انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) غزه؛ هشت ماه در جنگ غزه؛ هشت ماه در جنگ مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد رئیس جمهور: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند تأیید طرح سامان‌دهی مسکن و اجاره‌بها | صحت انتخابات در تمام حوزه‌ها به تأیید رسید جوزپ بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد ترامپ دولت بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی مقایسه کرد فرماندار مشهد: هزار و ۶۴ شعبه اخذ رأی در دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات فعال خواهند بود وزارت بهداشت فلسطین نسبت به فاجعه پزشکی بی‌سابقه در غزه هشدار داد حماس از عادی بودن روابط خود با قطر خبرداد تجارت و اوکراین محور گفت‌وگوی ماکرون با شی پیام رئیس‌جمهور چین به نشست سازمان همکاری اسلامی جهاد تبیین و مدیریت جهادی نمونه بارز و عینی مقابله با جنگ شناختی دشمن است ورود ناو «شهید مهدوی» به نیمکره جنوبی زمین ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند حماس هیچ توافقی را بدون توقف جنگ نمی‌پذیرد امیرعبداللهیان: فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
سرخط خبرها

نحوه محاسبه حق‌الزحمه مشاوران املاک تغییر می‌کند

  • کد خبر: ۱۴۷۲۲۴
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
نحوه محاسبه حق‌الزحمه مشاوران املاک تغییر می‌کند
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از بررسی طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، صدیف بدری به وضعیت نامناسب بازار اجاره بها مسکن اشاره کرد و گفت: نبود ساز و کار مشخصی برای تعیین قیمت اجاره منجر به گرانی سرسام آور اجاره بها شده و مردم را به ویژه اقشار کم درآمد جامعه را به زحمت انداخته است از این رو طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی را دستور کار کمیسیون عمران قرار داده و در این نشست نیز بخشی از بند‌های آن را بررسی کردیم.

وی ادامه داد: مهمترین موضوع در بند‌های بررسی شده شیوه تعیین حق الزحمه مشاوران املاک بود چرا که اگر تعرفه آن‌ها درصدی از قیمت مسکن باشد، مشاوران برای دریافت سود بیشتر، به افزایش قیمت خانه‌ها دامن می‌زنند. از این رو مقرر شد در کمیته تخصصی شیوه‌ای برای این امر طراحی و در جلسه بعدی کمیسیون مورد بررسی قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به لزوم تعیین عوارض بر زمین‌های بایر شهری، عنوان کرد: اراضی بایر در شهر‌ها به ویژه اراضی کاربری مسکونی و اراضی بلاتکلیف دستگاه‌های دولتی، از خدمات شهری شهرداری‌ها استفاده کرده و مشکلاتی را برای مردم و هم چنین شهرداری‌ها به دلیل انباشت زباله و دپوی نخاله‌های ساختمانی و. ایجاد می‌کند لذا باید تعیین تکلیف شده و تحت ساخت و ساز مسکن قرار بگیرند. از این رو مقرر شد عوارضی برای زمین‌های بایر شهری ایجاد شود تا شهرداری‌ها اراضی بایر را شناسایی کرده و عوارض مربوطه را از مالکان آن‌ها مطالبه و هنگام نقل و انتقال اراضی حق و حقوق خود را دریافت کنند.   

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزایای دریافت عوارض از اراضی بایر شهری اظهار کرد: این امر موجب افزایش درآمدپایدار شهرداری‌ها و انگیزه جهت تعیین تکلیف اراضی می‌شود. برای نرخ عوارض در نشست کمیته بحث و بررسی صورت خواهد گرفت تا در نهایت یا درصدی از ارزش منطقه‌ای ملک و یا رقم کارشناسی معاملاتی باشد. این نرخ پس از تعیین در کمیته در نشست بعدی کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->