کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی
سرخط خبرها

میزبانی عربستان از حدود ۲ میلیون زائر در حج تمتع

  • کد خبر: ۱۴۹۷۰۵
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
میزبانی عربستان از حدود ۲ میلیون زائر در حج تمتع
وزیر حج عربستان خبر داد: پیش بینی می کنیم که بتوانیم در مراسم حج تمتع امسال (۲۰۲۳) پذیرای بیش از دو میلیون زائر از سراسر جهان باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، این سخنان را "توفیق الربیعه" وزیر حج عربستان در کنفرانس مطبوعاتی و در بغداد گفته است.

الربیعه ظهر روز پنجشنبه در سفری که مدت آن مشخص نیست، راهی بغداد شد و با "سامی المسعودی" رئیس سازمان حج عراق دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر حج عربستان اظهار کرد: به جهان بشارت می دهم که شمار حاجیان امسال حج بدون محدودیت سنی به پیش از همه گیری کرونا بازگشته است.

وی گفت: ۳۳ هزار و ۶۹۰ زائر از عراق خواهیم داشت.

الربیعه ۹ ژانویه (اواخر دی ماه امسال) از بازگشت تعداد حجاج و سن آنان به پیش از دوران کرونا خبر داد، اما اعلام نکرد که کشورش میزبان چه تعداد از زائران خواهد بود.

عربستان در سه سال گذشته و به علت شیوع ویروس کرونا از سال ۲۰۲۰ حج را به صورت گزینشی و بصورت محدود برگزار کرده است، بطوری که محدودیت های گسترده ای را نسبت به تعداد و سن زائران اعمال کرد.

مراسم حج ۲۰۲۲ با شرکت ۸۹۹ هزار و ۳۵۳ که شامل ۷۷۹ هزار و ۹۱۹ نفر از خارج از عربستان بود، برگزار شد.

حج تمتع سال ۲۰۲۱ نیز با شرکت ۶۰ هزار زائر و تنها از افراد مقیم و شهروندان داخل عربستان برگزار شد.

اما سال ۲۰۲۰ به علت اوج گسترش ویروس کرونا، یک حج استثنایی برگزار شد و تنها در آن زمان ۱۰ هزار نفر از افراد داخل عربستان در آن حضور یافتند، درحالی که شمار زائران حج تمتع سال ۲۰۱۹ دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->