تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امروز از اولین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ جا نمانید + زمان ثبت سفارش (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فایل‌های متنوع اجاره در محله جانباز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار استاندار خراسان‌رضوی با یک هیئت سرمایه‌گذاری از کشور عمان | ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زائران توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت چرا ثبت اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت الزامی شد؟ حباب سکه به کاهش نرخ دلار واکنش نشان نداد! + جدول (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیاتی از تعطیلی رسمی جمعه و شنبه + فیلم «تعهد ارزی» و «کمبود واگن‌های باری» فصل مشترکِ دغدغه‌های صادرکنندگان خراسان رضوی قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان مالیات پرداختی اصناف در هر سال چقدر است؟ + جدول مجرد‌ها هم می‌توانند یارانه خود را تفکیک کنند؟ علت کاهش و ماندگاری نرخ دلار در کانال ۵۹ هزار تومان چه بود؟ (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وام ۱۸۵ میلیون تومانی بدون سود دریافت کنید + جزئیات محدودیت عجیب سایپا برای متقاضیان طرح پیش فروش خودرو (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده مدیرعامل شرکت پدیده شد کاهش نرخ رشد پول در فروردین ماه ۱۴۰۳ گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بدترین نوع آسیب قاچاق به کشور آشفتگی در آمار و اطلاعات است

  • کد خبر: ۱۴۴۳۹۶
  • ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
بدترین نوع آسیب قاچاق به کشور آشفتگی در آمار و اطلاعات است
مدیر کل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در تعریف جدید از ورود و خروج جنس قاچاق، مهم‌ترین و بدترین آسیبی که به اقتصاد می‌زند، آشفتگی در آمار و اطلاعات اقتصادی است.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز۱۹ دی‌ماه، اولین همایش منطقه‌ای تبیین قانون مبارزه با قاچاق کالا در مشهد برگزار شد. مدیر کل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور در این همایش گفت: مبارزه با قاچاق یکی از اولویت‌های مهم کشور است و به این دلیل، مستقیم و غیر‌مستقیم در همه حوزه‌های تأثیر‌گذار است. تعریف گذشته از قاچاق این بود که قاچاق درآمد‌های دولت را تضییع می‌کند. در اولین تبین قوانین در حوزه مبارزه با قاچاق، هدف حمایت از درآمد‌های دولت بود که به‌عنوان یک هدف سنتی در رابطه با مبارزه با قاچاق مطرح بود.

امیرمحمد پرهام‌فر در ادامه گفت: اکنون بعد از گذراندن دوره‌های مختلف و تحولات در حوزه تولید و اقتصاد، تعریف قاچاق تغییر کرده است. اکنون مهم‌ترین و بدترین آسیبی که قاچاق به اقتصاد می‌زند، آشفتگی در آمار و اطلاعات اقتصادی است که نهایتا براساس این آمار حتی بودجه تعیین می‌شود. قاچاق باعث می‌شود در حوزه واردات، مصرف و صادرات آمار شفافی نداشته باشیم. بر همین اساس، برنامه‌ریزی به‌خوبی انجام نمی‌شود.

به گفته وی، تضعیف رقابت بعد دیگر قاچاق است و امکان رقابت را برای تولید سلب و بسیار سخت می‌کند و هزینه‌های تولید دولت، با قاچاق نادیده گرفته می‌شود.

این مسئول در ادامه گفت: چهارمین آسیب قاچاق در زمینه کالا‌هایی است که در سلامت و ایمنی نقش دارند. امکان کنترل قاچاق در حوزه ایمنی و بهداشت در کشور نیست. نمونه بارز آن لوازم آرایشی است که تولید داخل متناسب با تقاضا نداریم و زمینه قاچاق را فراهم می‌کند که جنس تقلبی در آن هم زیاد است.

وی با بیان اینکه قاچاق بر آلودگی هوا هم تأثیر می‌گذارد، افزود: دلیل آن نیروگاه‌ها هستند. در شرایطی که تراز مصرف نفت و گازمان از ۱۱۵لیتر کمتر نمی‌شود، نیروگاه‌هایی که در تابستان گازسوز هستند، در زمستان برای مصرف حجم خانگی مجبورند مازوت بسوزانند که قاچاق سوخت زمینه این کمبود را فراهم می‌کند. در شرایط فعلی شاهد انحراف نفت و‌ گاز به سمت قاچاق هستیم که باعث کمبود آن می‌شود.

پرهام‌فر یادآور شد: وقتی قاچاق را در حوزه سوخت داریم، هر چقدر هم پالایشگاه بسازیم، وقتی کشش مرزی برای قاچاق باشد، مسلما پالایشگاه باز هم پاسخگو نیست. در نتیجه موضوع قاچاق به همه چیز ما ربط دارد و به تک‌تک شئون زندگی ما برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: در دستور‌العمل رئیس‌جمهور هم تقویت بازارچه مرزی و حمایت از مرز‌نشین مو‌رد تأکید بوده است. درباره مبارزه با قاچاق سازمان‌یافته به‌خصوص در حوزه سوخت بر آن تأکید شده است. سامانه‌های مبازره باقاچاق در بحث پیشگیری تا حدودی موفق بوده‌اند، اما سامانه هیچ‌وقت جای عملکرد کاربر انسانی را نمی‌گیرد و این سامانه است که به کاربر قوی نیاز دارد تا نتیجه مطلوب به‌دست بیاید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->