نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با معرفی برگزیدگان در مراسم اختتامیه پایان یافت اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهی‌نامه رانندگی آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند!
سرخط خبرها

زارع پور درباره آخرین وضعیت اینترنت ملی: ۶۰ درصد پیشرفت داشته است

  • کد خبر: ۱۴۴۱۷۱
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
زارع پور درباره آخرین وضعیت اینترنت ملی: ۶۰ درصد پیشرفت داشته است
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، در نشست تخصصی شبکه ملی اطلاعات و فضای مجازی که با حضور اساتید دانشگاه علم و صنعت برگزار شد درباره پیشبرد پروژه‌های حوزه مد نظر وزارت ارتباطات دولت سیزدهم در مدت اخیر توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - وزیر ارتباطات از پیشرفت ۶۰ درصدی شبکه ملی اطلاعات خبر داد و همچنین اعلام کرد که در دهه فجر ۴۰۰ سایت ۵G در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.

زارع‌پور که از ابتدای آغاز کارش در وزارت ارتباطات پروژه‌هایی مانند شبکه ملی اطلاعات و توسعه پروژه فیبر نوری را با جدیت دنبال کرده است، در این نشست هم به ضرورت توسعه این حوزه‌ها در کشور تأکید کرد. او ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص شبکه ملی اطلاعات، به میزان پیشرفت آن در کشور اشاره کرده و تصریح کرد:

«شبکه ملی اطلاعات، یک شبکه پرسرعت، باکیفیت و امن در گسترده جغرافیای جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس ارزیابی‌هایی که طبق شاخص‌های مورد توافق با مرکز ملی فضای مجازی انجام‌شده، با وجود همه تلاش‌های صورت‌گرفته در سال‌های قبل، تا قبل استقرار دولت سیزدهم ۳۰ درصد پیشرفت داشت.»

به گفته وزیر ارتباطات میزان پیشرفت این پروژه اکنون به ۶۰ درصد رسیده است و همان‌طور که پیش از این نیز اعلام شده بود، برای تحقق این شبکه ملی در وزارت ارتباطات هفت کلان پروژه و ۲۰۰ پروژه ریز و درشت تعریف شده است و با توجه به این که در مصوبه سال ۱۳۹۹ شورای عالی فضای مجازی با عنوان «طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات» وظایف دستگاه‌ها، مخصوصاً وزارت ارتباطات، برای تحقق این شبکه مشخص شده است، تلاش‌ها برای تحقق کامل این شبکه هم‌چنان ادامه دارد.

منبع: زومیت

در ادامه بخوانید

وزیر ارتباطات: پوشش فیبر نوری، کشور را تا سه دهه آینده بیمه خواهد کرد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->