Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
سرخط خبرها

آیا قرار است از سوم دی ماه طرح اینترنت ملی اجرا شود؟

  • کد خبر: ۱۴۱۳۱۶
  • ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
آیا قرار است از سوم دی ماه طرح اینترنت ملی اجرا شود؟
بعد از نامه شاپرک به برخی پرداخت‌یارها برای انتقال دامنه‌شان شایعاتی منتشر شد که وزارت ارتباطات قصد دارد از سوم دی ماه سال جاری، نسبت به قطع اینترنت بین الملل اقدام کند. آیا این ادعا صحت دارد؟

به گزارش شهرآرانیوز - نزدیک به سه ماه است که همزمان با آغاز اعتراضات مردم، اینترنت بین الملل با محدودیت‌هایی مواجه شده و برخی پلتفرم‌های خارجی نظیر واتساپ و اینستاگرام نیز فیلتر شده‌اند. رایزنی‌هایی برای رفع فیلترینگ انجام شد، ولی متاسفانه نهاد‌های امنیتی و دولتی با آن مخالفت کردند.

چند روز پیش مطلع شدیم که شاپرک به پرداخت‌یار‌ها اعلام کرده باید هر چه سریع‌تر دامنه‌های خود را از com. به ir. تغییر دهند. حالا عده‌ای در فضای مجازی معتقدند که این اولتیماتوم برای تغییر دامنه نشان دهنده قطع شدن اینترنت از سوم دی ماه سال جاری و ملی شدن آن است. آیا این گمانه‌زنی‌ها صحت دارد یا خیر؟

در راستای پاسخ به این پرسش، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات گفته چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و اگرچه پیش‌تر هم شایعاتی مبنی بر قطع شدن اینترنت بین الملل وجود داشت، اما چنین اتفاقی نیفتاده است. رئیس جمهور کشورمان، سید ابراهیم رئیسی به‌تازگی اعلام کرده هر چه زودتر اینترنت ملی را راه‌اندازی کنید و شایعه قطع شدن نت بین الملل را بیش از پیش تقویت نموده است.

اگرچه شاپرک اعلام کرد که باید پرداخت‌یار‌ها دامنه خود را به آی آر تغییر دهند و نتیجه را اعلام نمایند، اما بعد از جریان اعتراضی که صورت گرفت از کرده خود پشیمان شدند و مجددا بیان کردند که نیازی نیست حتماً این کار انجام شود. با این اوصاف گفتیم که محمد احسان خرامید به عنوان رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرده:

هر ماه شایعات و حرف‌هایی مبنی بر ملی شدن اینترنت در کشور مطرح می‌شود و هیچ‌وقت هم چنین اتفاقی رخ نداده است و اصلا چرا باید این کار انجام شود؟

منبع: گجت نیوز 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->