قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
سرخط خبرها

جزئیات انتشار اوراق گواهی سپرده با سود ۲۳ درصدی اعلام شد (۴ دی‌ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۴۱۶۶۶
  • ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
جزئیات انتشار اوراق گواهی سپرده با سود ۲۳ درصدی اعلام شد (۴ دی‌ماه ۱۴۰۱)
معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی جزئیاتی از انتشار گواهی سپرده بانک مرکزی با نرخ ۲۳ درصد را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، عمرانی معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی، در مورد جزئیات انتشار اوراق گواهی سپرده بانک مرکزی با نرخ ۲۳ درصد، اظهار داشت: هیأت عامل بانک مرکزی در مصوبه خود به بانک‌ها اجازه انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری عام با نرخ ۲۳ درصد صادر کرد.

عمرانی افزود: این اوراق حداکثر یک ساله است، ولی برای راحتی کار به بانک‌ها اجازه داده شده در مدت کمتر از یک سال هم بتوانند اوراق منتشر کنند و اگر کسی قبل از سررسید بخواهد اوراق خود را به بانک برگرداند نرخ شکست ۱۰ درصد سالیانه برایش در نظر گرفته می‌شود. یعنی به میزان مدت نگهداری اوراق توسط مردم معادل ۱۰ درصد از اول دوره محاسبه می‌شود.

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: خرید اوراق گواهی سپرده عام بانک مرکزی برای اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال است که قابل انتقال به غیر نیست و این اوراق براساس قانونی که انتشار هر نوع اوراق بانک مرکزی معاف از مالیات است.

کارشناسان می‌گویند از دلایل مهم انتشار اوراق گواهی سپرده بانک مرکزی برای کنترل تورم و مدیریت نقدینگی است.

 در حالی که بانک مرکزی خواستار افزایش نرخ سود بانکی شده و زمزمه‌هایی از موافقت شورای پول و اعتبار با این تصمیم شنیده می‌شود روز گذشته بانک مرکزی از انتشار اوراق گواهی سپرده عام با نرخ ۲۳ درصد خبر داد.

رئیس کل بانک مرکزی هفته گذشته از تغییر نرخ سود بانکی دفاع و اعلام کرد که این طرح از سوی بانک مرکزی پیگیری می‌شود.

با این حساب باید منتظر تغییر نرخ سود بانکی نیز در روز‌های آینده باشیم.

بخشنامه مهم بانک مرکزی را در ادامه بخوانید

مصطفی قمری‌وفا، سخنگوی بانک مرکزی در یادداشتی در فضای مجازی نوشت: هیات عامل بانک مرکزی در مصوبه امروز خود به بانک‌ها اجازه داد اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (عام) با نرخ ۲۳ درصد منتشر کنند.

وی افزود: بخشنامه مربوط به این مصوبه و جزییات آن تا ساعتی دیگر به شبکه بانکی ابلاغ و در پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی هم منتشر می‌شود.

در همین خصوص، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای شرایط انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار، ویژه سرمایه‌گذاری (عام) را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد. براساس اعلام بانک مرکزی، شرایط انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار، ویژه سرمایه گذاری (عام) به شرح ذیل است:

– نرخ سود اسمی علی‌الحساب: ۲۳ درصد سالانه.

– نرخ سود بازخرید قبل از سررسید در بازار پول: ۱۰ درصد سالانه.

– فروش این گواهی صرفا به اشخاص حقیقی ایرانی بالای ۱۸ سال مجاز است.

– مدت این اوراق حداکثر یک ساله بوده و آن بانک‌/موسسه اعتباری می‌تواند ضمن رعایت سقف مدت تعیین‌شده، نسبت به انتشار اوراق مذکور با سررسید‌های مختلف کمتر از یک سال اقدام کند.

– عرضه اولیه این اوراق از طریق بازار پول و بازار سرمایه امکان پذیر است.

– عرضه اولیه اوراق منتشره در بازار پول، از طریق سیستم متمرکز داخلی بانک‌ها صورت می‌پذیرد.

– عرضه اولیه اوراق منتشره در بازار سرمایه با مجوز بانک مرکزی و تابع قوانین، مقررات و ضوابط بازار سرمایه در این خصوص بوده و لازم است هماهنگی‌های لازم از سوی آن بانک‌/موسسه اعتباری با بازار سرمایه صورت پذیرد.

– بازفروش اوراق از محل اوراق بازخریدی در بازار پول تا سقف اوراق فروش رفته و تا تاریخ سررسید مربوط، بلامانع بوده و رعایت نرخ‌های یاد شده در بازفروش اوراق نیز الزامی است.

– معاملات ثانویه این اوراق از طریق بازار سرمایه، براساس ضوابط مربوط امکان پذیر است.

لازم به ذکر است مفاد مجوز شماره ۱۳۴۲۲‌/۰۱ مورخ ۲۳‌/۰۱‌/۱۴۰۱ همچنان به قوت خود باقی بوده و آن بانک‌/ موسسه اعتباری می‌تواند تا پایان سال جاری، نسبت به فروش گواهی مزبور با شرایط مندرج در مجوز یاد شده نیز اقدام کند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->