درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟ بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد
سرخط خبرها

اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهی‌نامه رانندگی

  • کد خبر: ۲۲۷۰۴۶
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهی‌نامه رانندگی
استارتاپ مشهدی «دفینو» با محصولی برای آموزش رانندگی به ناشنوایان در اینوتکس ۲۰۲۴ شرکت کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، یادگیری که یکی از اساسی‌ترین توانایی‌های انسان برای سازگاری با محیط و رشد ذهنی و عقلی است، وابسته به حس‌ها و در برخی موارد توانایی بدنی است؛ اما رانندگی و آموزش آن برای افرادی که برخی از این حس‌ها و توانایی‌ها را ندارند، باید به اندازه رانندگان شنوا و توانا در پشت فرمان، ایمن باشد. افراد ناشنوا باید مانند سایرین الزامات آموزش رانندگی را برآورده کنند. برای این کار ابزار‌ها و برنامه‌هایی طراحی شود که به طور خاص نیاز‌های آن‌ها را برطرف کند.

رانندگان ناشنوا هم برای دریافت گواهی‌نامه رانندگی باید یک آزمون کتبی و یک آزمون رانندگی را بگذرانند، اما متاسفانه راهنمایی و رانندگی و آموزشگاه‌های رانندگی محتوایی برای ناشنوایان مناسب‌سازی نکرده‌اند. استارتاپ مشهدی «دفینو»، یک بستر تولید محتوای تخصصی و نوآورانه در محصولات ناشنوایان است و سابقه تولید محتوا و پکیج‌های آموزشی تخصصی، همچنین فروش تجهیزات توان‌بخشی و محصولات ویژه ناشنوایان را دارد. این استارتاپ که سال ۱۳۹۸ در شهر مشهد ایجاد شد، با خدمت و محصولی برای ناشنوایان در سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس شرکت کرده است: دوره‌های آموزش رانندگی مجازی برای ناشنوایان و افراد دارای معلولیت.

اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهینامه رانندگی

سعید رنگ‌آمیزطوسی، مدیر اجرایی مجموعه «دفینو»، درباره این محصول به شهرآرانیوز گفت: آموزش رانندگی همواره یکی از چالش‌های ناشنوایان و افراد دارای معلولیت بوده است. ناشنوایان برای دریافت گواهی‌نامه مشکلات زیادی دارند؛ زیرا برای آموزش مجبورند مدام به مربی نگاه کنند. ناشنوایان زیادی از ما برای این آموزش‌ها درخواست داشتند. مجموعه «دفینو» برای اولین‌بار در کشور بستری را فراهم کرده تا ناشنوایان در محیطی امن و کاملا مناسب‌سازی‌شده همراه با مترجم زبان اشاره بتوانند آموزش‌های رانندگی را فرابگیرند.

رنگ‌آمیزطوسی با بیان اینکه ناشنوایان در دوره‌های آموزش رانندگی دفینو با اجزای خودرو، فرمان، پدال‌ها و دنده آشنا می‌شوند، افزود: این آموزش‌های مهارتی به صورت اختصاصی و برای ناشنوایان همراه با مترجم زبان اشاره ارائه می‌شود. همچنین، چون ناشنوایان در درک معنی کلمات و جملات امتحانات آیین‌نامه مشکل دارند، مجموعه ما محتوای کتاب آیین‌نامه را برای این عزیزان ترجمه کرده و برای آن‌ها آزمون‌های آنلاین فراهم می‌کند. در واقع ناشنوایان در مشهد به صورت حضوری و ناشنوایان نقاط دیگر کشور از طریق سایت دفینو و به صورت آنلاین می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند. ناشنوایی که در این دوره‌ها شرکت می‌کند با شبیه‌ساز رانندگی می‌کند و آماده می‌شود که در آزمون اصلی شرکت کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->