مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح شفافیت قوا را تایید کرد اتحادیه اروپا اقدامات محدودکننده علیه ایران را گسترش داد گردان‌های قدس پهپاد صهیونیستی را سرنگون کرد بن گویر: ساکنان غزه را به کشور‌های دیگر کوچ بدهید کامرون: حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی به کاروان حامل کمک‌های امدادی به غزه وحشتناک است اژه‌ای: ملزم به استیفای حقوق آحاد جامعه هستیم انگلیس سفیر چین را احضار کرد بایدن: تعهد آمریکا به اسرائیل قاطع است تونل قسام به روی نظامیان صهیونیست منفجر شد پایان ماموریت کاردار ایران در لندن و تعیین سرپرست جدید ترکیه به پرونده شکایت از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه می‌پیوندد تمرکز امکانات میزبانی از زائران در گرو تعطیلی مشهد در روز ولادت امام رضا (ع) رئیس جمهور وارد مشهد شد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار خانواده شهدای فاطمیون با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی | آیت‌الله علم‌الهدی: لشکر فاطمیون، تابلوی عظمت شیعیان افغانستان است رئیس جمهور بر ارتقای بیش از پیش سرعت و کیفیت اینترنت تاکید کرد احضار ۲ وزیر سابق درخصوص پرونده چای دبش و ۳ سال زندان برای وزیر سابق جهاد روایت رهبر معظم انقلاب از حفظ آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی | نگذاشتم قبر فردوسی را در توس خراب کنند! یحیی سریع: در صورت ورود زمینی آمریکا آماده نبرد هستیم آمریکا به توافق ایران و هند در چابهار واکنش نشان داد
سرخط خبرها

طالبان در واکنش به تحریم آمریکا: در امور افغانستان دخالت نکنید

  • کد خبر: ۱۲۹۶۱۲
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
طالبان در واکنش به تحریم آمریکا: در امور افغانستان دخالت نکنید
طالبان در واکنش به تحریم جدید آمریکا بر مقامات این گروه گفته است که هیچ کس حق دخالت در امور داخلی افغانستان را ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ طالبان به تحریم جدید آمریکا واکنش نشان داد.

طالبان در بیانیه‌ای گفته است که افغانستان یک کشور مستقل بوده و در حال حاضر یک نظام براساس اصول دینی و فرهنگی افغانستان بر سرکار آمده است.

طالبان با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات مردم را وظیفه خود دانسته، تاکید کرد که هیچ کس اجازه دخالت در امور داخلی افغانستان را ندارد.

به گفته طالبان، هیات حاکمه افغانستان در امور داخلی هیچ کشور دخالت نکرده و از کشورهای دیگر نیز خواهان اقدام مشابه در این حوزه است.

این در حالی است که وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که برای مقامات طالبان و سایر افرادی که در اعمال محدودیت بر زنان در افغانستان نقش دارند، محدودیت صدور ویزا وضع کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که برای مقامات فعلی و سابق طالبان و سایر افرادی که ممکن است در اعمال محدودیت بر زنان و دختران در افغانستان نقش داشته باشند، محدودیت صدور ویزا وضع کرده است.

بلینکن گفته است که این افراد طالبان محدودیت‌های برای ممانعت از کار زنان و توانایی آنان در انتخاب شغل شده و آزادی عمل، بیان و حریم خصوصی آنان را محدود کرده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا گفته است که محدودیت صدور ویزا شامل اعضای خانواده طالبان نیز می‌شود.

بلینکن گفته است که برخلاف وعده‌های طالبان مبنی بر احترام حقوق بشری افغان‌ها، آن‌ها مجموعه‌ای از سیاست‌ها و فرمان‌هایی را صادر کرده‌اند که زنان و دختران را از مشارکت کامل در زندگی عمومی، دسترسی به تحصیلات متوسط و کار در بیشتر بخش‌ها منع کرده‌ است(بیشتر بخوانید).

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->