سرخط خبرها

چلسی در حسرت دوران آبراموویچ

  • کد خبر: ۱۴۴۵۷۵
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
چلسی در حسرت دوران آبراموویچ
شیرهای استمفوردبریج روزهای خوبی را سپری نمی کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در سال جدید میلادی بازیکنان چلسی طعم پیروزی را نچشیده‌اند و اگر برتری مقابل بورنموث نبود، آخرین پیروزی آن‌ها در لیگ‌برتر به ماه اکتبر می‌رسید. در میان هواداران آبی‌های لندن، گراهام پاتر، سرمربی، و اوبامیانگ، مهاجم تیمشان، مقصر اصلی ناکامی‌های این فصل به شمار می‌روند.

نه پاتر در چلسی و نه اوبامیانگ با هدایت پاتر، شاید هرچه تلاش کنند، خود را به اثبات نخواهند رساند و به‌نظر می‌رسد تنها راه خروج از این بحران، در دستان تاد بولی، مالک باشگاه لندنی، باشد؛ مالکی که نشان داده است برای ولخرجی در بازار محدودیتی ندارد، اما تا به اینجا خروجی تصمیماتش به پروژه‌ای شکست‌خورده تبدیل شده است و هواداران این تیم هر روز بیشتر از قبل حسرت دوران درخشان آبراموویچ را می‌خورند.

لندن، شهر بی‌دفاع

تیره‌روزی‌های چلسی با گراهام پاتر به فصل جدیدی رسیده است و شیر‌های لندنی بی‌دفاع‌تر از همیشه به نظاره رقم‌خوردن آمار منفی برای باشگاه خود نشسته‌اند. در چارچوب رقابت‌های جام‌حذفی فوتبال انگلیس، یکشنبه‌شب چلسی در اتحاد به مصاف منچسترسیتی رفت و با ارائه نمایشی مفتضحانه با نتیجه ۴ بر ۰ شکست خورد و اولین‌بار در ۲۵ سال گذشته، در اولین مسابقه‌اش در این رقابت حذف شد و کنار رفت.

پس از این بازی انتقاد‌ها از سرمربی چلسی چنان زیاد شد که پپ گواردیولا هم در برابر آن‌ها به حمایت از پاتر پرداخت. با این حال، نمی‌توان از عملکرد ضعیف این روز‌های چلسی گذشت و از آمار فاجعه‌بار این تیم مقابل منچسترسیتی چیزی نگفت. آن‌ها در این مسابقه فقط یک شوت در چهارچوب داشتند. این کمترین میزان موقعیت در پنج فصل گذشته برای چلسی بود. آبی‌های لندن از هفت بازی گذشته فقط در یک بازی برنده شده‌اند.

چلسی با پاتر از جام اتحادیه و جام‌حذفی کنار رفته است و اکنون در جدول لیگ‌برتر انگلیس نیز در رده دهم قرار دارد. بسیاری معتقدند که دوران چلسی آبراموویچ تمام شده است و تاد بولی، مالک آمریکایی این تیم، قدرت احیای آن را نخواهد داشت. او در ابتدای فصل پس از ناکامی‌های متوالی توخل، این سرمربی آلمانی را اخراج کرد و اکنون بسیاری از او به‌عنوان یار گم‌شده آبی‌ها نام می‌برند. درواقع اوضاع به‌شکلی پیش رفته است که بسیاری از هواداران چلسی خواهان اخراج پاتر و برگرداندن توخل آلمانی شده‌اند.

اوبامیانگ در پایان راه

در این وضعیت عجیب، شاید تنهاکسی که در چلسی به اندازه پاتر هدف انتقادات هواداران قرار دارد، پیر امریک اوبامیانگ، مهاجم گابنی آن‌هاست. اوبامیانگ تا یکی‌دو سال پیش در ترکیب صدرنشین این‌روز‌های لیگ‌برتر انگلیس، یعنی آرسنال، بازیکنی بدون جایگزین بود و کاپیتانی توپچی‌ها را بر عهده داشت، اما زمستان گذشته به‌علت مشکلاتی که با سرمربی تیم پیدا کرده بود، به بارسلونا پیوست و عملکرد خوبی هم در حضور کوتاهش در اسپانیا به‌جا گذاشت.

او تابستان امسال به فوتبال انگلیس برگشته بود تا در ترکیب چلسی ارزش‌هایش را دوباره ثابت کند، اما تا اینجا اوضاع برای اوبا اسفناک پیش رفته است. به‌نظر می‌رسد اوبامیانگ حتی تا پایان مدت قرارداد دوساله‌اش در چلسی دوام نیاورد و درصورتی‌که گراهام پاتر اخراج نشود، او روزبه‌روز به خداحافظی از مستطیل سبز نزدیک و نزدیک‌تر خواهد شد.

اوبا که در دیدار گذشته چلسی در لیگ‌برتر به‌عنوان یار تعویضی به میدان رفت و سپس در نیمه دوم باز هم از زمین بازی برای تعویض دوباره خارج شد، یکی از بازیکنان بد چلسی بود و پاتر با تصمیم برای خارج‌کردن نامش از فهرست تیم پیش از دیدار با سیتی در دور سوم جام‌حذفی، پیغام صریحی برای او فرستاد. بدون شک، تا زمانی که گراهام پاتر سرمربی چلسی باشد، پیر امریک اوبامیانگ را در ترکیب چلسی نخواهیم دید و باید او را خریدی ناموفق در دوران مالکیت جدید این باشگاه به حساب آورد.

بسیاری از کارشناسان طرف‌دار چلسی معتقدند او در زمین اثبات کرد هرگز دوست ندارد عضوی از این تیم باشد و تصمیم پاتر برای کنارگذاشتنش درحالی رخ داده که خودش هم زیر تیغ تیز انتقادات است. در این وضعیت، به نظر می‌رسد صبر هواداران چلسی و مالک این تیم به پایان رسیده است و اوبامیانگ و گراهام پاتر به‌زودی به سمت در خروج باشگاه لندنی هدایت خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->