشتر از این با از دست دادن امتیاز فاصله‌ی خود را با مدعیان قهرمانی بیشتر و بیشتر ببینند با استراتژی برد پا به میدان گذاشت، اما مانند بازی‌های گذشته فرصت سوزی مهاجمان بلای جان تیم گل گهر بود و موقعیت‌ها یکی پس از دیگری از دست میرفت تا اینکه برخلاف جریان بازی و روی تک حمله تیم مس کرمان، دروازه خودرا گشوده دید. مس در بازی‌های گذشته هم نشان داده بود که راه‌های رسیدن به گل را خوب بلد است بصورتی که در ۳ هفته ابتدایی ۵ بار دروازه حریفانش را باز کرده بود. گل گهر بلافاصله عکس العمل نشان داد و روی پاس خدابنده لو خرید تازه وارد گل گهر بازی را به تساوی کشاند، گل گهر دست بردار نبود و همچنان به حملات ادامه میداد، اما این مس کرمان بود که دوباره روی یک ضربه ایستگاهی توسط شروین بزرگ به گل رسید تا دوباره امیر قلعه نوعی و گل گهر بازی را ازدست رفته ببیندد، اما همانند هفته گذشته و در وقت‌های تلف شده گل گهر گل مساوی را زد تا نشان دهد تیمی نیست که به سادگی شکست را قبول کند. البته که مشهور است تیم‌های امیر قلعه نویی از هفته چهارم به بعد شکل واقعی خودشان را نشان میدهند، ولی شاید با توجه به نحوه برگزاری لیگ امسال که تحت تاثیر جام جهانی تعطیلات بلند مدتی را شاهد خواهد بود این روش ساخت تیم مناسب نباشد و ازین حیث متضرر شوند، اما باید صبر کنیم و در هفته‌های اینده قضاوت بهتری داشته باشیم.

توقف استقلال مقابل جوانان مهاجری

نبرد جذاب هفته چهارم بین تیم استقلال و مسجدسلیمان بود جایی که رضا مهاجری با تعدادی جوان جویای نام روز سختی برای استقلال و ساپینتو رقم زدند. استقلال شادابی و صلابت تیم قهرمان را نداشت همانطور که نفت مسجدسلیمان هم هیچ شباهتی به تیم فانوس به دست فصل قبل نداشت. استقلال در این بازی هم مانند ۳ هفته گذشته بر توانایی‌های فنی و خلاقیت فردی بازیکنان تکیه داشت و سرعت تیمی پایین، حرکات انفرادی بازیکنان تهاجمی، عدم هماهنگی بازیکنان تازه اضافه شده با تیم؛ و بصورت کلی بی برنامگی در فاز حمله تیم استقلال کاملا محسوس بود. در مقابل، بازی سرعتی تیم نفت و استراتژی رضا مهاجری، پرس. توپگیری و حمله سریع بود که کاملا بر تفکرات ساپینتو و استقلال غلبه کرده بود؛ و اگربازیکنان تیم نفت مسجد سلیمان با اعتماد به نفس بهتری ضربات اخر را میزدند شاید تیم استقلال دست خالی از شهر اولین‌ها برمیگشت. به جرات میتوان گفت که فوتبال نفت مسجدسلیمان فراتر از حد شرایط جدولی چندسال اخیر این تیم است و اگر دوباره مسایل مالی گریبان گیر این تیم نباشد قطعا امسال اتفاقات خوبی توسط این تیم رقم خواهد خورد

تراکتور بازهم نبرد

بازی بعدی، تراکتور و هوادار بود. جایی که ساکت الهامی بعنوان اخرین مربی قهرمان تبریزی‌ها باید در مقابل دیدگان تی تی‌ها به مصاف تراکتور و خرید‌های باکیفیت خارجی اش میرفت. بازی تقریبا پایاپای بود تیم هوادار با استراتژی تخریب و جلوگیری از شکل گرفتن بازی تراکتور پا به میدان گذاشت و تقریبا موفق بود، اما روی خطا‌های زیادی که در جهت تخریب بازی حریف انجام دادند فرصت ضربات ایستگاهی را به تراکتور میدادندکه شاید بتوان گفت تراکتور بدشانس بود که خط دفاع و گلر هوادار حتی یک مورد هم مرتکب اشتباه نشدند تا تراکتوری‌ها به گل برسند. تراکتور بردیف هنوز راه نیفتاده است و از ۴ بازی ۲ باخت و ۲ مساوی بدست اورده بود. مشخص نیست هواداران تراکتور تا چند هفته دیگر به اعتبار نام و عملکرد بردیف در گذشته صبر پیشه کنند و همچنان همراه این تیم بمانند

پرسپولیس با کلین شیت، صدرنشین شد

در هفته‌ای که یحیی گل محمدی کامل‌ترین تیم این فصلش تا به اینجا را در اختیار داشت و سکو‌های هواداری نیز با حضور بانوان پرنشاط‌تر شده بود پرسپولیس ۳ امتیاز حساس جدولی را از ان خود کرد تا در روزی که بقیه رقبا نبردند خودرا به صدر جدول برساند و بار روانی را از روی دوش خود و تیمش کمترکند. بازی مطابق پیش بینی‌ها با بازی مالکانه از سوی پرسپولیس و دفاع و ضد حمله صنعت نفت شروع شد. کار‌های تاکتیکی پرسپولیس در کناره‌ها به همراه حرکات انفرادی صادقی. ترابی. عالیشاه و فرصت طلبی و جایگیری‌های مناسب لوکادیا در مقابل دفاع تیمی صنعت و تکنیک ناب ان‌ها در ضد حملات نوید بازی جذابی را میداد. لوکادیا بر اساس جایگیری خوب و یک چرخش عالی و صدالبته اشتباه محرز گلر حریف اولین گل خودش و پرسپولیس را به ثمر رساند تا یحیی گلمحمدی که استاد برد‌های اقتصادیست با خیال راحت‌تر به مالکیت و گردش توپ بپردازد و با گروی بیشتری در زمین حریف حاضر شوند و به گل دوم هم دست پیدا کنند. در مقابل بازیکنان با انگیزه و تکنیکی صنعت نفت در چندین نوبت با کار‌های انفرادی و تکنیک فردی ناب و منحصر به فرد فوتبال خوزستان، خود را به محوطه جریمه پرسپولیس رساندند که اگر خوش اقبالی پرسپولیس و هوشیاری بیرانوند نبود شاید الان عدد صفر جلوی گل خورده پرسپولیس و کلین شیت بیرانوند نوشته نمیشد. صنعت نفت نشون داد که لقمه گلوگیریست برای هر حریفی و برای امتیاز گرفتن از این تیم روز سختی را باید پشت سر گذاشت و از طرفی هم پرسپولیس روز به روز هماهنگ‌تر میشود و مهاجم جدید ان‌ها که پرطمطراق به لیگ ما اضافه شد با یک شیب ملایم در حال رسیدن به شرایط بدنی مناسب است.

۳ امتیاز، جایزه دفاع بی نقص فولادی‌ها

سپاهان. فولاد خالق جذاب‌ترین و حساس‌ترین بازی هفته بودند. سپاهان مورایس تا بدین هفته عمقی‌ترین و سرعتی‌ترین فوتبال لیگ امسال را به نمایش گذاشته است. فوتبالی بر مبنای کار گروهی و سرعت انتقال بالا با استفاده از جوانان باانگیزه و همچنین خرید‌های باکیفیت. اما در مقابل تیم فولاد جواد نکونام قرار دارد. فولادی که در شکل دفاع تیمی و سختگیری در پوشش فضا‌های دفاعی از نظم و انضباط خوبی برخوردار است و شاید به جرات بتوان گفت شبیه‌ترین فوتبال به شکل فوتبال تیم ملی کارلوس کیروش باشد. البته سپاهان در این بازی مثل هفته‌های گذشته مقابل استقلال و نساجی و گل گهر با صلابت و کوبنده نبود، ولی باز هم برتری محسوسی در مقابل فولاد داشت و از طرفی کاملا مشخص بود که فولاد با هدف و برنامه ریزی شده در حال دفاع کردن هست و مترصد دریافت توپ از سپاهان و پیاده کردن تاکتیک‌های هجومی خود هست، هر دو تیم چندین موقعیت روی دروازه هم خلق کردند با این تفاووت که هرچه به پایان بازی نزدیک میشدیم فشار تیم سپاهان بیشتر و بیشتر میشد و در حالی که همه منتظر بودند تا بازی با نتیجه ۰.۰ به پایان برسد روی یک اشتباه فردی و پاس اشتباه بازیکن سپاهان به مهاجم فولاد، دروازه پیام نیازمند باز شد تا شاید این ۳ امتیاز جایزه دفاع تیمی عالی و بی نقص تیم فولاد در این بازی باشد.

ادامه سریال بدشانسی‌های مس

مس رفسنجان. آلومینیوم اراک اخرین بازی هفته چهارم لیگ را برگزار کردند. یک بازی کاملا یکطرفه به نفع تیم رفسنجان که معلوم نیست به این خاطر بود که اراک اصلا شبیه بازی‌های گذشته خودش نبود یا بازی خوب و روان تیم مس رفسنجان. شاید به جرات بتوان گفت اگر یک سوم موقعیت‌هایی که تیم مس رفسنجان در این چهار هفته خلق کرده است تبدیل به گل میشد شاید الان تیم رفسنجان جزو تیم‌های بالای جدول بود. البته تجربه نشون داده تیم‌های محمد ربیعی دیر به هارمونی و هماهنگی میرسند و معمولا ۵ یا ۶ هفته اول را در نتیجه گیری ناکام هستند، اما در ادامه فوتبال روان و یک دستی خود را همراه با نتیجه دلخواه ارایه میدهند. تیم اراک هم با از دست دادن چندتا از مهره‌های تاثیر گذار فصل قبل خویش هنوز به بلوغ تاکتیکی در پیاده کردن دستورات سرمربی جوان خود نرسیده است و شاید در هفته‌های اینده دوباره تیم اراک را در حد فینالیست جام حذفی دوره قبل ببینیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->