نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید
سرخط خبرها

۵+۱ تیم تهرانی در لیگ‌برتری با ۱۰ تیم!

  • کد خبر: ۱۲۴۲۶۶
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
۵+۱ تیم تهرانی در لیگ‌برتری با ۱۰ تیم!
امسال نیز از مشهدی‌ها در لیگ‌برتر بسکتبال بانوان خبری نیست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جدول نهایی تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر بسکتبال بانوان مشخص شد و از بین ۱۰ تیم حاضر در این فصل، شش تیم از تهران و فقط چهار تیم از استان‌های دیگر هستند. جای مشهدی‌ها نیز برای دومین سال پیاپی در لیگ‌برتر خالی است! جلسه هماهنگی نهایی و قرعه‌کشی فصل جدید لیگ‌برتر بسکتبال بانوان برگزار شد و تاریخ آغاز مسابقات این فصل از ۲۲مهر با حضور ۱۰ تیم اعلام شد.

قرار است همه این ۱۰ تیم در قالب یک گروه به‌صورت رفت و برگشت رقابت‌های دور مقدماتی را برگزار کنند. تیم‌ها باید تا قبل از شروع دور برگشت فهرست اسامی بازیکنان ایرانی و تا قبل از شروع اولین دور پلی‌آف، اسامی بازیکنان خارجی خود را تکمیل کنند. در صورت انصراف تیمی تا قبل از شروع رقابت‌های فصل جدید، از بین تیم‌های واجد شرایط، تیم جدیدی جایگزین خواهد شد.

لیگ به کام تهرانی‌ها

شهرداری گرگان، پاز تهران، ذوب‌آهن اصفهان، گروه بهمن تهران، سپهرداد تهران، تیروژ حیات کردستان، پالایش نفت آبادان، امرتات تهران، ستاد شرکت ملی گاز تهران، ایزی‌بسکتبال تهران تیم‌های حاضر در فصل جدید هستند. موضوع مهم اینکه بیش از نیمی از تیم‌های حاضر در لیگ امسال تهرانی هستند و شهر‌ها و استان‌های دیگر سهم بسیار کمی در بالاترین سطح مسابقات بسکتبال کشور دارند. در بین تیم‌های تهرانی نیز دوسه تیم با جذب بازیکنان خارجی فاصله عجیبی با دیگر تیم‌ها در جدول می‌گیرند و تیم‌های دیگر به‌ویژه از استان‌های دیگر توان مقابله با هزینه‌های میلیاردی ندارند. از سوی دیگر، در بسیاری از هفته‌ها تیم‌های تهرانی هزینه رفت‌وآمد و اسکان نخواهند داشت.

از مشهدی‌ها خبری نشد

پیش از برگزاری این جلسه، تیم‌های شیمیدر قهرمان فصل پیش و سپاهان از حضور در مسابقات انصراف داده بودند. با این اوضاع احتمال صعود تیم سوم لیگ دسته‌یک در فصل جدید لیگ‌برتر وجود داشت. امسال دو تیم عنوان سومی مشترک را کسب کردند که هردو تیم از خراسان‌رضوی بودند. اردیبهشت امسال دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و شیدای کردستان با کسب قهرمانی و نایب‌قهرمانی به لیگ‌برتر صعود کردند، اما دو تیم مولتی‌کافه مشهد و خانه بسکتبال نیشابور راهی رده‌بندی لیگ‌یک شدند که درنهایت با توافق دوطرفه هر دو تیم به‌عنوان سومی مشترک بدون برگزاری بازی رضایت دادند. اما با اعلام فهرست نهایی تیم‌ها، گویا خبری از صعود تیم‌های خراسانی نیست و لیگ با ۱۰ تیم برگزار می‌شود.

هیچ تیمی سقوط نمی‌کند

فتانه ملک، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال، با اشاره به قرعه‌کشی لیگ‌برتر بسکتبال بانوان در فصل جدید اظهار کرد: به‌دلیل نداشتن پخش رسانه‌ای مسابقات، اسپانسر‌ها تمایل زیادی برای حمایت از بسکتبال بانوان ندارند و از طرفی، تیم‌ها مشکلات مالی دارند. درعین‌حال، برخی تیم‌ها به‌دلیل سابقه‌ای که در لیگ دارند، مایل‌اند در مسابقات حاضر شوند؛ بنابراین تنها کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم، این است که مسابقات را با حضور همین ۱۰ تیم برگزار کنیم و سقوط به لیگ دسته‌یک نداشته باشیم تا تیم‌ها با استرس کمتری در رقابت‌ها شرکت کنند.

البته او از جایگزین‌کردن تیم‌های جدید در صورت انصراف برخی تیم‌ها خبر داد و یادآور شد: در لیگ‌برتر امسال این گزینه را گنجانده‌ایم که تیم‌هایی که هنوز شرایط حضورشان مشخص نشده است و اسپانسر ندارند، اگر تا قبل از شروع مسابقات لیگ‌برتر انصراف دهند، تیم دیگری جایگزین کنیم تا سال آینده بتوانیم تعداد تیم‌ها را به دوازده برسانیم. ملک همچنین درباره کمک به تیم‌های لیگ‌برتری خاطرنشان کرد: کمکی که توانستیم به تیم‌ها بکنیم، این بود که مبلغ ورودی را کمتر از تیم‌های آقایان در نظر گرفته‌ایم، یعنی تقریبا نصف مبلغی را که تیم‌های آقایان پرداخت می‌کنند، اما واقعا شرایط سختی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->