مصطفی رحماندوست: خلق نگاه تازه از دنیای کودکان در شعر رضوی نیاز این حوزه است بر مدار نور به پیشواز میلاد هشتمین نور | افتتاح نمایشگاه خوشنویسی طلاب حوزه علمیه در آستانه میلاد حضرت رضا (ع) روایتی کافکایی از یک طنز تلخ | گفتگو درباره رمان «کمیته» رونمایی از نقاشی پرحاشیه چارلز سوم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» ساخته امیراطهر سهیلی روی پرده سینما رفت + فیلم «زخم کاری» و «سووشون» در انتظار پخش از شبکه نمایش اگر دستت را رها کردم روایت‌های دیده نشده از زائران امام رضا (ع) «حماسه» جاری در ادبیات «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب استقبال از «مکس دیوانه» در جشنواره کن نگاهی به ۱۰ کتاب که درباره امام‌رضا(ع) نوشته شده است | از نص قدیم تا کتاب‌داستان برای کودکان مینی‌سریال معمایی و تخیلی «دکل» روی آنتن + زمان پخش رضا شفیعی‌جم با سریال «پشت پرده» به تلویزیون می آید + زمان پخش اولین تریلر سریال ارباب حلقه‌ها ۲ + فیلم فیلم‌های سینمایی تلویزیون آخر هفته (۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌۱۴۰۳) + زمان پخش
سرخط خبرها

«بی‌رویا» با بازی طناز طباطبایی بهترین بازیگر زن جشنواره چهلم فجر در انتظار اکران

  • کد خبر: ۱۳۰۹۵۵
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶
«بی‌رویا» با بازی طناز طباطبایی بهترین بازیگر زن جشنواره چهلم فجر در انتظار اکران
«بی‌رویا» یکی از فیلم‌های موفق جشنواره فجر چهلم است که طناز طباطبایی با ایفای نقش در این فیلم سینمایی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره سال گذشته را از آن خود کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «بی‌رویا» یکی از مهمترین فیلم‌های جشنواره چهلم بود که سال گذشته در سه رشته بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین فیلم اول نامزد دریافت سیمرغ شد و نهایتا طناز طباطبایی سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در این فیلم گرفت.

«بی‌رویا» اولین فیلم بلند آرین وزیر دفتری است که سعید سعدی و هومن سیدی به طور مشترک تهیه‌کنندگی آن را به عهده داشته‌اند. این فیلم شهریور امسال در بخش افق‌ های جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۲ به نمایش گذاشته شد. هومن سیدی، یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم، علاوه بر «بی‌رویا»، با فیلم «جنگ جهانی سوم» در این جشنواره حضور داشت و برنده بهترین فیلم بخش افق‌های جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شد؛ فیلمی که حالا به عنوان نماینده ایران به اسکار راه پیدا کرده است.

آرین وزیردفتری در نشست خبری فیلمش در جشنواره ونیز گفته بود برای ساختن «بی رویا»، از فیلم‌های «بچه رزماری»، «جاده مالهالند» و «پرسونا» و همچنین «شاید وقتی دیگر» ساخته بهرام بیضایی تاثیر گرفته است.

«بی‌رویا» فیلمی معمایی و روانشناسانه است که روی بحث بحران هویت بخصوص بعد از مهاجرت دست گذاشته. وزیردفتری گفته فیلمش را با نگاهی زنانه ساخته و معتقد است زنان به دلیل تجربیات مشترک، درک بیشتری از آن خواهند داشت.

فیلم «بی رویا» شهریور امسال، علاوه بر جشنواره ونیز، منتخب بخش صنعت چهل و هفتمین جشنواره فیلم تورنتو هم بود.

این فیلم محصول سال ۱۴۰۰ است و طناز طباطبایی، صابر ابر و شادی کرم‌رودی بازیگران اصلی آن هستند.

منبع: فیلم نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->