بازار مشهد التهابی ندارد ۷۱ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۱ خرداد ۱۴۰۳) دستاورد‌های آیت‌ا... رئیسی برای اقتصاد ایران اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی در دولت سیزدهم آپارتمان‌های ۸۵ متری را در منطقه ایثارگران مشهد پیدا کنید (۱ خرداد ۱۴۰۳) صنعت بیمه در فروردین سال جاری ۸.۹ همت خسارت پرداخت کرده است جریمه سنگین در انتظار بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن واکنش بورس به خبر شهادت رئیس جمهور چه بود؟ | گزارش وضعیت بازار سهام ( یکم خرداد ۱۴۰۳) حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت آیت‌الله رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت از صاحب‌خانه را دارند | در چه صورت می‌توان شکایت کرد؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳) سوءاستفاده دلالان ارز از شهادت رئیس‌جمهور سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد تخلف یک شرکت تولیدی محصولات چرمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مشهد و پلمب آن زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد؟ پرونده قاچاق یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای بر روی میز تعزیرات خراسان‌رضوی دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور
سرخط خبرها

تقویت همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور ایران و تاجیکستان

  • کد خبر: ۱۴۱۱۳۱
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
تقویت همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور ایران و تاجیکستان
سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری تاجیکستان گفت: نگاهی به آمار‌ها نشان می‌دهد حجم مبادلات اقتصادی دو کشور از سال ۱۳۹۸ تا به امروز با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی بسیار مناسب بوده، اما ظرفیت همکاری بین دو کشور بسیار بیشتر از میزان فعلی است.

گروه اقتصاد | شهرآرانیوز، محمدتقی صابری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری تاجیکستان، امروز ۳۰ آذرماه در نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجارت با تاجیکستان که در محل سالن همایش اتاق مشهد برگزار شد، به‌صورت آنلاین اظهار کرد: در دوره جدید روابط اقدامات خوبی برای عمق‌بحشیدن به روابط دو کشور به‌خصوص در حوزه اقتصادی صورت گرفته است.
وی افزود: نگاهی به آمار‌ها نشان می‌دهد حجم مبادلات اقتصادی دو کشور از سال ۱۳۹۸ تا امروز با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی بسیار مناسب بوده، اما ظرفیت همکاری بین دو کشور بسیار بیشتر از میزان فعلی است. بنده نیز تأکید می‌کنم که باید دو کشور با اشتراکات زیاد در حوزه اقتصادی و در بحث استاندارد‌سازی و تسهیل حمل‌ونقل کالا داشته باشند. بعد از اولین سفر خارجی رئیس جمهور کشورمان به تاجیکستان در شهریورماه ۱۴۰۰ چندین توافق‌نامه همکاری بین دو کشور امضا شد و بعد از سفر رئیس جمهور تاجیکستان به ایران حدود ۱۷ سند همکاری به امضا رسید و عمده این اسناد در حوزه اقتصادی بود. یکی از اقدامات خوبی که در این سفر به امضای رؤسای اتاق بازرگانی دو کشور رسید، تشکیل شورای کارآفرینان ایران و تاجیکستان بود که اقدام مبارکی محسوب می‌شود. این مسئله موجب نهادینه‌شدن بخش‌های مختلف دو کشور و افزایش همکاری‌ها در حوزه اقتصادی با یکدیگر شده است. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری تاجیکستان درباره اقداماتی که برای تقویت همکاری اقتصادی دو کشور صورت گرفته است، تصریح کرد: برنامه بلند‌مدت همکاری اقتصادی در راستای سفر رئیس جمهور تاجیکستان به امضا رسیده تا بتوانیم علاوه بر در بخش تجارت در بخش‌های دیگر اقتصادی نیز همکاری کنیم.

صابری افزود: در بخش دولتی به‌دنبال تسهیلگری و پیگیری رفع موانع احتمالی هستیم. با بهبود شرایط بیماری کرونا و بهتر‌شدن شرایط حمل‌ونقل به‌خصوص از سمت ترکمنستان، مشکلی در حمل‌ونقل کالا با تاجیکستان نداریم. در سفارت هر ماه با تجار و بازرگانان نشستی داریم و مشکلات را پیگیری می‌کنیم.

وی درباره حذف روادید بین دو کشور گفت: اقدامات خوبی صورت گرفته و ساعت فعالیت بخش خصوصی به‌جای نیم روز تا آخر وقت افزایش یافته و میانگین زمان صدور ویزا به کمتر از نیم ساعت رسیده است. برقراری دو خط پروازی بین ایران و تاجیکستان ظرفیت خوبی برای دو کشور بوده و امید است این پرواز‌ها افزایش یابد. در زمینه گردشگری نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و معاون وزیر گردشگری و فعالان این حوزه به تاجیکستان سفر کرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->