سرخط خبرها

استقبال‌نکردن از واکسیناسیون در آستانه موج دوباره کرونا در مشهد

  • کد خبر: ۱۴۵۷۳۶
  • ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
استقبال‌نکردن از واکسیناسیون در آستانه موج دوباره کرونا در مشهد
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: برای تزریق واکسن و مقاوم‌سازی بدن در برابر ویروس در آستانه موج هشتم کرونا در مشهد، فرصت نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، ناصرامینی درباره‌ واکسیناسیون کرونا در استان با بیان اینکه متأسفانه استقبال خوبی از واکسیناسیون نشده است، گفت: البته در یک هفته گذشته برودت هوا بی‌تأثیر نبوده است. از ۱۰ دی‌ماه حدود ۷‌هزار دز واکسن کرونا درمجموع  مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده است. همچنین بیش از ۱۵۰‌هزار نفر برای دز یادآور که شش ماه بعد از تزریق دز قبلی‌ است، مراجعه کردند.

به گفته امینی، با توجه به پیش‌بینی از موج هشتم شیوع کرونا در بهمن‌ماه، متأسفانه از واکسیناسیون استقبال نشده است و اکنون فرصت برای تزریق واکسن کوتاه است. واکسنی که تزریق می‌شود حداقل برای ایجاد ایمنی مطلوب باید دو هفته از تزریقش بگذرد. در نتیجه هرچه زمان واکسیناسیون دیر‌تر باشد، مقاوم‌سازی بدن در زمان شیوع کرنا کمتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه آن دسته که واکسیناسیون را کامل انجام ندادند، بیشتر در معرض خطر هستند، تأکید کرد: هر فردی که شش ماه از زمان آخرین واکسیناسیون کرونایش گذشته است، باید مجدد مراجعه کند. اکنون بیشترافرادی که بستری می‌شوند، افراد بیش از ۶۵سال و کودکان هستند. افراد دارای بیماری زمینه‌ای بیماران بدحال را تشکیل می‌دهند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان رضوی در ادامه اضافه کرد:  قدرت واکسیناسیون در کاهش شیوع بیماری کرونا در تجربیات گذشته کاملا مشهود بود. از مردم تقاضا می‌کنیم که اگر شش ماه از آخرین دز واکسن کرونایشان گذشته است و علائم سرماخوردگی ندارند، هرچه سریع‌تر برای تزریق واکسن کرونا مراجعه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، تا کنون ۹۹‌درصد  افراد بیش از ۱۲ سال  دز اول یادآور‌ واکسن کرونا را ‌در استان تزریق کرده‌اند. همچنین میزان تزریق دز دوم ۸۷‌درصد و دز سوم هم ۴۰‌درصد بوده است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->