استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد
سرخط خبرها

هشتاد شهید حقوق‌دان در شرق کشور شناسایی شدند

  • کد خبر: ۱۲۵۴۱۶
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
هشتاد شهید حقوق‌دان در شرق کشور شناسایی شدند
رئیس سازمان بسیج حقوق‌دان‌های استان خراسان رضوی از شناسایی ۸۰ شهید حقوق‌دان در شرق کشور خبر داد.

مهدی بی باک | شهرآرانیوز؛ نشست خبری اجلاسیه شهدای حقوقی شرق و جنوب شرق کشور با حضور مقامات انتظامی و مدیران قضایی استان برگزار شد.

دکتر احمد فدوی، استاد دانشگاه و رئیس سازمان بسیج حقوق‌دان‌های استان خراسان رضوی، در این مراسم گفت: گستره و جامعه هدف بسیج حقوق‌دان‌ها شامل قضات، وکلا، سردفتران، مدیران حقوقی، اساتید و دانشجویان حقوق و همه افراد مرتبط به حقوق هستند. 

وی ادامه داد: کمک به ایجاد بستر لازم جهت تحول در نظام حقوقی کشور، ورود به فرهنگ‌سازی و گسترش عدالت و دفاع از آزادی‌های مشروع و قانونی از جمله اهداف این سازمان است. 

فدوی افزود: قرار است سال آینده کنگره کشوری شهدای حقوقی برگزار شود و پیش از آن اجلاسیه‌هایی برگزار می‌شود. منطقه شرق کشور شامل هفت استان است که با محوریت خراسان رضوی و مشهد در تاریخ پنجم مهرماه با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد. 

استاد حقوق دانشگاه پیام نور مرکز مشهد خاطرنشان ساخت: شناساندن، تکریم و بیان جایگاه شهدای حقوقی از جمله اهداف برگزاری این اجلاس است. همچنین تاکنون در شرق کشور ۸۰ شهید حقوق‌دان از جمله از شهدای دفاع مقدس و شهدای امنیت و شهدای مدافع حرم شناسایی شده‌اند که بیشتر این شهدا مربوط به استان خراسان رضوی است. 

فدوی متذکر شد: همچنین یکی از برنامه‌های مهمی که در حاشیه این اجلاس برگزار خواهد شد، پویش آزادسازی تعدادی زندانی خواهد بود.

معاون دادستان خراسان رضوی نیز در این نشست خبری اظهار کرد: امروز خیلی از حقوق‌دان‌ها می‌توانند خدمات قابل ارائه‌ای به مردم به‌صورت رایگان بدهند. اگر ما شاهد پرونده‌های متعدد هستیم یکی از دلایلش این است که به حق خود نمی‌رسند و چون وضعیت مالی مناسبی ندارند، نمی‌توانند وکیل بگیرند که اینجا بسیج حقوق‌دان‌ها می‌تواند کمک کند. 

سید امیر مرتضوی ادامه داد: ضرورت موضوع پرداختن به یاد و خاطره شهدا را باید گرامی‌ داشت، زیرا امنیت و آرامش و آسایش ما مرهون و مدیون شهداست. 

وی تصریح کرد: شاید در مسائل اقتصادی مشکلاتی در کشور وجود داشته باشد، اما نباید دست از اعتقادات برداریم و با دشمن همراه شویم. امروز بسیجیان متخصص باید رهرو شهدا باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->