تولد لاکچری در سومین روز خاص قرن جدید! جزئیات تکان‌دهنده از اردوی وحشت در استخر مرگ برنامه جدید امتحانات پایه ششم و نهم اعلام شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) نام‌گذاری بیمارستان ۲۰۴ تختخوابی نیشابور به‌نام «سیدالشهدای خدمت» انفجار مین در ارتفاعات مرزی آذربایجان غربی یک کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت (یکم خرداد ۱۴۰۳) زلزله قدرتمند اندونزی را لرزاند (یکم خرداد ۱۴۰۳) طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین اقدامات شهید آیت الله رئیسی بود کشف ۱۷ کیلوگرم زعفران قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد(۱ خرداد ۱۴۰۳) قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان آسیب‌هایی جدی که روغن مصرف شده به مغز می‌زند
سرخط خبرها

زائران، چشم‌انتظار در لیست انتظار بلیت!

  • کد خبر: ۱۲۶۶۰۰
  • ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
زائران، چشم‌انتظار در لیست انتظار بلیت!
در بیشتر مسیر‌های رفت و برگشت مشهد بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس به سختی پیدا می‌شود.

محسن موسوی زاده | شهرآرانیوز؛ هرساله مشهد در دهه آخر صفر، پذیرای میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی است. امسال با توجه به کم رنگ شدن کرونا پیش بینی می‌شود که بیش از ۸ میلیون زائر در روز‌های آخر صفر به مشهد وارد شوند. این موضوع سبب شده است در روز‌های اخیر، تقاضا برای حمل ونقل هوایی، ریلی و ناوگان بین شهری افزایش یابد.

هر چند مسئولان در روز‌های اخیر وعده کرده اند که با افزایش ناوگان‌های حمل و نقل و همچنین تشدید نظارت ها، رفت و آمد زائران را تسهیل کنند، بررسی‌های شهرآرانیوز از سایت‌های فروش بلیت قطار نشان می‌دهد که در بیشتر مسیر‌های رفت منتهی به مشهد، بلیت‌ها تمام شده است. اگر هم بلیتی در مسیری عرضه می‌شود، باید آن را با خدماتی مانند هتل خریداری کرد. رصد سایت‌ها نشان می‌دهد که بلیت برای مسیر برگشت از مشهد هم به سختی پیدا می‌شود. موضوعی که در حوزه پرواز‌ها هم دست کمی ندارد و شاید بغرنج‌تر از بلیت قطار هم باشد.

وضعیت سفر‌های هوایی

برای نمونه، بلیت هواپیما در مسیر تهران- مشهد تا ۴ مهر به پایان رسیده است. تا زمان تنظیم این خبر، برای روز ۵ مهر نیز بلیت برای مسیر رفت به قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان و به تعداد محدود وجود دارد. ظرفیت بلیت‌های مسیر اصفهان- مشهد نیز تا ششم مهر پر شده است.

در مسیر‌های تبریز- مشهد، اهواز- مشهد و یزد- مشهد تا ۶ مهر، بلیتی برای خریداری وجود ندارد. همچنین بررسی شهرآرا نشان می‌دهد که برای مسیر مشهد- تهران تا ۱۰ مهر بلیت نیست و در مسیر مشهد-اصفهان تا ۱۱ مهر همه ظرفیت‌ها پر شده است. در مسیر مشهد-تبریز نیز تا ۱۰ مهرماه همه ظرفیت‌ها تکمیل است. برای مسیر مشهد-اهواز، اما بلیت به قیمت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان موجود است.

۶۲ پرواز ویژه برای دهه پایانی صفر در مسیر مشهد

مدیر کل فرودگاه‌های خراسا ن رضوی در گفتگو با ایرنا گفت: ۶۲ پرواز ویژه برای دهه پایانی صفر از شهر‌های مختلف به مقصد مشهد و برعکس، از روز چهارشنبه فعال شده که تعداد آن در حال افزایش است.
محمود امانی بنی افزود: با هماهنگی و حمایت استاندار خراسان رضوی و تأکید سازمان هواپیمایی کشوری، برقراری پرواز‌های فوق العاده در مسیر مشهد به شهر‌های مختلف و برعکس، هم زمان با دهه پایانی صفر افزایش می‌یابد که این اقدام شایسته قدردانی است.
وی یادآور شد: این ۶۲ پرواز ویژه ازسوی شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، وارش، قشم ایر، ماهان و سایر شرکت‌های هواپیمایی برقرار شده است.

امانی ادامه داد: در حال حاضر، روزانه ۱۷۰ پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه مشهد انجام و پیش بینی می‌شود که تعداد آن به بیش از ۲۲۰ پرواز افزایش یابد و حتی این تعداد نیز قابل افزایش است.

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی افزود: از دیروز ۳۰ شهریور تا هشتم مهر، کار پذیرش و اعزام زائران از طریق این فرودگاه انجام می‌شود. وی درباره تأخیرات پروازی نیز گفت: به دلیل فشرده شدن پرواز شرکت‌های هواپیمایی، تأخیرات جزئی در این ایام اجتناب ناپذیر خواهد بود، اما پیش بینی‌های لازم ازسوی شرکت‌ها برای کاهش تأخیر صورت گرفته است.

بلیت قطار به شرط اقامت در هتل

برای مسیر تهران- مشهد، بلیت قطار تا ۳ مهر وجود ندارد. در این روز، بلیت قطار فقط با قیمت ۷۲۰ هزارتومان به شرط رزرو هتل در دسترس است.
برای سایر شهر‌ها به مقصد مشهد بلیت نیست و اگر هم باشد، به شرط رزرو هتل، امکان خرید بلیت وجود دارد. در مسیر مشهد-تهران تا ۹ مهرماه همه ظرفیت‌ها پر شده است. تا لحظه تنظیم این خبر فقط در روز ۹ مهر، چند بلیت به قیمت ۷۲۰ هزارتومان عرضه می‌شود. با این حال از ۱۰ مهر، بلیت با قیمت‌های متنوع در مسیر مشهد-تهران عرضه شده است. برای مثال می‌توان در این روز برای مسیر مشهد-تهران، بلیت به قیمت ۱۵۵ هزار تومان (قطار اتوبوسی) خریداری کرد. همه بلیت‌های قطار مشهد-تبریز و مشهد-اهواز نیز تا ۱۱ مهرماه فروخته شده است.

وضعیت بلیت اتوبوس

رصد سایت‌ها نشان می‌دهد که بلیت اتوبوس در بیشتر مسیر‌های منتهی به مشهد تا ۵ مهرماه فروخته شده است؛ برای نمونه در مسیر تهران- مشهد و اصفهان- مشهد و تبریز- مشهد و یزد- مشهد، بلیتی برای خریداری وجود ندارد. بررسی شهرآرا نشان می‌دهد که در مسیر مشهد-تهران تا ۱۱ مهر، همه بلیت‌ها فروخته شده است. در روز ۱۱ مهر در این مسیر، بلیت به قیمت ۲۴۵ هزار تومان فروخته می‌شود. در مسیر مشهد- اصفهان نیز تا ۱۱ مهر همه بلیت‌ها فروخته شده است و در این روز، بلیت به تعداد محدود و به قیمت ۳۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود. در مسیر مشهد به یزد نیز تا ۱۲ مهر بلیتی برای خریداری موجود نیست.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی هم با بیان اینکه مقرر شده است چند رام قطار نیز برای بازگشت زائران به ظرفیت ریلی مشهد اضافه شود، ادامه داد: این میزان ظرفیت جدید به ویژه در مرحله بازگشت زائران به مقاصد خود تدارک دیده شده است و در همان ایام در دسترس زائران قرار می‌گیرد.
حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد با بیان اینکه برای پیشگیری از مشکل و جلوگیری از سودجویی برخی افراد، این میزان ظرفیت جدید به صورت پیش فروش در اختیار قرار نمی‌گیرد، افزود: همچنین در این زمینه ظرفیت پروازی محدودی در دهه آخر صفر به پرواز‌های فرودگاه شهید هاشمی نژاد اضافه خواهد شد.

تلاش برای افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل

محسن داوری، فرماندار مشهد، در پاسخ به این سؤال شهرآرا که «پس از دستور معاون اول رئیس جمهور درباره افزایش تعداد رام‌های قطار و تعداد پروازها، چرا هنوز بلیت رفت و برگشت مشهد در دسترس نیست؟»، گفت: این دستور برای ایام پایانی صفر است و پیگیر این موضوع هستیم تا اجرا شود. هنوز فرصت داریم و افزایش بلیت‌ها عموما در روز‌های پایانی به صورت فوق العاده صورت می‌گیرد. تکمیل ظرفیت در رام‌های معمولی قطار انجام شده است و فوق العاده‌ها در هفته آینده، براساس ظرفیت ناوگان ریلی و هوایی اعلام می‌شود.

برخورد با متخلفان

قاضی امید جلیلی، رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، هم در گفتگو با شهرآرا گفت: هیچ شرکت خدمات مسافرتی حق اضافه کردن خدمات گوناگون از جمله اقامت در هتل را هنگام فروش بلیت هواپیما و قطار و اتوبوس ندارد و اگر گزارشی دراین زمینه دریافت کنیم، با خاطیان برخورد خواهیم کرد.

کارشناس مسئول سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در گفتگو با شهرآرا گفت: فروش اجباری هرگونه کالا در کنار کالای دیگر ممنوع است و در صورت احراز تخلف، با متخلفان برخورد می‌شود. بخشعلی بیاتی از تشدید نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی در مشهد خبر داد و گفت: این نظارت‌ها به مناسبت فرا رسیدن دهه آخر و سفر زائران به مقصد مشهد انجام می‌گیرد. تیم‌های نظارتی در این بازدید‌ها نحوه ارائه خدمات، اعتبار پروانه بهره برداری، گران فروشی و شکایت‌های مسافران را بررسی می‌کنند. وی تأکید کرد: زائران امام رضا (ع) درصورت مشاهده هرگونه تخلف یا رضایت نداشتن از نحوه فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی می‌توانند با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->