نشست وزیران خارجه شانگهای با یک دقیقه سکوت به احترام ایران برگزار شد پسر شهید امیرعبداللهیان: قرار بود پدرم در روز میلاد، لباس خادمی امام‌رضا(ع) را بر تن کند جزئیات آیین تشییع پیکر خادم‌الرضا(ع) در مشهدمقدس ویدئو | چرا شهید سید ابراهیم رئیسی می‌توانست سید محرومان باشد؟ برای همدردی با مردم ایران؛ تاجیکستان پخش برنامه و موسیقی شاد در رادیو و تلویزیون را ممنوع کرد شعب کشیک بانک‌ها فردا (۲ خرداد ۱۴۰۳) فعال هستند ادارات خراسان‌شمالی پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل شد مجلس در سوگ رئیس جمهور شهید برگزاری جلسات شورای نگهبان با وزارت کشور در خصوص زمان انتخابات موحدی‌کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد حضور رئیس جمهور آذربایجان در سفارت ایران + عکس آیا انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود؟ غیبت آیت‌الله علم‌الهدی در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری کیم جونگ اون: رئیس جمهور ایران دولتمردی برجسته بود وزیر آب و هوای پاکستان: امروز جهان اسلام یک رهبر بزرگ خود را از دست داد + فیلم شهدای خدمت در آغوش مردم تبریز | آغاز آیین بدرقه شهدای خدمت در تبریز + فیلم و عکس پیام رهبر معظم انقلاب به‌مناسبت آغاز‌به‌کار ششمین دوره مجلس خبرگان | این مجلس یکی از پایه‌های اصلی نظامِ اسلامیِ مردم‌سالار است آغاز مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری + فیلم ویدئو | درخواست شهید آیت‌الله رئیسی برای تعیین قبرش در حرم رضوی حضور مقامات خارجی در مراسم بزرگداشت شهیدان رئیسی و امیر عبداللهیان
سرخط خبرها

حمله الشباب به «پایگاه هوایی آمریکا» در کنیا

  • کد خبر: ۱۳۷۷۹
  • ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
حمله الشباب به «پایگاه هوایی آمریکا» در کنیا
یک خبرگزاری آمریکایی از حمله گروه الشباب به یک پایگاه هوایی آمریکا در کنیا و انهدام چند فروند هواپیما و بالگرد ارتش آمریکا مستقر در این پایگاه خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ گروه شبه نظامی الشباب یکشنبه به یک پایگاه هوایی آمریکا در کنیا نزدیک مرز با سومالی حمله کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مقامات محلی گفتند که در حمله نیرو‌های الشباب به یک پایگاه نظامی آمریکا در «کمپ سیمبا» در کنیا خودروها، هواپیما‌ها و بالگرد‌های نظامی آمریکا آسیب دیدند.

بنابر اعلام پنتاگون، در این پایگاه نظامی حدود ۱۰۰ پرسنل نظامی آمریکا حضور دارند. هنوز هیچ گزارشی از میزان دقیق تلفات نیرو‌های آمریکایی یا کنیایی در حمله به این پایگاه نظامی در کمپ سیمبا گزارش نشده است.

در بیانیه مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا (افریکام) آمده است که این پایگاه هوایی اینک تحت تدابیر امنیتی قرار دارد. سرهنگ «کریستوفر کارنز» سخنگوی افریکام حمله الشباب به پایگاه هوایی آمریکا در کنیا را تایید کرد، اما مدعی شد بیانیه الشباب در زمینه میزان تلفات کاملا اغراق آمیز است.

آنطور که ارتش کنیا اعلام کرده متعاقب این حمله دود سیاهی از این پایگاه به هوا برخاست و دست‌کم چهار مهاجم کشته شدند. پلیس کنیا نیز از دستگیری پنج نفر در این زمینه خبر داد.

آسوشیتدپرس به نقل از پلیس کنیا گزارش داد که ۲ فروند هواپیمای متعلق به ارتش آمریکا و کنیا که یکی از نوع «سسنا» بود و ۲ فروند بالگرد و چند خودروی نظامی ارتش آمریکا در جریان این حمله منهدم شدند.

الشباب وابسته به گروه القاعده مستقر در سومالی است و همواره حملاتی را در کنیا انجام می‌دهد.

این گروه روز گذشته نیز حمله انتحاری را در پایتخت سومالی انجام داد.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->