افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه گل و گیاه در مشهد | شهردار مشهد: این نمایشگاه در سطح کشور یک برند محسوب می‌شود مراسم بزرگداشت روز فردوسی فردا در مشهد برگزار می‌شود(۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد خطاب به رئیس جمهور: با بودجه ۵۶ همتی نمی‌شود این شهر را مدیریت کرد فضاآرایی‌های شهری مشهد در دهه کرامت ۱۴۰۳ بسیار پررنگ خواهد بود سرویس‌دهی ویژه ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد به‌مناسبت روز گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گلایه شهروندان محله مهرآباد مشهد از مجهزنبودن زمین‌های ورزشی راه‌اندازی پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی در مشهد ۶۰ هکتار از زمین‌های بلاتکلیف حاشیه شهر مشهد تعیین تکلیف شد هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط سالم قرار دارد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۹۶۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه شهید کلانتری، هاشمیه و ملک‌آباد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | خودمانی با یک راننده‌اتوبوس خانم برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی «هشت بهشت» در پارک ملت مشهد مقدس + فیلم ارتقاء حوزه مقاومت بسیج شهرداری مشهد مقدس به سازمان بسیج افشای خودکشی ۱۰ نظامی اسرائیلی در ساعات اولیه عملیات طوفان الاقصی تملک ۲۷۰ پلاک از سوی سازمان زمین و مسکن در سال ۱۴۰۲ | اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال به حاشیه شهر مشهد
سرخط خبرها

پراید؛ آلاینده‌ترین خودرو در مشهد

  • کد خبر: ۱۲۴۲۳۸
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
پراید؛ آلاینده‌ترین خودرو در مشهد
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در بررسی‌های سه ماه گذشته مشخص شده است که نیمی از خودرو‌های شهر مشهد بدون معاینه فنی هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بخش زیادی از آلایندگی هوای شهر مشهد به منابع متحرک به ویژه خودرو‌ها مربوط است. شاید بتوان گفت نیمی از آلودگی موجود در هوای کلان شهر مشهد به این بخش مربوط است. افزایش قیمت خودرو در چند سال گذشته و متوقف شدن فرایند‌های نوسازی خودرو‌ها سبب شده است وضعیت خودرو‌های موجود شهرمان به گونه‌ای باشد که آلودگی بیشتری از این خودرو‌ها به شهر منتقل شود. البته نداشتن معاینه فنی خودرو‌ها هم یکی دیگر از دلایل آلودگی هوای مشهد بیان شده است، به طوری که بنا به گفته معاون خدمات شهری شهردار مشهد، ۵۱ درصد خودرو‌های کلان شهر مشهد اکنون معاینه فنی ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، علی نجفی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه در بررسی‌های سه ماه گذشته مشخص شده است که نیمی از خودرو‌های شهر مشهد بدون معاینه فنی هستند، اظهار کرد: ازجمله منابع آلاینده در شهر مشهد، خودرو‌ها هستند که با تولید انواع آلاینده‌ها اثرات مخربی به محیط زیست وارد می‌کنند. معاون خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: اکنون هفت گروه گشت سنجش آلاینده‌های زیست محیطی با نام «سمام» در شهر مشغول به فعالیت و گشت زنی هستند و با خودرو‌های دودزا و آلاینده برخورد می‌کنند. نجفی افزود: بررسی‌های گشت سمام در سه ماه گذشته نشان می‌دهد که بیش از ۵۱درصد خودرو‌های موجود در شهر مشهد معاینه فنی ندارند و ۳۷درصد آن‌ها کاملا آلاینده و دودزا هستند. وی تصریح کرد: در بررسی‌های سه ماه گذشته همچنان خودرو پراید آلاینده‌ترین خودرو شهری است و ۷۱درصد سهم خودرو‌های آلاینده شهر مشهد را به خود اختصاص داده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: در این مدت پس از شناسایی خودرو‌های آلاینده و اعلام اخطار لازم به مالکان آن‌ها در مرحله اول، ۵۶درصد مالکان برای رفع نقص خودروشان اقدام کردند و بقیه نیز مشمول دریافت اخطار دوم شدند.
نجفی تأکید کرد: کاهش آلودگی هوا نیازمند مشارکتی همگانی است و از‌شهروندان می‌خواهیم برای کمک به‌پاکی هوای شهرمان با استفاده کمتر از خودرو‌های تک سرنشین و استفاده از حمل ونقل عمومی و پاک، گام‌هایی مناسب بردارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->