تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | گلایه برخی شهروندان از سرویس دهی خطوط اتوبوسرانی در محله رسالت مشهد + پاسخ تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ
سرخط خبرها

پرداخت مطالبات شهرداری‌ها پشت سد «سامانه مدیریت تعهدات» دولت

  • کد خبر: ۱۳۱۶۰۷
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
پرداخت مطالبات شهرداری‌ها پشت سد «سامانه مدیریت تعهدات» دولت
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دولت سامانه مدیریت تعهدات را در دست احداث دارد و اعلام کرده باید منتظر اتمام آن باشید به همین دلیل بررسی اسناد متوقف شده است. ممکن است این سامانه تا یک سال آینده راه نیفتند و درخواست داریم تا آن زمان به شیوه سابق کار انجام شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید دبیریان در نشست شهردار و اعضای شورای شهر مشهد با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مشهد، رئیس کمیته وصول مطالبات کلان‌شهر‌های شهرداری‌ها از دولت است، درکل کشور، ۶۰ هزار میلیارد تومان مجموع مطالبات شهرداری‌ها از دولت است که مستندات ۱۰ هزار میلیارد تومان آن آماده و به دولت و سازمان برنامه ارسال شده که در شرف پرداخت است.

وی ادامه داد: دو نوع مطالبات داریم، اول مطالبات حمل‌ونقل، کمربند سبز و... است که در حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و از این عدد حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن بررسی نهایی شده، سازمان حسابرسی تایید کرده و به دولت ارسال شده تا پرداخت شود و حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان دیگر نیز در دست اقدام برای حسابرسی ویژه است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد افزود: موضوع دوم، مطالبات ما از نهادها، ادارات، وزارت‌خانه‌ها و... است که حدود ۶ هزار میلیارد تومان است که سه هزار میلیارد تومان تایید شده و سه هزار میلیارد تومان دیگر در انتظار حسابرسی است.

دبیریان عنوان کرد: حذف موضوع تهاتر مطالبات از دستگاه‌های دولتی، از مشکلات ما است و درخواست داریم در بودجه ۱۴۰۲ دیده شود، موضوع دوم نیز محدودیت استفاده از بند "ب" تبصره پنج قانون بودجه در رابطه با تهاتر اسناد خزانه و تهاتر املاک است، زیرا هیچ ردیف مشخصی برای شهرداری‌ها آورده نشده و در حال حاضر هیچ تکلیفی برای اینکه شهرداری‌ها را مشمول کند، نداریم. دستگاه‌های دولتی نیز در همین راستا همکاری نمی‌کنند و امکلات خود را در اختیار شهرداری قرار نمی‌دهند.

وی بیان کرد: دولت سامانه مدیریت تعهدات را در دست احداث دارد و اعلام کرده باید منتظر اتمام آن باشید به همین دلیل بررسی اسناد متوقف شده است. ممکن است این سامانه تا یک سال آینده راه نیفتند و درخواست داریم تا آن زمان به شیوه سابق کار انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: بحث پرداخت مطالبات تایید شده از دولت و دستگاه‌ها با رقمی در حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، از درخواست‌های ما از دولت است.

دبیریان گفت: در گذشته دولت نامه‌ای به وزارت اقتصاد می‌فرستاد که پس از تایید به سازمان حسابرسی رفته و پرداخت می‌شد، اما امروز همه چیز به خاطر سامانه متوقف شده است.

وی اظهار کرد: سه بسته پیشنهادی برای برون رفت از مشکلات داریم که اولین آن تخصیص سهام شرکت‌های دولتی است، این روش از مدل‌هایی است که با اجازه مجلس می‌تواند محقق شود. پیشنهاد دوم نیز تخصیص حواله نفتی است که می‌توان به شهرداری‌ها، بانک شهر یا قرارگاه خاتم اختصاص داد تا از طریق آن بتوان برخی از خرید‌ها مثل قطارشهری را انجام دهیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد درباره پیشنهاد آخر نیز بیان کرد: سازمان زمین و مسکن نیز می‌تواند زمین‌هایی که در اختیار دارد را به شهرداری بدهد.

دبیریان در پایان اضافه کرد: از شما درخواست داریم تا امکان استفاده از اسناد تسویه خزانه برای تهاتر از نوع اول و دوم، با بدهی‌های دولت در قانون پنج ساله هفتم را پیشبینی کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->