تاکید استاندار خراسان رضوی بر رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان سیل در کلات آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ مردم خیابان سپاه ۶۹ مشهد پس از لایروبی چه درخواست‌هایی از مسئولان دارند؟ محور کاشمر-نیشابور بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در خصوص تخلیه چند منزل در خیابان هاشمیه ٩٣ مشهد دستور تخلیه منازل به ساکنان هاشمیه ۹۳ در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات فرماندار مشهد در رابطه با میزان ونحوه پرداخت خسارت سیل به آسيب ديدگان + فیلم سرویس‌دهی مترو مشهد تا ساعت ٢۴ | شهروندان از رفتن به تفرجگاه‌ها خودداری کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماموریت استاندار خراسان رضوی به دستگاه‌ها برای خسارات سیل هشدار مدیریت بحران خراسان رضوی: مردم مشهد از رفتن به ییلاقات طرقبه شاندیز اکیدا خودداری کنند هشدار هواشناسی مشهد و خراسان رضوی؛ بارش‌های شدید در آینده هم تکرار می‌شود (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت‌های احتمالی تردد برای بارش باران طی روز‌های آتی در مشهد بنیاد مسکن: گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارت در محلات حادثه‌ دیده ناشی از سیل به محل اعزام می‌شوند ترافیک و کندی حرکت در پل انقلاب مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) روند خدمت‌رسانی شهرداری مشهد به شهروندان سیل زده ادامه دارد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای یخچال و تلویزیون به خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از سیل مشهد فرماندار مشهد: بارش سیلابی مشهد در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بود ۳۰۰ پاکبان در ۳ شیفت مسیر‌های منتهی به حرم مطهر را پاکسازی می‌کنند + عکس آماده‌باش ۵۰۰ آتش‌نشان در مشهد تا روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس‌دهی منظم و فعال پایانه‌های مسافربری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت عزل مدیر بحران شهرداری مشهد چه بود؟ (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم
سرخط خبرها

افزایش ۹ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی معابر شهری در کشور

  • کد خبر: ۱۴۰۳۷۶
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
افزایش ۹ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی معابر شهری در کشور
رئیس پلیس ترافیک شهری راهور انتظامی کشور از افزایش ۹درصدی جانباختگان حوادث رانندگی معابر شهری کشور در امسال خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار محمد‌باقر سلیمی، رئیس پلیس ترافیک شهری راهور انتظامی کشور، در گفت‌وگوی اختصاصی با شهرآرانیوز، با بیان اینکه پلیس نقش مدیر ترافیک و مدیر ایمنی ترافیک و حمل‌ونقل را در کشور بر‌عهده دارد و نقشی تعیین‌کننده در توسعه انضباط ترافیکی و استفاده از زیر‌ساخت‌های ترافیکی با شرایط بهینه را برعهده دارد، اظهار کرد: موضوعی که اهمیت دارد، ایمنی ترافیکی است که مهم‌ترین شاخص آن تصادفات رانندگی است.

وی ادامه داد: تصادفات رانندگی خوشبختانه در ده سال گذشته در حوزه‌های شهری کشور کم شده است. ۱۶۰۰ نفر کاهش جانباختگان حوادث رانندگی در معابر شهری از سال۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۰ تجربه کرده‌ایم.

سلیمی خاطرنشان کرد: مردم همکاری خوبی داشتند و توسعه فرهنگ ترافیکی و ارتقای آن با اقدامات فرهنگی و آموزشی توسط رسانه‌های مختلف در دستورکار بوده است، اما این اعدادوارقام همچنان توجیه‌پذیر نیست و ما باید به حداقل تصادفات برسیم.

وی تصریح کرد: در هشت‌ماهه سال۱۴۰۱ شاهد افزایش ۹درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در معابر شهری کشور بودیم. البته بیشتر این افزایش در سه‌چهار ماه ابتدایی امسال بود که تراکم و شوق به سفر‌ها ناشی از دو سال کاهش سفر‌ها به‌دلیل بیماری کرونا داشتیم. با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، از مرداد ماه امسال روند کاهشی اتفاق افتاد.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور انتظامی کشور تراکم ترافیک را یک نکته مهم دانست و ادامه داد: ترافیک ذاتا بد نیست، اما آنچه آزاردهنده است، طول صف، تأخیر در سفر و تراکم ترافیک است.

به گفته وی، در ده سال گذشته خودرو‌ها دوبرابر و موتورسیکلت‌ها چهاربرابر شده است. حجم سفر‌ها از ۴.۱میلیارد سفر در سال۹۰ به ۶.۴میلیارد سفر در سال۱۴۰۰ رسیده است که در معابر شهری و برون‌شهری می‌تواند تراکم ترافیک، آلودگی هوا و ایمنی را تحت‌تأثیر قرار دهد.

سردار سلیمی خاطرنشان کرد: باید تغییر رویکرد از حمل‌ونقل خودرومحور به انسان‌محور و به‌سمت توسعه حمل‌ونقل همگانی و انبوه‌بر و مد‌های حمل‌ونقلی موجه مانند سامانه اتوبوس و مترو و توسعه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری برسد تا معضلات ترافیکی ما به حداقل برسد.

وی ادامه داد: ما در فصل بهار امسال تراکم رشد سفر‌ها را تجربه کردیم و در بعضی مسیرها که به شهر‌های زیارتی مانند مشهد می‌رسید، در بعضی روزها رشد دوبرابری ترافیک را داشتیم.

سردار سلیمی ادامه داد: در سال۱۳۹۰ حدود ۵۷۹۰ نفر کشته در شهر‌های کشور داشتیم که در سال۱۴۰۰ به ۴۱۰۰ نفر رسید. در شهر‌های کشور و همچنین شهر مشهد دو گروه آسیب‌پذیر یعنی عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران سهم ۷۰درصدی را در جانباختگان حوادث رانندگی دارند.

وی افزود: همچنین در موتورسیکلت‌سواران گروه سنی زیر ۴۰سال رتبه اول را دارند و ۹۸درصد جانباختگان آقایان هستند و در عابران، دو گروه سنی زیر ده سال و بیش از ۵۰سال سهم بیشتری را در جانباختگان حوادث شهری دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->