تاکید مخبر بر بسیج همه‌جانبه امکانات برای کمک به سیل‌زدگان خراسان رضوی هنیه: نابودی رژیم اشغالگر حتمی است رسانه‌های رژیم صهیونیستی: ۱۵ نظامی در شمال غزه زخمی شدند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت دکتر «سید محمدعلی نقوی» در مشهد برگزار شد بلینکن: آمریکا حملات اوکراین به خاک روسیه را تشویق نمی‌کند قسام از لبنان پادگان «لیمان» را موشک‌باران کرد گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ترکیه با هنیه درباره تحولات غزه سردار قاآنی: غزه، اسرائیل و آمریکا را به ذلت کشانده است موضع چین در خصوص سالگرد «روز نکبت» عملیات هماهنگ گروه‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها در نوار غزه سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی+ فیلم جزئیات عملیات نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ وزیر خارجه هند به تهدید‌های آمریکا در مورد توافق چابهار پاسخ داد کدام ادارات و سازمان‌ها شنبه‌ها تعطیل نیستند؟ وزیر راه از افتتاح راه‌آهن رشت- کاسپین با حضور رئیس‌جمهور خبر داد سه مصوبه مهم امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت تأکید رئیسی بر رفع دغدغه‌های مردم به‌عنوان سرمایه‌گذار و رکن اصلی بورس جداول بودجه سال ۱۴۰۳ اصلاح شد (۲۶ اردیبهشت) نایب‌ رئیس مجلس: تعطیلات رسمی افزایش نیافته‌ است | فقط روز‌های کاری تغییر کرده است با دستور ویژه رئیس‌جمهور، مشکل طلافروشان حل شد
سرخط خبرها

طرح بنزین ۲ هزار تومانی در مجلس بررسی می‌شود

  • کد خبر: ۱۳۰۳۵
  • ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
طرح بنزین ۲ هزار تومانی در مجلس بررسی می‌شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: مجلس درسال ۹۸ به خاطر تایید حکم حکومتی در مورد بنزین نمی‌توانست ورود پیدا کند، اما درسال ۹۹ با چند شرط می‌تواند به موضوع بنزین ورود داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دولت مدعی است از حیث افزایش قیمت بنزین ۳۱هزار میلیارد درآمد دارد اگر فرمولی ما در مجلس تهیه کنیم که ۳۱هزار میلیارد تومان به اضافه یک ریال بیشتر شود و درآمد دولت تامین شود آقایان دولت نمی‌توانند اعتراض کنند.
غلامعلی جعفرزاده، نماینده مجلس شورای اسلامی، در مورد احتمال تک ترخی شدن قیمت بنزین در بودجه ۹۹ گفت: مجلس درسال ۹۸ به خاطر تایید حکم حکومتی در مورد بنزین نمی‌توانست ورود پیدا کند، اما درسال ۹۹ با چند شرط می‌تواند به موضوع بنزین ورود داشته باشد. اصل ۷۵ قانون اساسی می‌گوید ما حق نداریم یک ریال درآمد دولت را کم کنیم و یک ریال هم نمی‌توانیم هزینه آن را افزایش دهیم، در واقع درآمد را می‌توانیم افزایش دهیم و هزینه را نیز می‌توانیم کاهش دهیم، ولی عکس آن را نمی‌توانیم عمل کنیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: دولت مدعی است از حیث افزایش قیمت بنزین ۳۱هزار میلیارد درآمد دارد اگر فرمولی ما در مجلس تهیه کنیم که ۳۱هزار میلیارد تومان به اضافه یک ریال بیشتر شود و درآمد دولت تامین شود آقایان دولت نمی‌توانند اعتراض کنند. در حال حاضر از محل افزایش قیمت بنزین ۳۱هزار میلیارد ریال درآمد کسب می‌شود که ما این عدد را با فرمولی که طراحی کرده ایم به دولت می‌دهیم.
نماینده رشت در مجلس افزود: ما در محاسبات مان گفته‌ایم اگر بنزین تک نرخی بخواهیم داشته باشیم باید بین هزار و ۷۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان یک نرخ را ثابت کنیم و صددردصد با این قیمت، عدد ۳۱هزار میلیارد تومان دولت نیز تامین می‌شود، برآورد‌های ما می‌گوید اگر قیمت بنزین را حتی ۲ هزار تومان تعیین کنیم چیزی بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل می‌شود.

 


منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->