سرخط خبرها

حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود

  • کد خبر: ۲۲۵۴۹۶
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: حضور زنان و دختران مشهدی در طرح طوبی باعث هم‌فکری و تسلط به ابزار هنر و ادب برای تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد حسین‌زاده در حاشیه نشست طرح ملی طوبی اظهار کرد: حجاب فطری‌ترین و عقلانی‌ترین پوششی است که یک زن با هر عقیده‌‎ای و دینی برای حضور فعال در اجتماع انتخاب می‌کند.

وی گفت: امروز در سراسر جهان رسانه‌های صهیونیستی و ضددین تلاش زیادی می‌کنند که انسان‌ها را به برهنگی سوق دهند. علی‌رغم همه این تبلیغات، زمانی‌که فضای جهانی را نگاه می‌کنیم زنان جهان با هر دین و آیینی حرکتشان به سمت پوشش و حضور فعالانه اجتماعی در صحنه اجتماع است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: زن مسلمان، با آگاهی مبتنی بر فطرت، عقل و دین به صورت آگاهانه این پوشش را انتخاب کرده است. دختران و زنان مسلمانی که به این فهم می‌رسند که چه پوششی داشته باشند، در این طرح شرکت کردند و دست به دست هم دادند که با تبلیغ هنرمندانه و عاقلانه دیگران را نیز اقناع کنند و پیام خود را به جامعه منتقل کنند.

حسین‌زاده افزود: نشست طرح ملی طوبی، امروز و فردا (۱۳ اردیبهشت) با حضور نزدیک به ۴۰۰ نفر از زنان و دختران مشهدی در حال برگزاری است که این طرح باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تسلط به ابزار هنر و ادب برای تبلیغ عفاف و حجاب خواهد بود. امیدوارم فعالان فرهنگی و هنری ما با استفاده از ابزار‌های فرهنگی و هنری، این مفاهیم را به قلم هنر نیز آراسته کنند تا بتوانند به صورت گسترده برای تبلیغ و ترویج این امر انسانی و فطری بپردازند.

وی درباره نشان فردوسی تصریح کرد: نشان فردوسی امسال نیز مانند دو سال گذشته، بر اساس مصوبه شورای عالی فرهنگ عمومی استان در سه حوزه حماسه‌پژوه، حماسه‌سرا و حماسه‌ساز تقدیم می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: حماسه‌پژوه، کسی است که در حوزه فردوسی پژوهش کرده؛ حماسه‌ساز کسی است که همچون رستم و سیاوش برای کشور افتخارآفرینی کرده و حماسه‌ساز‌ها در زمینه‌های ایثار و شهادت، علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی انتخاب می‎‌شوند؛ و حماسه‌سرا کسی است که همچون فردوسی برای قهرمانان وطن در زمینه شعر و ادبیات فیلم و موسیقی حماسه‌سرایی کرده باشد. در روز ۲۵ اردیبهشت در آرامگاه فردوسی نشان فردوسی تقدیم خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->