زلزله دیباج در استان سمنان را لرزاند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) از کمک دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد تا معمای ترک تحصیل دانشجویان دکترا ! اتصالی برق پشت‌بام، منزل مسکونی را به آتش کشید + تصویر حادثه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم
سرخط خبرها

عامل بیماری تنها پلنگ باغ وحش مشهد مشخص شد (۱۷ دی ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۴۴۰۳۰
  • ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
عامل بیماری تنها پلنگ باغ وحش مشهد مشخص شد (۱۷ دی ماه ۱۴۰۱)
سرپرست تیم درمان ارس پلنگ بیمار باغ وحش مشهد در خصوص آخرین وضعیت ارس توضیحاتی داد.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد خوش‌نگاه با اشاره به اینکه «ارس» هم اکنون در آغاز سن پیری است و انتظارات از شرایط این حیوان ارزشمند باید منطقی باشد، اظهار کرد: خوشبختانه بیماری ارس کنترل شده است و در ببرهای بنگال و شیرهای آفریقایی طی سالهای اخیر شیوع بیماری مشابه بیماری ارس مشاهده شده است که خوشبختانه به دلیل تشخیص صحیح بیماری عصبی این پلنگ در سال ۱۳۹۷ و تجویز درست دارو و همچنین شرایط خوب نگهداری و محیط، شاهد ادامه حیات ارس هستیم.

سرپرست تیم درمان ارس پلنگ بیمار باغ وحش مشهد با اشاره به اینکه در حالت خوش‌بینانه پلنگ در طبیعت به صورت میانگین ۱۵ سال عمر می‌کند، ابراز کرد: اعتقاد داریم ارس که وارد سن ۱۱ سالگی شده میزبانی خوبی در بیماری داشته و مقاومت بدنی بالایی دارد البته نمی‌توان به صورت علمی پیش بینی کرد که این پلنگ تا چند سال عمر می‌کند.

وی اذعان کرد: حمله ویروسی به سلول‌های مغزی و عفونت ایجاد شده، عامل اصلی بیحالی «ارس»، تنها پلنگ باغ وحش مشهد در کنار بیماری عصبی قدیمی این گونه ارزشمند است.

وی ادامه داد: طی یک دوره یک تا ۶ ماهه دوباره پس از مصرف داروهای آنتی بیوتیک و تداوم داروهای قبلی با انجام آزمایشات روند بیماری را کنترل می‌کنیم.

گفتنی است؛ «ارس» از حدود ۱۰ روز پیش دچار بی‌حالی و گوشه‌نشینی بی‌دلیل شده است که با هدف حفظ جان این گونه ارزشمند تلاشها برای نجاتش از بیماری احتمالی با توجه به سابقه تشنج از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی آغاز شده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->