درخواست سفیر انگلیس در سازمان ملل از انصارالله یمن اردوغان: حماس برای حفاظت از اراضی اشغال شده خود مبارزه می‌کند حزب‌الله لبنان «السماقه» را هدف قرار داد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رایزنی سوناک با امیر قطر درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه سردار قریشی: هدف اصلی عملیات وعده صادق «بازدارندگی» بود شهادت و زخمی‌شدن ۲ نفر در حمله اسرائیل به خودرو سازمان ملل + فیلم سازمان ملل: شاهد کاهش حملات در دریای سرخ هستیم نتانیاهو: تبعید رهبران حماس را بررسی می‌کنیم سیدحسن نصرالله: شهید سلیمانی و شهید زاهدی در همه جبهه‌ها حاضر بودند | نتانیاهو و بایدن از اعتراضات دانشجویی در جهان خشمگین است تجاوز مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن ریشی سوناک: ایران، روسیه و چین در حال همکاری علیه ما هستند ممنوعیت اعتراضات حامیان فلسطین در دستورکار دولت انگلیس سرلشکر سلامی: به هر تهدیدی واکنش نشان می‌دهیم وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: ۷۱۶ سرباز را در طول یک سال از دست دادیم ایران و هند قرارداد همکاری در چابهار امضا کردند + فیلم بازدید کیم جونگ اون از کارخانه‌های جنگ‌افزارسازی و شلیک با اسلحه دوربین‌دار سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: لایحه عفاف و حجاب آماده ابلاغ برای اجراست اظهارات جدید لاوروف درباره حضور غرب در جنگ اوکراین آیت‌الله علم‌الهدی: حکمت فردوسی می‌تواند الگوی جوان ایرانی باشد | فردوسی فقط با ساخت مجسمه تکریم نمی‌شود هند به دنبال توافق بلندمدت با ایران در بندر چابهار است
سرخط خبرها

سازمان ملل به بیانیه‌ی بانک مرکزی افغانستان واکنش نشان داد

  • کد خبر: ۱۴۵۶۷۱
  • ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
سازمان ملل به بیانیه‌ی بانک مرکزی افغانستان واکنش نشان داد
سازمان ملل از بانک مرکزی دولت تحت کنترل طالبان در افغانستان به دلیل طرح اظهارات "گمراه‌کننده و غیرمفید" در مورد کمک‌های نقدی مربوط به امور بشردوستانه این کشور انتقاد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ این انتقاد در بحبوحه تنش فزاینده بین سازمان ملل و حاکمان افغانستان بر سر اعمال ممنوعیت بر تحصیل و اشتغال زنان رخ می دهد.

سازمان ملل از این پولها عمدتا برای ارائه کمکهای بشردوستانه حیاتی به میلیون ها افغان استفاده می کند و به دلیل مختل شدن بانکداری افغانستان از زمان به قدرت رسیدن طالبان در اوت ۲۰۲۱، به صورت نقدی آنها را به داخل افغانستان منتقل می‌کند.

کمک های خارجی به افغانستان پس از تصرف این کشور از سوی طالبان متوقف شد. دولت های جهان با توجه به سوابق حکومت طالبان در افغانستان در اواخر دهه ۱۹۹۰ و امتناع آنها از اجازه به آموزش دختران وکار زنان، تحریمهای را علیه حکومت فعلی آنها اعمال و نقل‌وانتقالات بانکی با آنها را متوقف کردند و میلیاردها دلار دیگر از ذخایر ارزی افغانستان را مسدود کرده و عدم تمایل به همکاری با طالبان را نشان دادند.

طالبان در ۱۸ ماه گذشته، زنان را از تحصیل فراتر از پایه ششم، از جمله تحصیل در دانشگاه و از فضاهای عمومی و بیشتر مشاغل منع کرده‌اند.

اخیراً آنها همچنین کار زنان در سازمان های غیر دولتی ملی و بین المللی را هم ممنوع کردند.

دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان در واکنش به یک توئیت بانک مرکزی تحت کنترل طالبان، بیانیه‌ای صادر کرد. در این توئیت گفته شد بسته‌ای از ۴۰ میلیون دلار پول نقد در یک بانک بازرگانی در کابل، پایتخت افغانستان واریز شده و عکسی از این حجم پول نقد منتشر کرد.

در این توییت آمده است: "بانک مرکزی افغانستان از هر اقدام اصولی که ارز را به کشور وارد و به نیازمندان جامعه کمک کند، قدردانی می‌کند."

اما سازمان ملل در بیانیه خود گفت که پولهای آن در حساب‌هایی معین نزد یک بانک خصوصی قرار گرفته و در افغانستان مستقیماً به آژانس‌های وابسته آن و تعداد کمی از شرکایش در امور بشردوستانه که "بررسی شده و مورد تأیید هستند" توزیع می‌شود.

این نهاد جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: "هیچ یک از پول‌های نقد وارده شده به افغانستان از سوی سازمان ملل به بانک مرکزی افغانستان سپرده نشده و به مقامات طالبان ارائه نشده است. اعلامیه‌های نهادهای جدای از سازمان ملل درباره محموله های پول این سازمان گمراه کننده و غیرمفید هستند."

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->