هشدار حماس درباره سیطره رژیم صهیونیستی بر گذرگاه رفح | فاجعه انسانی روی خواهد داد نبرد‌های سنگین در خارکیف | روسیه از کنترل ۵ روستا در مناطق مرزی خبر داد خروج شرکت انگلیسی از پروژه نیوم عربستان به دلیل نقض حقوق بشر و سرکوب قبایل بومی معاون‌اول قوه‌قضائیه: از ابداع الگو‌های نوین حقوقی در استان حمایت می‌کنیم رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی: اجرای سند تحول قوه‌قضائیه باجدیت در این استان پیگیری خواهد شد با پنج منتخب مردم مشهدوکلات در مجلس دوازدهم آشنا شوید حسنعلی اخلاقی‌امیری، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، کیست؟ + بیوگرافی ماراتن انتخابات به پایان رسید | ترکیب نهایی نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی مشخص شد احسان عظیمی‌راد، منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم، کیست؟ اسامی کامل نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رئیس قوه‌قضائیه در مشهد: خراسان‌رضوی در همه جنبه‌ها به‌ویژه قضایی باید سرآمد باشد با حضور اژه‌ای، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی معارفه شد توصیه سخنگوی وزارت خارجه به نمایندگان پارلمان کانادا بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) «حسنعلی اخلاقی‌امیری» به‌عنوان پنجمین منتخب حوزه مشهدوکلات در مجلس، انتخاب شد + فیلم جدول نتایج انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی به تفکیک رأی، حوزه‌های انتخابیه و گرایش (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمریکا به نقض قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل اذعان کرد نتایج غیررسمی انتخابات مرحله دوم مجلس در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام نتایج اولیه دور دوم انتخابات مجلس تهران (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاخ سفید: کشور فلسطین با مذاکرات تشکیل می‌شود
سرخط خبرها

آمریکا مدعی شد: استفاده از پهبادهای ایرانی علیه اوکراین

  • کد خبر: ۱۳۰۲۱۱
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳
آمریکا مدعی شد: استفاده از پهبادهای ایرانی علیه اوکراین
علیرغم مواضع پنتاگون مبنی بر رد استفاده از پهبادهای ایرانی توسط ارتش روسیه علیه اوکراین، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار فضاسازی ها درباره ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه ادعا کرد جهان باید به اتحاد مسکو–تهران به عنوان تهدید بالقوه نگاه کند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی مدعی شد جهان باید تعمیق اتحاد روسیه با ایران را به عنوان تهدید بالقوه تلقی کند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم فضاسازی های واشنگتن درباره ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه با تکرار سخنان روز گذشته خود ادعا کرد این اقدام ادعایی نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

این مقام آمریکایی همچنین ادعا کرد کشورش  ابزارهای متعددی برای پاسخگو کردن ایران و روسیه در اختیار دارد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش افزود: برای مقابله با تهدیدات فزاینده روسیه و ایران با متحدان از جمله سازمان ملل کار می کنیم.

پاتل همچنین تصریح کرد: گام‌های قدرتمندی ازجمله اعمال تحریم ها  برای مقابله با تحویل پهپادهای ایران و دیگر تسلیحات به روسیه برخواهیم برداشت.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال مدعی شد: همچنان معتقدیم که مسیر دیپلماسی بهترین مسیر برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران است.

این مقام آمریکایی روز گذشته نیز مدعی شد که از ماه جولای درباره پهپادهای ایرانی که به روسیه فرستاده شدند، هشدار دادیم.

پاتل ادعا کرد آمریکا هشدار داد پس از بکارگیری پهپادهای وارداتی از سوی روسیه در حمله به کی‌یف، علیه همه شرکت‌ها و کشورهایی که با برنامه پهپادهای ایران همکاری می‌کنند، اقدام می‌کند.

وی تهدید کرد در اعمال تحریم علیه ایران و طرف‌های مشارکت کننده در انتقال پهپاد به روسیه تردید نخواهیم کرد.

آمریکا مدت‌ها است ایران را به ارسال پهپاد به روسیه در جنگ اوکراین متهم می‌کند که بارها از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران رد شده است.

وزارت خارجه اوکراین نیز در تداوم ادعاهای واشنگتن در بیانیه‌ای مدعی شد: «عرضه سلاح به روسیه برای جنگ‌افروزی علیه اوکراین اقدامی غیردوستانه است که ضربه‌ای جدی به روابط اوکراین و ایران وارد می‌کند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دوم مهر ماه ضمن ابراز تأسف از تصمیم دولت اوکراین در مورد روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران، این تصمیم را براساس گزارش‌های تائید نشده و ناشی از فضاسازی رسانه‌ای طرف‌های خارجی خواند و از اقدام متناسب ایران در این زمینه خبر داد.

ناصر کنعانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اخبار منتشر شده در خصوص تحویل پهپاد به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین را بی اساس دانسته و آن راتأیید نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: ما از ابتدای منازعه تاکنون، همواره سیاست اصولی و روشن خود را مبتنی بر بیطرفی فعال و مخالفت با جنگ و لزوم حل و فصل سیاسی اختلافات دو طرف و به دور از خشونت اعلام کرده‌ایم.

کنعانی تاکید کرد: در این راستا، طی ماه‌های گذشته وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس‌ها و دیدارهای متعدد خود با همتایان روس و اوکراینی، همواره بر لزوم حل اختلافات به صورت مسالمت آمیز و از طریق گفت‌ وگو، تصریح و آمادگی کشورمان را برای مساعدت به این روند، اعلام کرده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز ۱۵  مهرماه در تماس تلفنی با همتای فنلاندی تصریح کرد: به رغم کمک‌های نظامی برخی کشورها به اوکراین، ما هیچگونه تسلیحاتی به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین ارسال نکرده و نخواهیم کرد چرا که معتقدیم راه حل این بحران سیاسی است و هرگونه حمایت تسلیحاتی از طرفین، فرصت صلح را به تأخیر می‌اندازد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->