آبشک: فولاد مدیری نمی‌خواهد که به فکر جیب خودش باشد اولین خرید پرسپولیس از انزلی آمد + عکس واکنش محمود احمدی نژاد به قهرمانی پرسپولیس + ویدیو ملی پوش مشهدی بدمینتون عازم رقابت های آسیایی قزاقستان شد مورینیو – فنرباغچه؛ رسمی شد + عکس حسینی بعد از تیم ملی، استقلال را هم از دست می‌دهد؟ پایان طلسم سالن ۶ هزارنفری مجموعه ثامن الائمه (ع) سرمربی فصل بعد استقلال مشخص شد| پروژه حذف نکونام به بن بست رسید صیادمنش: امیدوارم در جام جهانی بهترین عملکرد را داشته باشیم اوسمار بدون تمدید قرارداد از ایران می‌رود چرا سازمان لیگ به جلال مرادی نظارت می‌دهد؟ | بی‌توجهی به هوادارانی که جانشان در خطر بود باشگاه تراکتور واگذار شد تفتیان: شاید پاریس آخرین المپیکم باشد دژاگه رسما وارد کار مربیگری شد اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و بوروسیادورتموند| آنجلوتی، آقای اروپاست صحبت‌های تند نکونام علیه قهرمانی پرسپولیس سورپرایز اوسمار برای گل محمدی+ ویدیو| حضور در جشن با عکس یحیی گل قهرمانی پرسپولیس آفساید بود؟ + عکس و فیلم (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کارشناس داوری بازی پرسپولیس و مس | گل گولسیانی آفساید بود؟ (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ورود لیگ‌برتری‌ها به جام شگفتی‌ها

  • کد خبر: ۱۴۴۵۷۸
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
ورود لیگ‌برتری‌ها به جام شگفتی‌ها
رقابت ۳۲ تیم برای قهرمانی جام‌حذفی فوتبال ایران از امروز شروع می شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مرحله یک‌شانزدهم جام‌حذفی فوتبال ایران از امروز آغاز خواهد شد و در مهم‌ترین بازی‌ها، پرسپولیس به‌مصاف ون‌پارس اصفهان خواهد رفت و شاگردان امیر قلعه‌نویی در گل‌گهر هم میزبان مس شهربابک خواهند بود. سرخ‌پوشان پایتخت روی کاغذ در بین تیم‌های لیگ‌برتری با یکی از آسان‌ترین قرعه‌ها برای حضور در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی روبه‌رو شده‌اند. البته ون‌پارسی‌ها با وجود صعود پلکانی از لیگ استانی به لیگ دسته‌اول، تیمی دست‌وپا بسته نیستند و در هفته‌های گذشته در لیگ‌یک تلاش کرده‌اند خودشان را در قامت مدعی نشان بدهند.

شاگردان مجتبی توتونی در چهار بازی گذشته‌شان سه برد به‌دست آورده‌اند و سه ماه از آخرین شکست ون‌پارس می‌گذرد. آن‌ها در مرحله سوم جام‌حذفی برابر ستارگان کرمانشاه بردی هفت‌گله به‌دست آوردند و بدون تردید امروز با انگیزه شگفتی‌سازی برابر پرسپولیس به میدان خواهند آمد. البته یحیی گل‌محمدی هم برای چینش ترکیب اولیه تیمش کاری دشوار دارد و باید در غیاب سه مهره تأثیرگذار، ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت را بچیند.

صادقی مصدوم است، ترابی محروم

سعید صادقی در دیدار با نساجی با وجود درخشش و گل‌سازی، از ناحیه همسترینگ مصدوم شد و باتوجه‌به فشردگی مسابقات لیگ‌برتر، یحیی گل‌محمدی حاضر نیست روی ستاره تیمش ریسک کند و به‌دنبال آن است که به صادقی برای دیدار امروز استراحت بدهد. در نتیجه، بدون تردید او جایی در فهرست سرخ‌پوشان پایتخت نخواهد داشت و به‌دلیل مصدومیت نمی‌تواند برابر حریف اصفهانی به میدان برود.

صادقی تنها غایب پرسپولیس برای این دیدار نیست و با وجود آنکه مهدی ترابی در دیدار پرسپولیس و نساجی در لیگ‌برتر کارت قرمز گرفت، باتوجه‌به دستور کمیته انضباطی مبنی بر محرومیت موقت او، ترابی نمی‌تواند در جام‌حذفی هم برای سرخ‌پوشان پایتخت به میدان برود تا بال راست و چپ پرسپولیس نتوانند برابر ون‌پارس حاضر شوند. عیسی آل‌کثیر هم که از شرایط مسابقه دور است، مطمئنا در مسابقه امروز حضور نخواهد داشت و شیخ دیاباته هم به‌تازگی از بند مصدومیت رها شده است، اما باتوجه‌به دوری نسبتا طولانی‌مدت او از میادین، احتمال می‌رود او هم در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان پایتخت برای دیدار با حریف اصفهانی غایب باشد.

خاطره تلخ پرسپولیس از غیبت ستاره‌ها

پرسپولیس شش فصل قبل در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی در شیراز میهمان قشقایی بود و شاگردان برانکو ایوانکوویچ درحالی به شیراز سفر کردند که شش ستاره کلیدی‌شان را در اختیار نداشتند. غیبت این ستاره‌ها برابر حریف جویای نام به‌ضرر سرخ‌پوشان پایتخت به پایان رسید و شاگردان برانکو در همان گام نخست از گردونه رقابت‌های جام‌حذفی کنار رفتند.

علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، محمد انصاری، جلال حسینی، وحید امیری و مهدی طارمی بازیکنانی بودند که در آن مقطع به‌دلیل حضور در اردوی ملی در ترکیب پرسپولیس حضور نداشتند و غیبت آن‌ها باعث شد در ضربات پنالتی، تیمشان مغلوب قشقایی شود. باخت برابر حریف شیرازی، آخرین باخت پرسپولیس در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی بوده و هواداران سرخ‌پوش امیدوارند در غیاب ستاره‌های تأثیرگذاری مثل صادقی و ترابی و البته آل‌کثیر و احتمالا دیاباته، خاطره تلخ شش سال قبل تکرار نشود و آن‌ها بتوانند شروعی مقتدرانه در فصل جدید جام‌حذفی با عبور از سد حریف لیگ‌یکی رقم بزنند.

شهرآورد چهارم کرمانی‌ها

شاگردان امیر قلعه‌نویی در گل‌گهر هم امروز در آغاز فصل جدید رقابت‌های جام‌حذفی باید در خانه و در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان به‌مصاف مس شهربابک بروند. مسی‌ها اکنون در لیگ‌یک در رتبه ششم جدول حضور دارند و در پانزده بازی گذشته‌شان شکست‌ناپذیر بوده‌اند که نشان‌دهنده کار دشوار گل‌گهر در خانه است.

بعد از تجربه برگزاری شهرآورد سه تیم کرمانی حاضر در لیگ‌برتر فوتبال ایران، حالا قرار است شهرآوردی تازه میان نمایندگان استان کرمان در جام‌حذفی برگزار شود. گل‌گهر در دو فصل گذشته با هدایت امیر قلعه‌نویی در جام‌حذفی کارش را با پیروزی مقابل مس کرمان و شهرداری آستارا آغاز کرده است و هواداران گل‌گهر امیدوارند سومین فصل پیاپی بتوانند با کنارزدن حریف لیگ‌یکی‌شان به جمع شانزده تیم برتر راه یابند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->