«لالایی» عمو پورنگ در شبکه نمایش خانگی سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش معاون امور رسانه‌ای وزارت ارشاد: تبادل اخبار میان ایران و عراق ضروری است ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی سهم اندک ادبیات معاصر در دانشگاه مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها

دعای مستجابی که زندگی ما را دگرگون می‌کند

  • کد خبر: ۱۴۹۶۰۰
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
دعای مستجابی که زندگی ما را دگرگون می‌کند
یکی از کتب مرجع درباره معرفت امام‌زمان (عج)، کتاب شریف «مکیال‌المکارم» است که با عنایت مستقیم و ذیل توجهات خود حضرت‌حجت (عج) به‌دست آیت‌ا... اصفهانی نوشته شده است.

ازجمله مواردی که به ما شیعیان در عصر غیبت دستور داده شده و از وظایف ما شمرده شده، ارتباط‌داشتن با امام‌زمان (عج) و یادکردن ایشان و دعاکردن برای ایشان است. این اعمال موجب تقویت اعتقاد ما به ایشان و بازشدن گره از کار‌های ما می‌شود و از عبادات بزرگ ما محسوب خواهد شد.

یکی از کتب مرجع درباره معرفت امام‌زمان (عج)، کتاب شریف «مکیال‌المکارم» است که با عنایت مستقیم و ذیل توجهات خود حضرت‌حجت (عج) به‌دست آیت‌ا... اصفهانی نوشته شده است.

یکی از سرفصل‌هایی که در این کتاب مرحوم آیت‌ا... اصفهانی به آن پرداخته است، فواید دعاکردن برای امام‌زمان (عج) است که گاهی ما دنبال عاشقانه‌خواندن آن و یادکردن ایشان نیستیم، بلکه دنبال این هستیم که بدانیم دعاکردن برای امام‌زمان (عج) چه سودی می‌تواند برای ما داشته باشد. مؤلف در این کتاب گران‌سنگ ماجرایی را در این جهت نقل می‌کند که گروهی از مردم اصفهان در زمانی که در آن شهر از ولایت و امامت خبری نبود، نزد شخصی به‌نام عبدالرحمن که عاشق امامت و ولایت بود، رفتند و از او پرسیدند: جریان شیعه‌شدن شما چیست؟

او در جواب آن‌ها گفت: من با گروهی از مردم این شهر به کنار خانه متوکل رفته بودم. هدف ما تظلم و درخواست کمک از خلیفه عباسی بود. جمع زیادی در آنجا ایستاده بودند. ناگاه فرمان متوکل صادر شد که علی‌بن‌محمد را دستگیر کنید. من از بعضی حاضران پرسیدم: علی‌بن‌محمد کیست؟ جواب دادند: او امام شیعه‌هاست و به‌احتمال زیاد متوکل او را به قتل می‌رساند. من با خودم گفتم: از اینجا نمی‌روم تا چهره او را ببینم و از نتیجه کار او آگاه شوم. ناگهان دیدم او را سوار بر اسب آوردند و مردم برای دیدن او صف کشیدند. عبدالرحمان می‌گوید: من از دیدن آن حضرت دگرگونی در خودم احساس کردم و قلبم پر از عشق و محبت شد. بنابراین، مرتب دعا می‌کردم که از ناحیه متوکل به او آسیبی نرسد.

مأموران همچنان آن حضرت را در میان صفوف جمعیت می‌آوردند، ولی او با متانت و وقار بر مرکبش قرار گرفته بود و به جایی نگاه نمی‌کرد و به کسی توجه نمی‌کرد تا اینکه مقابل من رسید، صورتش را به سوی من گردانید و فرمود: خداوند دعایت را مستجاب کرده است و به تو عمر طولانی و مال زیاد و فرزندان متعدد مرحمت می‌فرماید. من از شنیدن این سخنان به خودم لرزیدم و همراهان و حاضران از من سؤال می‌کردند: شما کیستی و چه کار داری و او به تو چه گفت؟ جواب دادم: خیر است؛ و راز گفته‌شده را به آن‌ها نگفتم. تا زمانی که به اصفهان برگشتم و خداوند گشایشی در روزی من ایجاد کرد و علاوه بر مال زیاد، عمرم نیز از هفتاد گذشت و دارای دو فرزند شدم. بنابراین، به امامت او معتقد و از شیعیان او شدم.

باید توجه کنیم که عبدالرحمن در آن زمان که برای امام دعا کرد، یعنی لحظه‌ای در دلش گذشت که برای امام دعا کند، حتی از شیعیان حضرت نبود و از اهل‌سنت بود، اما امام این دعای خالصانه او را پاسخ گفتند و سه دعای مقبول برای او کردند. حالا سؤال این است که آیا اگر ما برای امام‌زمان (عج) با اخلاص و ایمان دعا کنیم، ایشان برای ما دعا نمی‌کنند؟ از خداوند بزرگ می‌خواهیم که به برکت دعا‌ها و یادکردن‌های ما از امام‌زمان (عج)، دعای مقبول حضرتش را شامل حال ما و خانواده ما قرار بدهد.

ان‌شاءا...

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->