شهادت و زخمی‌شدن ۲ نفر در حمله اسرائیل به خودرو سازمان ملل + فیلم سازمان ملل: شاهد کاهش حملات در دریای سرخ هستیم نتانیاهو: تبعید رهبران حماس را بررسی می‌کنیم سیدحسن نصرالله: شهید سلیمانی و شهید زاهدی در همه جبهه‌ها حاضر بودند | نتانیاهو و بایدن از اعتراضات دانشجویی در جهان خشمگین است تجاوز مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن ریشی سوناک: ایران، روسیه و چین در حال همکاری علیه ما هستند ممنوعیت اعتراضات حامیان فلسطین در دستورکار دولت انگلیس سرلشکر سلامی: به هر تهدیدی واکنش نشان می‌دهیم وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: ۷۱۶ سرباز را در طول یک سال از دست دادیم ایران و هند قرارداد همکاری در چابهار امضا کردند + فیلم بازدید کیم جونگ اون از کارخانه‌های جنگ‌افزارسازی و شلیک با اسلحه دوربین‌دار سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: لایحه عفاف و حجاب آماده ابلاغ برای اجراست اظهارات جدید لاوروف درباره حضور غرب در جنگ اوکراین آیت‌الله علم‌الهدی: حکمت فردوسی می‌تواند الگوی جوان ایرانی باشد | فردوسی فقط با ساخت مجسمه تکریم نمی‌شود هند به دنبال توافق بلندمدت با ایران در بندر چابهار است حاشیه‌های حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ "تل‌آویو سقوط کرد"؛ رمانی که تصویر مشاهده آن توسط رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب، منتشر شد امیر کویت فرمان تشکیل کابینه جدید را صادر کرد برنامه جهانی غذا نسبت به آوارگی مجدد ساکنان نوار غزه هشدار داد "یاسین رامین" به ۳ سال حبس محکوم شد
سرخط خبرها

عمران خان کیست؟ + جزئیات

  • کد خبر: ۱۳۲۹۵۲
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶
عمران خان کیست؟ + جزئیات
پس از آنکه عصر پنجشنبه عمران خان نخست وزیر پیشین پاکستان در جمع هوادارانش هدف سو قصد قرار گرفت. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که عمران خان کیست؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ عمران خان متولد ۲۵ نوامبر ۱۹۵۲ با نام عمران خان نیازی، نخست‌وزیر پاکستان که در ۱۸ اوت ۲۰۱۸ سوگند یاد کرد، سیاست‌مدار و بازیکن سابق کریکت است.

وی به مدت دو دهه در پایان سده بیستم میلادی در سطح جهانی به بازی کریکت مشغول بود و پس از بازنشستگی به سیاست روی آورد.

عمران خان کیست؟ + جزئیات

در کنار فعالیت‌های سیاسی، خان یک فعال حقوق بشر، مفسر کریکت، رئیس دانشگاه بردفورد و بنیانگذار و رئیس هیئت امنای بیمارستان و مرکز تحقیقاتی شوکت خانوم است.

پیروزی در انتخابات ۲۰۱۸

عمران خان کیست؟ + جزئیات

حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان، در انتخابات سراسری سال ۲۰۱۸ پاکستان با کسب ۱۱۰ کرسی از ۲۶۹ کرسی اکثریت نسبی کرسی‌های مجلس پاکستان را به دست آورد.

نخست‌وزیری پاکستان

عمران خان در روز شنبه ۱۸ اوت ۲۰۱۸ به‌عنوان بیست و دومین نخست‌وزیر پاکستان از زمان استقلال سوگند یاد کرد. در مراسم سوگند که در کاخ ریاست جمهوری برگزار شد بسیاری از نظامیان، شخصیت‌های یک سیاسی، هنرمندان و ورزشکاران و همین‌طور تیم سابق ملی کریکت پاکستان که در سال ۱۹۹۲ با کاپیتانی عمران خان قهرمان جهان شده بود، شرکت داشتند. وی وعده داد که با فقر و فساد در کشور مبارزه کند.

ایدئولوژی عمران خان

عمران خان که الگوی خود را اقبال لاهوری شاعر-فیلسوف و علی شریعتی نویسنده-جامعه‌شناسی ایرانی که در جوانی با آن‌ها آشنا شده قرار داده، عموماً پوپولیست توصیف شده‌است.

موضع عمران خان در قبال ایران

عمران خان کیست؟ + جزئیات

عمران خان در دیدار روز ۲۹ فروردین ۹۸ خود با با «مهدی هنردوست» سفیر ایران در پاکستان در کاخ نخست وزیری در شهر اسلام آباد، از دعوت دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران و فرصت فراهم شده برای بازدید از کشور دوست و برادر ایران، قدردانی کرد.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که این کشور اهمیت فراوانی برای همسایگانش به ویژه جمهوری اسلامی ایران، که علائق و اشتراکات فراوانی با پاکستان دارند، قائل است.

وی با حائز اهمیت دانستن سفر آتی خود به تهران، نسبت به گسترش و تعمیق روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد.

سفیر کشورمان در این دیدار نیز ضمن برشمردن موضوعات قابل بحث و زمینه های مختلف قابل طرح و تبادل نظر، در سفر ۲ روزه نخست وزیر پاکستان، ابراز امیدواری کرد که دیدار عمران خان به عنوان نخستین سفر رسمی وی به ایران در مقام نخست وزیری، بتواند برای ارتقای روابط فی ‌مابین مثمر ثمر باشد.

ترور ناموفق عمران خان

روز پنجشنبه (۱۲ آبان) فردی ناشناس در جریان راهپیمایی اعتراضی به رهبری عمران خان در شهر وزیرآباد ایالات پنجاب به سوی عمران خان شلیک کرد.

عمران خان از ناحیه دو پا مجروح شد و چند تن دیگر نیز در پی اصابت گلوله‌های این ضارب ناشناس زخمی شده‌اند.

روزنامه داون پاکستان نیز گزارش کرد، یکی از اعضای حزب تحریک انصاف پاکستان کشته شد. ضارب توسط مقام‌ها دستگیر شده است.

این ترور نافرجام از سوی شهباز شریف، نخست وزیر و عارف علوی، رئیس جمهوری پاکستان محکوم شد.

شهباز شریف نیز اعلام کرد، به دولت ایالتی پنجاب برای انجام تحقیقات درباره این ترور نافرجام کمک می‌شود.

منبع: ایسنا/ ویکی تابناک/ میزان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->