تأکید هیأت رسانه ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه ای مشترک» مهدی پور: نزدیکی فکری، سیاسی و رسانه ای بین ایران و عراق در موضوع غزه، از قله های پیوند دو کشور است وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
سرخط خبرها

حکایت فحش زیر پست داور

  • کد خبر: ۱۲۸۳۴۴
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
حکایت فحش زیر پست داور
امید مهدی نژاد - شاعر و نویسنده

در زمان‌های قدیم روزی بودا در میان شاگردانش نشسته بود و برای آن‌ها از گنجینه کلام بزرگان جملات قصار را استخراج می‌کرد. نزدیک ظهر مردی از راه رسید و به بودا نزدیک شد و گفت: «ای پیر خردمند، آیا خدا هست؟» بودا گفت: «بلی هست. خوبش هم هست.» مرد گفت: «چه خوب!» و رفت.

بودا نیز به ادامه جملات قصارش پرداخت. هنگام ظهر مرد دیگری از راه رسید و به بودا نزدیک شد و گفت: «ای حکیم بزرگ، آیا خدا هست؟» بودا گفت: «کی می‌گه هست؟ نخیر، نیست.» مرد گفت: «چه بد!» و رفت. بودا نیز به ادامه جملات قصارش پرداخت. هنگام غروب مرد دیگری از راه رسید و به بودا نزدیک شد و گفت: «ای مرد جالب، آیا خدا هست؟» بودا گفت: «برو بگرد ببین هست یا نه. اگر بود، مرا هم خبر کن.»

مرد گفت: «برقرار باشید.» و رفت. در این هنگام یکی از شاگردان از بودا اجازه صحبت خواست و از جا برخاست و گفت: «استاد، شما چطور می‌توانید به یک سؤال سه جواب بدهید؟ آیا این منطقی است؟» بودا گفت: «برای من منطق منطق نکن. من بوداام، ارسطو نیستم.» شاگرد گفت: «درست می‌فرمایید، ولی بالاخره ما شاگرد شماییم و دور شما جمع شده ایم، بلکه چهارتا چیز یاد بگیریم تا در آینده حالا نه مثل شما، ولی دست کم در حد خودمان چراغ راه مردمان باشیم.» بودا فکری کرد و گفت: «باشد. حال که این طور است به شما می‌گویم.»

شاگرد پرسنده و دیگر شاگردان سراپا گوش شدند. بودا گفت: «شخص اول ژاپنی بود. فرزندان آن شخص در آینده پیروان من خواهند بود. پس به او درستش را گفتم.» وی ادامه داد: «شخص دوم ایرانی بود. فرزندان او در آینده دچار اختلاف خواهند شد، اما به جای آنکه دل به دل هم بدهند و مرهم آلام هم باشند، به هم خواهند پرید و یکدیگر را ترول خواهند کرد و برای هم کامنت‌ها و منشن‌های زشت خواهند گذاشت و هم را خواهند درید. از همین رو به او آدرس غلط دادم تا حساب کار دستش بیاید.» و ساکت شد.

شاگرد پرسنده پرسید: «و نفر سوم؟» بودا گفت: «داور بود.» بودا افزود: «حالا خوبتان شد؟ روشن شد؟» شاگرد که ایرانی الاصل بود و از بهره هوشی و ملاحت ذاتی بالایی برخوردار بود و گنجینه طعنه و کنایه غنی‌ای داشت، نگاهی به بیرون انداخت و گفت: «نه، الان دیگه شب شده، فردا روشن می‌شه!» سپس هارهار خندید و از نزد بودا برخاست و درسش با بودا را حذف کرد و کلیه بوداییان را در همه شبکه‌های اجتماعی بلاک کرد و زیر پست داور فحش‌های زشت نوشت و خاموش شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->