رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان!
سرخط خبرها

۳.۵ تن آنتی‌بیوتیک بین داروخانه‌ها و مراکز درمانی خراسان رضوی توزیع شد

  • کد خبر: ۱۳۴۵۹۳
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
۳.۵ تن آنتی‌بیوتیک بین داروخانه‌ها و مراکز درمانی خراسان رضوی توزیع شد
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در محموله آنتی بیوتیک ارسالی از سوی وزارت بهداشت ۳.۵ تن برای استان خراسان رضوی اختصاص یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر ناصر وحدتی افزود: در محموله جدید دارویی وارد شده به کشور که شامل ۵۰ تن انواع داروی آنتی‌بیوتیک است، هفت درصد آن و معادل ۳.۵ تن به استان خراسان رضوی اختصاص یافته که ۲.۸ تن آنتی بیوتیک از این میزان سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی به میزان بیشتر آنتی بیوتیک اختصاص یافته نیاز دارد، بیان کرد: آنتی بیوتیک‌های اختصاص یافته شامل انواع سوسپانسیون اطفال، آموکسی‌سیلین، آموکسی کلاو، سفکسیم، سفالکسین و آزیترومایسین بوده که از طریق هندوستان وارد کشورمان شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اکنون حدود سه داروخانه دولتی و حدود ۸۰۰ داروخانه خصوصی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه فعال است، گفت: سهم محموله جدید دارویی بر اساس سهمیه بندی مشخص به طور معقول بین داروخانه‌ها و مراکز درمانی توزیع شده است.

دکتر وحدتی ادامه داد: هم اکنون سرم مورد نیاز بیمارستان‌ها تامین شده، اما در داروخانه‌ها با کمبود مواجه است که علت این موضوع متفاوت بوده و نیازمند بحث کارشناسی است.

وی در خصوص کمبود داروی اطفال اظهار داشت: هم اکنون کمبود دارو‌های اطفال به طور کامل برطرف نشده است، اما نسبت به گذشته تا حدودی بهبود یافته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاسخ به این سوال که چرا برخی دارو‌ها در داروخانه‌های دولتی موجود است، اما در داروخانه‌های خصوصی کمبود داریم، عنوان کرد: دارو‌های عمومی به نسبت مشخص بین تمامی داروخانه‌های دولتی و خصوصی توزیع می‌شود، اما برخی دارو‌های خاص فقط در داروخانه‌های دولتی توزیع می‌شود.

هم‌اکنون بیش از هزار داروخانه در استان خراسان رضوی دایر است که تعداد داروخانه‌های موجود در مشهد، حدود ۹۰۰ داروخانه را شامل می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->