الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد
سرخط خبرها

ایجاد کارخانه‌های نوآور در دل شهر‌ها نماد پرورش ایده‌هاست

  • کد خبر: ۱۴۰۵۶۳
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
ایجاد کارخانه‌های نوآور در دل شهر‌ها نماد پرورش ایده‌هاست
معاون مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت ریاست جمهوری گفت: کارخانه‌های نوآوری در سطح استان و‌ کشور باید به‌دنبال شناسایی نیاز‌ها باشد و با شبکه‌سازی، نیاز را به یک محصول فناورانه تبدیل کند. در اصل، کارخانه‌های نوآوری در زمینه شبکه‌سازی خیلی می‌توانند کمک کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز ۲۷ آذرماه، نشست هم‌اندیشی مدیران کارخانه‌های نوآوری کشور با میزبانی کارخانه نوآوری مشهد برگزارشد. معاون مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت ریاست جمهوری با حضور در این هم‌اندیشی گفت: کارخانه نوآوری مشهد جزو معدود کارخانه‌هایی است که معاونت از نظر مالی کمک خاصی نکرده است و ما قدردان زحمات شهرداری مشهد در زمینه ایجاد این کارخانه در مشهد هستیم.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت تقریبا ۴سال ازایجاد اولین کارخانه نوآوری، اکنون ۱۲ کارخانه نوآوری در کشور به بهره‌برداری رساندیم. همچنین ۳ کارخانه نوآوری در سمنان، تبریز و خرم‌آباد درحال آماده‌سازی و بهره‌برداری است که متولی ۳ کارخانه نوآوری ازمجموعه کارخانه‌های کشور شهرداری‌ها هستند و آن را با تجهیز فضای کارخانه در اختیار این شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دادند.

به‌گفته صفری، فلسفه معاونت این است که بتوانیم فضای نوآورانه و پویا را در دل شهر‌ها ایجاد کنیم. در این اکوسیستم و زنجیره توسعه و‌ نوآوری، همیشه یک بخش کار در بحث حمایت‌ها ناقص و مغفول بود. تأکید داشتیم کارخانه‌ها در دل شهر‌ها باشند تا برخلاف پارک‌های فناور در دسترس عموم مردم قرار بگیرند و به نمادی برای پرورش ایده‌ها تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: موضوعی که اکنون همه به آن اذعان دارند، تقابل پارک‌های فناوری و کارخانه‌های نوآور است. پارک‌ها‌ی علم و فناوری در اصل قسمتی از این زنجیره هستند تا ما بتوانیم ایده‌ها را پیدا و گروه فناور را ایجاد کنیم و در ادامه، به‌سمت پارک‌های علم و فناوری هدایت کنیم. نباید فضای رقابت بین پارک‌های فناور و کارخانه‌های نوآوری ایجاد شود و ما تلاش می‌کنیم این فضای هم‌اندیشی در جهت جلوگیری از موازی‌کاری ایجاد شود.

معاون مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت ریاست جمهوری ادامه داد: کارخانه‌ها باید به‌سمت شناسایی نیاز‌های فناورانه بروند ومدیران کارخانه‌های نوآورانه در قالب شتاب‌دهنده‌‌هایی که مستقر می‌کنند، فارغ از روحیه دولتی نیاز را به محصول نوآوری و‌ فناورانه تبدیل کنند. کارخانه‌های نوآوری در استان و‌ کشور باید به‌دنبال شناسایی نیاز‌ها باشند و با شبکه‌سازی، نیاز را به محصول فناورانه تبدیل کنند. در اصل کارخانه‌های نوآوری در زمینه شبکه‌سازی خیلی می‌توانند کمک کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->