خراسان‌رضوی رتبه اول کشور را در شمار مراکز شبه‌خانواده دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس نخست وزیر رژیم صهیونیستی: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است قصد اسرائیل برای ممانعت از خروج مردان از رفح آیت‌الله علم‌الهدی: بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود | مدرسه، نقطه آغاز تربیت است صدور چک و ارائه خدمات ثبت احوال مشروط به ثبت اطلاعات شد اعمال قانون ۲۰۹۷ خودروی حادثه ساز و توقیف ۹۷ خودروی متخلف در مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اینفوگرافی | همه چیز درباره تجمعات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری: چند نفر درباره پرونده باغ ازگل احضار شده اند عفو بین‌الملل از بایدن خواست که انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند کنسروهایی که منفجر می‌شوند | شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه هشدار رئیس مجلس درباره تامین ارز دارو حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد هواپیمایی لوفت‌هانزا تعلیق پرواز‌ها به تهران را تا ۹ می (۲۹ اردیبهشت) تمدید کرد باز خوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران | صمیمانه از زحمات، از نجابت و از همّت کارگرانمان تشکر می‌کنم آغاز تعلیق دانشجویان حامی فلسطین از تحصیل در دانشگاه کلمبیای آمریکا مخالفت بن سلمان با کوچ اجباری فلسطینیان عملیات جدید حزب الله لبنان علیه مواضع رژیم صهیونیستی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) عفو بین الملل: اسرائیل از تسلیحات آمریکایی علیه غیرنظامیان استفاده کرده است
سرخط خبرها

جزئیات توقیف نفتکش خارجی ۱۱ میلیون لیتری سوخت قاچاق در خلیج‌فارس+ فیلم

  • کد خبر: ۱۳۲۱۸۴
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
جزئیات توقیف نفتکش خارجی ۱۱ میلیون لیتری سوخت قاچاق در خلیج‌فارس+ فیلم
رئیس‌کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک فروند نفتکش خارجی حامل ۱۱میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجتبی قهرمانی اظهار کرد: در راستای اجرای دستور قضایی، دلاورمردان منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به توقیف یک فروند نفتکش خارجی حامل ۱۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس اقدام کردند.


بیشتر بخوانید: 

جزئیات جدید از ضربه سخت سپاه به قاچاقچیان سوخت| نفتکش خارجی سر شبکه باند قاچاق سازمان‌یافته بود


رئیس‌کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه ارزش محموله این نفتکش بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان است، گفت: توقیف شناور مذکور پس از یک ماه کار دقیق فنی و اطلاعاتی انجام شده است.

قهرمانی با اشاره به تشکیل پرونده در خصوص تخلفات شناور مذکور و ارجاع آن به بازپرس ویژه، خاطرنشان کرد: کاپیتان و خدمه این نفتکش خارجی نیز جهت تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت به‌سر می‌برند. محموله ۱۱ میلیون لیتری نفتکش خارجی توقیف‌شده معادل ۵ هزار و پانصد خودروی نیسان و حدود ۱۱۰ فروند لنج است.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه بر اساس اخبار و اطلاعات واصله، فعالیت برخی از شرکت‌های متخلف در زمینه بانکرینگ سوخت محرز شده است، به‌منظور صیانت از حقوق قانونی دولت نسبت به برخورد قضایی با آن‌ها اقدام خواهد شد. شناور‌هایی که به این نفتکش متخلف سوخت رسانی کرده‌اند نیز مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

قهرمانی متذکر شد: در راستای اجرای مواد ۲۰ و ۲۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاچاقچیان علاوه بر محکومیت به حبس تا ۱۰ برابر ارزش سوخت مکشوفه جریمه می‌شوند و شناور دخیل در امر قاچاق نیز به‌نفع دولت ضبط خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: اقدامات مجرمانه قاچاقچیان سوخت که در هماهنگی با بیگانگان به تاراج سرمایه‌های ملی مبادرت می‌کنند از زیر چتر اطلاعاتی دستگاه قضایی و ضابطین مخفی نخواهد ماند و مجازات مرتکبان چنین جرایمی قاطع و بدون اغماض خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->