آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و فیلم
سرخط خبرها
مشاور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بیش از ۶ میلیون نفر مرزنشین در کشور

  • کد خبر: ۱۲۴۷۶
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
بیش از ۶ میلیون نفر مرزنشین در کشور
مشاور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: درحال حاضر بیش از ۶ میلیون نفر مرزنشین در مرز‌های کشور حضور دارند، مرزنشینان نقش موثری در توسعه اقتصاد و صادرات کشور دارند.
به گزارش شهرآرانیوز، ایرج حسن‌پور اظهار کرد: مرزنشینان با فعالیت‌های اقتصادی در مناطق مرزی و تعامل با کشور‌های همسایه نقش بسزایی در انجام دادوستد‌های تجاری مرزی دارند.

مشاور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: صادرات در روند توسعه اقتصادی کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: مرز دوغارون تایباد در بحث دادوستد و ارتباط تجاری با کشور همسایه وضعیت بسیار مطلوبی دارد و به موضوع مرزنشینان و پیله‌وران بسیار اهمیت داده است و میزان رضایت تجار و رانندگان از نحوه خدمات‌رسانی در این معبر رسمی بالاست.

حسن‌پور افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در مرز دوغارون وجود دارد باید از تمام توان این معبر رسمی برای توسعه اقتصادی در کشور بهره‌مند شد و برای رفع مشکلات موجود تمام دستگاه‌های مربوطه با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

مشاور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: راه‌اندازی یک نمایشگاه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مرزی کشور در این منطقه فرصت مناسبی است تا تجار، رانندگان و مسافران خارجی از آن بازدید کنند و با فرصت‌های منطقه آشنا شوند همین امر در افزایش صادرات تاثیر بسزایی دارد و همچنین تعاملات تجار و بازرگانان را در نقاط مرزی بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به ۲ کارخانه تعطیل شده در مرز دوغارون گفت: در بازدید از کارخانه فرآوری برنج و خوراک دام که فعلا تعطیل هستند، مشکلات بررسی و در دست اقدام است؛ فعالیت این دو واحد اقتصادی علاوه بر کسب درآمد برای شهرستان زمینه اشتغال را برای تعداد زیادی از جوانان جویای کار فراهم خواهد کرد.

حسن‌پور مطرح کرد: با توجه به نیاز کشور راه‌اندازی کارخانه فرآوری برنج در مرز دوغارون فرصت مناسبی است برای این که برنج وارداتی در داخل فرآوری شود، این مهم علاوه‌بر ایجاد اشتغال هزینه‌های اضافه مانند بسته‌بندی را کم خواهد کرد.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->