تاکید مخبر بر بسیج همه‌جانبه امکانات برای کمک به سیل‌زدگان خراسان رضوی هنیه: نابودی رژیم اشغالگر حتمی است رسانه‌های رژیم صهیونیستی: ۱۵ نظامی در شمال غزه زخمی شدند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت دکتر «سید محمدعلی نقوی» در مشهد برگزار شد بلینکن: آمریکا حملات اوکراین به خاک روسیه را تشویق نمی‌کند قسام از لبنان پادگان «لیمان» را موشک‌باران کرد گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ترکیه با هنیه درباره تحولات غزه سردار قاآنی: غزه، اسرائیل و آمریکا را به ذلت کشانده است موضع چین در خصوص سالگرد «روز نکبت» عملیات هماهنگ گروه‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها در نوار غزه سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی+ فیلم جزئیات عملیات نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ وزیر خارجه هند به تهدید‌های آمریکا در مورد توافق چابهار پاسخ داد کدام ادارات و سازمان‌ها شنبه‌ها تعطیل نیستند؟ وزیر راه از افتتاح راه‌آهن رشت- کاسپین با حضور رئیس‌جمهور خبر داد سه مصوبه مهم امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت تأکید رئیسی بر رفع دغدغه‌های مردم به‌عنوان سرمایه‌گذار و رکن اصلی بورس جداول بودجه سال ۱۴۰۳ اصلاح شد (۲۶ اردیبهشت) نایب‌ رئیس مجلس: تعطیلات رسمی افزایش نیافته‌ است | فقط روز‌های کاری تغییر کرده است با دستور ویژه رئیس‌جمهور، مشکل طلافروشان حل شد
سرخط خبرها

اردن: ۴۴ اغتشاشگر را دستگیر کردیم

  • کد خبر: ۱۴۰۳۳۴
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
اردن: ۴۴ اغتشاشگر را دستگیر کردیم
پس از هشدار شاه اردن درباره برخورد قاطع با آشوبگران در این کشور، سازمان امنیت کل اردن خبر داد که نیرو‌های امنیتی ۴۴ نفر را دستگیر کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان امنیت کل اردن شامگاه جمعه اعلام کرد که حضور نیرو‌های امنیتی این کشور به منظور ضمانت اجرای قانون و حفظ امنیت شهروندان اردنی در تمامی استان‌ها تشدید شده است.

بنابر گزارش شبکه «المملکه»، سازمان امنیت کل اردن در بیانیه‌ای خبر داد که نیرو‌های امنیتی این کشور با آشوبگران برخورد کرده و ۴۴ نفر را که در اغتشاشات مشارکت داشته‌اند، دستگیر کرده است.

طبق این گزارش، این افراد به اضافه افرادی که در روز‌های گذشته در این کشور دستگیر شده‌اند، به دستگاه‌های ذیربط اردنی تحویل داده خواهند شد.

سازمان امنیت کل اردن همچنین اشاره کرد که اغتشاشات در مقایسه با روز پنجشنبه به ویژه در استان‌های جنوبی اردن کاهش چشمگیری داشته است. این سازمان در ادامه افزود که تحقیقات در زمینه کشته شدن «الدلابیح» سرهنگ اردنی که در جریان اغتشاشات جان خود را از دست داده، ادامه دارد و نیرو‌های امنیتی این کشور تا زمان دستگیری قاتل و تحویل او به قانون دست از تلاش برنخواهند داشت و در محافظت از جان مردم و اموال عمومی کوتاهی نخواهند کرد.

سازمان امنیت اردن همچنین از مردم این کشور خواست از محل اغتشاشات فاصله بگیرند و در آشوب مشارکت نداشته باشند.

«عبدالله دوم» پادشاه اردن جمعه در هشداری اعلام کرد: «با هرکسی که علیه دولت اسلحه به دست بگیرد و به اموال عمومی دست درازی کند، با قاطعیت برخورد خواهد شد». پادشاه اردن همچنین تأکید کرد: «ما توهین و حمله به نیرو‌های امنیتی خود را که مراقب امنیت میهن و شهروندان هستند، نمی‌پذیریم.»

کشور اردن از هفته گذشته تاکنون شاهد اعتراضات و اعتصابات گسترده برای حل بحران اقتصادی این کشور است. یکی از مهم‌ترین اعتصاب‌های چند روز اخیر،  اعتصاب رانندگان و بخش حمل و نقل عمومی به دلیل افزایش قیمت سوخت بود.

در پی افزایش اعتراضات به سوخت در جنوب اردن، سازمان امنیت کل این کشور از کشته شدن یک افسر ارشد اردنی خبر داده بود. این افسر پلیس در جریان مدیریت تظاهرات در منطقه «الحسینیه» در استان جنوبی «معان» بر اثر اصابت گلوله جنگی به ناحیه سر کشته شد.

سازمان امنیت کل اردن در گزارش خود اعلام کرده بود که علاوه بر این افسر پلیس، برخی افراد دیگر نیز در جریان آنچه مقامات اردنی «خرابکاری غیرقانونی» خواندند، مجروح شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->