سرخط خبرها

مستند‌های راه‌یافته به جشنواره فیلم فجر اعلام شد

  • کد خبر: ۱۲۷۸۹
  • ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مستند‌های راه‌یافته به جشنواره فیلم فجر اعلام شد
در فاصله کمتر از دو ماه مانده به آغاز سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، نام آثار راه‌یافته به یکی از بخش‌های این رویداد اعلام شد تا تنور رقابت در این دوره رفته‌رفته داغ شود.
روز گذشته با جمع‌بندی نهایی هیئت انتخاب، فیلم‌های بخش مستند سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد. هیئت انتخاب این بخش، متشکل از «بابک بهداد»، «رامین حیدری‌فاروقی» و «مرتضی شعبانی» پس از بازبینی ۳۶ فیلم بلند متقاضی در بخش مستند، ۱۰ فیلم را برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال برگزیدند.
 
نکته جالب توجه درمیان اسامی اعلام‌شده، راهیابی سه فیلم‌ساز مشهدی به بخش مستند جشنواره فجر امسال است. مستند «خسوف» به تهیه‌کنندگی مسعود زارعیان، فیلم‌ساز مشهدی که در جشنواره سینماحقیقت امسال خوش درخشید و در هفت رشته نامزد دریافت جایزه شد، یکی از راه‌یافتگان به بخش مستند جشنواره فیلم فجر امسال است. این مستند را که به داستان تردید‌های یک طلبه برگرفته از زندگی شخصی مسعود زارعیان می‌پردازد، محسن استادعلی کارگردانی کرده است. فرزاد خوش‌دست، دیگر فیلم‌ساز مشهدی، نیز با فیلم «خط باریک قرمز» به جشنواره سی‌وهشتم راه پیدا کرده است. تهیه‌کنندگی این کار را نگار اسکندرفر برعهده دارد. «خط باریک قرمز» نیز در جشنواره سینماحقیقت خوش درخشید و جایزه بهترین فیلم هنروتجربه، بهترین فیلم در پرداختن به آسیب‌های اجتماعی، بهترین فیلم‌بردارى و جایزه ویژه دبیر جشنواره را از آن خود کرد. همچنین «زندگی میان پرچم‌های جنگی»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن اسلام‌زاده، دیگر فیلم‌ساز مشهدی، جزو راه‌یافتگان به بخش مسابقه مستند جشنواره فجر امسال است. این مستند نیز اولین‌بار در جشنواره سینماحقیقت به نمایش درآمد و توانست جایزه ریسک‌پذیری در ساخت فیلم مستند را از آن خود کند. به این ترتیب، سه فیلم‌ساز مشهدی آماده رقابت در سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر می‌شوند. آن‌ها برای کسب سیمرغ بهترین فیلم مستند بلند سینمایی که به‌صورت مشترک به تهیه‌کننده و کارگردان اثر اهدا می‌شود، با هفت مستند دیگر به رقابت می‌پردازند: «بانو» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد حبیبی‌منصور، «پروژه ازدواج» به‌کارگردانی حسام اسلامی و عطیه عطارزاده، از ساخته‌های مرکز گسترش سینمای مستند‌وتجربی، «جایی برای فرشته‌ها نیست» به‌کارگردانی سام کلانتری و تهیه‌کنندگی محمد شکیبانیا، پرمخاطب‌ترین مستند جشنواره سینماحقیقت، «زمستان است» به‌کارگردانی مهرداد زاهدیان و تهیه‌کنندگی شهردار تهران، پیروز حناچی، «عالی‌جناب» به‌کارگردانی سجاد ایمانی و تهیه‌کنندگی رضا دانش‌پژوه و سجاد ایمانی، «کامی»، ساخته میترا ابراهیمی به تهیه‌کنندگی پیمان قاسم‌خانی و بالاخره مستند «مهدی عراقی را بکش» به‌کارگردانی و تهیه‌کنندگی عبدالرضا نعمت‌اللهی. لازم به ذکر است سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن امسال هم‌زمان با گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->