کلاهبرداری با ترفند ارسال چمدان یک میلیون دلاری! اعطای وام بلاعوض به خودرو‌های خسارت‌دیده از سیلاب مشهد تا سقف ۵۰ میلیون تومان رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر کشور در مشهد: در مراسم باشکوه تشییع شهدای خدمت در مشهد، حادثه سخت و تلخی نداشتیم سرانه فضای ورزشی روباز برای هر دانش‌آموز خراسان‌رضوی ۲۴صدم مترمربع است صادق زیباکلام و مدیرمسئول روزنامه جهان صنعت مجرم شناخته شدند (۷ خرداد ۱۴۰۳) نشانه‌های محبت‌ افراطی | چرا برخی افراد بیش از حد مهربان هستند؟ موج کوهستان چیست؟ | علت احتمالی سقوط بالگرد رئیس‌جمهور شهید پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٧ خرداد ١۴٠٣) | تداوم گرما در استان تا سه‌شنبه اهدای عضو بانوی مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۷ خرداد ۱۴۰۳) مرد هزارچهره در مشهد دستگیر شد | عقرب زهرآگین پس‌از بی‌هوش‌کردن زنان، به آن‌ها تعرض می‌کرد + عکس تداوم حمایت گروه‌های مردمی و بسیج از سیل‌زدگان در خراسان رضوی ۳۰۴ ناظر در خراسان رضوی، حامی کودکان کار شدند گروه‌های جهادی در سیل مشهد چه کردند؟ ردپای کودک فروخته‌شده در پرونده همسرکشی مشهد پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌ها و وزش باد شدید در شرق کشور (۷ خرداد ۱۴۰۳) به چند دلیل با عجله غذا نخورید با خوردن آش ریواس، هزار و یک جور فایده به بدنتان برسانید | معجون سلامتی در دیگ خانگی! آیا پیاده‌روی پس از غذا خوردن به هضم غذا کمک می‌کند؟ طوفان در آمریکا ۱۱ کشته برجای گذاشت (۶ خرداد ۱۴۰۳) با یک ساعت پیاده روی چقدر وزن کم می‌کنید؟
سرخط خبرها

شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟

  • کد خبر: ۲۲۶۳۰۳
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟
انسان‌ها به طور معمولی روزی ۵۰ الی ۱۰۰ تار موی مرده خواهند داشت. اگر این تار‌های موی مرده لابه‌لای مو‌ها باقی بماند، باعث گره خوردگی و عدم شفافیت آن می‌شود. درحالی که اگر صبح و شب موهایمان را شانه بزنیم، تمامی مو‌های مرده را از لای مو‌های خود بیرون کشیده‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، چند بار در روز باید موهایمان را شانه بزنیم و تمام این کار‌ها چه ارتباطی با سلامت مو‌های ما دارند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ این پرسش‌ها را بخوانید.

هر چند وقت یکبار موهایمان را شانه کنیم؟

اینکه هر چند وقت یکبار باید موهایتان را شانه کنید تا سلامت آن حفظ شود، بستگی به جنس مو‌های شما دارد. اگر مو‌هایی نازک، شکننده، دکلره شده یا کراتینه شده دارید که با مواد شیمیایی تماس مستقیم داشته‌اند، بهتر است بیش از دوبار در روز آنها را شانه نزنید. اما، اگر مو‌های فر و مجعدی دارید، بهتر از هربار پیش از شستن آن موهایتان را شانه بزنید تا گره نخورد. اما، اگر دوست دارید موهایتان فرم فرفری خود را حفظ کند، بهتر است آن را شانه نزنید.

آیا شانه زدن مو‌ها به رشد آن کمک می‌کند؟

در پاسخ به این سوال که آیا شانه زدن مو‌ها به رشد آن کمک می‌کند یا نه دو پاسخ متفاوت وجود دارد که کاملا وابسته به شیوه شانه کردن شما دارد! اگر موهایتان را به آرامی شانه بزنید و حین شانه، تار‌های مو را به شدت نکشید، فولیکول‌ها آسیب نمی‌بینند.

این به آن معناست که اگر موهایتان را به درستی شانه نزنید، نه تنها تاثیر مثبتی نمی‌بینید، بلکه پس از مدتی متوجه ریزش موی خود خواهید شد. در عوض، اگر موهایتان را با آرامش شانه کنید، عمل شانه زنی، بر گیرنده‌های پوست سر و فاکتور‌های رشد تاثیر می‌گذارد، در نتیجه رشد مو‌های شما بیشتر می‌شود. اما، اگر می‌خواهید از رشد مو‌های خود اطمینان پیدا کنید، به جای شانه زدن مو می‌توانید از دستگاه‌های ماساژ کف سر استفاده کنید که به راحتی فولیکول‌ها را برای رشد تحریک می‌کند.

آیا شانه زدن مو باعث درخشان شدن آن می‌شود؟

یکی از دلایلی که باعث درخشان‌تر شدن مو‌ها می‌شود، شانه زدن آن است. دلیل این مساله نیز ترشح روغن سبوم است که به درخشانی تار‌های مو و باز شدن رنگ آن کمک می‌کند.

آیا شانه زدن مو، مو‌های مرده را از بین می‌برد؟

انسان‌ها به طور معمولی روزی ۵۰ الی ۱۰۰ تار موی مرده خواهند داشت. اگر این تار‌های موی مرده لابه‌لای مو‌ها باقی بماند، باعث گره خوردگی و عدم شفافیت آن می‌شود. درحالی که اگر صبح و شب موهایمان را شانه بزنیم، تمامی مو‌های مرده را از لای مو‌های خود بیرون کشیده‌ایم.

آیا شانه زدن مو کثیفی‌های کف سر را از بین می‌برد؟

وقتی که برس را به کف سر می‌زنیم تا گره‌ها را باز کنیم، اکثر باکتری‌ها، مواد آلوده، ریزدانه‌ها و شوره‌های کف سر را به ساقه‌های مو و در نهایت به پایین مو رسانده و آن را از بین می‌بریم. وقتی این آلودگی‌ها از و کثیفی‌ها از کف سر خارج شوند، ما کمتر در معرض بیماری‌های قارچی کف سر قرار می‌گیریم.


منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->