نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید
سرخط خبرها

سناریو‌های پیش‌روی کی‌روش برای حل مشکل «سردار» در راه جام‌جهانی

  • کد خبر: ۱۲۸۸۶۰
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
سناریو‌های پیش‌روی کی‌روش برای حل مشکل «سردار» در راه جام‌جهانی
مصدومیت بدموقع آزمون برنامه های کی‌روش را بهم ریخت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تمرینات تیم‌ملی فوتبال کشورمان از روز گذشته با حضور بازیکنان داخلی آغاز شده است. طبق هماهنگی کی‌روش با مربیان تیم‌ها، بازیکنان ملی‌پوش که در لیگ ایران بازی می‌کنند، هفته‌ای دو روز با تیم‌ملی تمرین می‌کنند تا سر‌مربی تیم‌ملی در آستانه جام‌جهانی هم شناخت بیشتری از بازیکنان داشته باشد و هم آن‌ها را در شرایط تیم‌ملی قرار دهد. بازیکنان داخلی بزرگ‌ترین مسئله کی‌روش هستند، زیرا از میزان آمادگی بازیکنان لژیونر ظاهرا اطمینان کافی دارد و فقط باید آن‌ها را با سایر نفرات در روز‌های منتهی به جام‌جهانی هماهنگ کند. تنها و شاید بزرگ‌ترین مشکل کی‌روش در بین لژیونر‌ها، اکنون سردار آزمون است.

مهاجم قدرتمند تیم‌ملی که بعد از حاشیه‌های ماه‌های گذشته به‌تازگی مصدوم شده است و گفته می‌شود تا هشت هفته قادر به حضور در میادین نیست. مصدومیت سردار آزمون در فاصله کوتاهی تا آغاز جام‌جهانی، یک نگرانی بزرگ برای کارلوس کی‌روش ایجاد کرده است. مهاجم نوک تیم‌ملی سال‌هاست جای ثابتی در ترکیب ایران دارد و جایگاه او غیرقابل جانشینی به‌نظر می‌رسد. آزمون احتمالا تا جام‌جهانی به بازی می‌رسد، اما کی‌روش باید برای هر سناریویی آماده باشد، به‌ویژه که رسیدن آزمون به شرایط مسابقه دقیقا با شروع جام‌جهانی هم‌زمان است. حالا طولانی‌شدن مصدومیت آزمون، سه راه‌حل مقابل کی‌روش برای جام‌جهانی قرار داده است که هرکدام شرایط خاص خودش را دارد.

خروج سردار

بدترین اتفاق برای تیم‌ملی، طولانی‌شدن مصدومیت سردار آزمون تا پایان جام‌جهانی خواهد بود. در این‌صورت کارلوس کی‌روش مجبور است جانشینی برای سردار انتخاب کند و آزمون را در فهرست تیم‌ملی قرار ندهد. مهدی قایدی، شهاب زاهدی، شهریار مغانلو و علی علی‌پور جدی‌ترین گزینه‌ها برای قرارگرفتن در فهرست تیم‌ملی به‌جای آزمون هستند. بازیکنانی که هیچ‌کدام جایی در اردوی اتریش نداشتند. از بین این بازیکنان قایدی و علی‌پور شانس بیشتری از سایر گزینه‌ها دارند. جانشین آزمون در فهرست ایران قرار نیست در ترکیب اصلی بازی کند و کی‌روش، باید مهدی طارمی را در نقش تک‌مهاجم ایران بازی دهد. یک نفر از بین علی قلی‌زاده و وحید امیری هم جانشین طارمی در نقش وینگر چپ می‌شود. کریم انصاری‌فرد دیگر بازیکنی است که می‌تواند به ترکیب اصلی ایران برسد.

استفاده از سردار از بازی دوم

بر اساس آخرین اخبار بعید است آزمون جام‌جهانی را از دست بدهد و فقط موضوع شرایط بدنی او در جام‌جهانی است. شرایطی که شاید باعث شود کی‌روش در اولین بازی مقابل انگلیس از آزمون استفاده نکند. در این صورت، آزمون در فهرست تیم‌ملی قرار خواهد داشت و فقط در بازی اول کار را از روی نیمکت آغاز می‌کند. اتفاقی که در بازی ایران و سنگال در اردوی اتریش هم افتاد و آزمون به‌عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفت. در آن مسابقه قلی‌زاده و انصاری‌فرد، در سمت راست و چپ طارمی قرار گرفتند و علیرضا جهانبخش هم استراحت می‌کرد. در این حالت کی‌روش می‌تواند فهرست ثابتش را حفظ کند و نیازی به یک تغییر تازه در فهرست ایران برای جام‌جهانی ندارد.

امیدواری به قانون جدید فیفا

سومین سناریو کی‌روش و تیم‌ملی فوتبال برای حل مشکل سردار آزمون امیدواری به برقراری قانون جدید فیفاست. قانونی که با افزایش تعداد بازیکنان فهرست جام‌جهانی از ۲۳ به ۲۶ نفر، دست مربیان را بازتر کرده است. یکی از این سه سهمیه جدید، به دروازه‌بان‌های تیم‌ها اختصاص دارد و کی‌روش می‌تواند دو بازیکن بیشتر از جام‌های جهانی قبل به قطر ببرد.

بعید نیست کی‌روش حتی در صورت رسیدن آزمون به شرایط مسابقه، یکی از این دو سهمیه را به اضافه‌کردن یک مهاجم جدید اختصاص دهد. مهاجمی که بتواند در صورت ناآمادگی بدنی آزمون تعادل ترکیب ایران را حفظ کند. این اتفاق بیشترین احتمال را نسبت به سایر گزینه‌ها دارد. کی‌روش بعید است از بردن آزمون به قطر بگذرد و دعوت از یک مهاجم اضافه، نگرانی از ناآمادگی او بلافاصله بعد ریکاوری از مصدومیت طولانی را هم کم می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->