نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی پخش زنده بازی دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد اوبلاک در لیست فروش اتلتیکومادرید پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر + تماشای آنلاین اعلام ترکیب استقلال مقابل تراکتور پخش زنده بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر + تماشای آنلاین سرمربی برزیلی پرسپولیس جزو ۱۰ مربی گران ایران هم نیست محرومیت اسماعیلی‌فر و تغییر خط دفاعی پرسپولیس مقابل سپاهان اعلام ترکیب تراکتور مقابل استقلال
سرخط خبرها
علم و ورزش

توصیه‌هایی برای برطرف‌کردن آسیب‌دیدگی انگشتان

  • کد خبر: ۱۲۶۴۸
  • ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۳
  • ۳
توصیه‌هایی برای برطرف‌کردن آسیب‌دیدگی انگشتان
انگشت ضربه دیده، حالتی است که انگشت بر اثر ضربه به‌سمت دست برمی‌گردد. این فشار وارده باعث می‌شود رباط‌های آن ناحیه کشیده یا پاره شود و درنتیجه، پیچ بخورد. این ممکن است موجب آسیب‌دیدن به تاندون یا ایجاد شکستگی شود. اگر انگشت شما نشکند، باعث ورم و درد می‌شود. تشخیص اینکه انگشت ضربه‌دیده یا شکسته است، ممکن است سخت باشد.

تفاوت ضرب‌دیدگی با شکستگی
انگشت ضربه‌دیده در برابر انگشت شکسته علائم متفاوتی دارد. در انگشت ضربه‌دیده درد احساس می‌شود، نمی‌توانید با آن شیء را بگیرید، التهاب مانند قرمزی و ورم در انگشت دیده می‌شود. در شکستگی‌ها نیز علائم ضرب‌دیدگی به‌صورت حادتر وجود دارد، ضمن اینکه نشانه‌هایی همچون درد شدید دارای نوسانات در انگشت احساس می‌شود. تغییر شکل انگشت، ناتوانی در حرکت انگشت و ورم زیاد به‌مدت چند روز نیز وجود دارد.

درمان‌های خانگی برای بهبودی
آسیب‌دیدگی انگشتان باعث می‌شود که والیبالیست‌ها یا ورزشکاران دیگر توانایی بازی‌کردن را از دست بدهند، اما راه‌هایی برای برطرف‌کردن این آسیب‌دیدگی وجود دارد که حتی می‌توان آن‌ها را در خانه انجام داد. با بروز آسیب‌دیدگی ناحیه‌ای از انگشت تمرین را متوقف کنید و برای مدتی استراحت کنید. یخ می‌تواند آسیب‌دیدگی انگشت را کاهش دهد. از بسته‌های یخ استفاده کنید و برای مدتی یخ را با حوله دور انگشت بپیچید. هرگز یخ را مستقیما روی پوست قرار ندهید. می‌توانید به‌مدت ۲۰دقیقه بسته یخ را بر روی انگشت بگذارید. در روز ۳ بار این کار را انجام دهید. می‌توانید از دارو‌های مُسکن و ضد تورم مانند آیبوپروفن و آسپرین استفاده کنید. یک کاسه را پر از آب کنید و یک قاشق غذاخوری نمک اپسوم یا همان نمک حمام را به آب اضافه و به‌خوبی مخلوط کنید. انگشت خود و بند‌های آن را درون آب به‌آرامی ماساژ داده و حرکت دهید. می‌توانید روزی یک‌بار انجام دهید. قرار‌دادن ژل آلوئه‌ورا نیز می‌تواند به کاهش التهاب آسیب‌دیدگی کمک کند. یکی از درمان‌های قدیمی نیز استفاده از زردچوبه است، کورکومین، ماده فعال زردچوبه، خواص ضدالتهابی و شفابخش فوق‌العاده‌ای دارد که می‌تواند به بهبود درد، التهاب و قرمزی انگشت ضربه‌دیده کمک کند. چند قطره آب به یک قاشق چای‌خوری زردچوبه اضافه کنید. به‌خوبی مخلوط کنید تا یک خمیر ضخیم به دست بیاید. خمیر را بر روی انگشت ضربه‌دیده قرار دهید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استراحت کند و انگشت را با آب بشویید. می‌توانید روزانه یک تا ۲ دفعه این عمل را انجام دهید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
محمدحسین رضوانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
1
لطفا درباره ترگ خوردگی بند انگشت هم بنویسید ممون میشم.
شعله
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
1
سلام پسر ۲ ساله ای دارم ک چند روز پیش دستش مونده بین در ماشین و خیلی کم خونریزی داشت و بعد از دو روز انگشتش ورم کرده و احساس درد داره و ی کمم کبودی داره ممنون میشم راهنمایی کنید
.—.
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
0
0
☑☑☑☑☑
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->